کد خبر: ۹۴۰۴۴
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
به گزارش 598 به نقل از کیهان، علي مطهري در مصاحبه با دو روزنامه زنجيره اي خواستار حضور هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري شد. او مي گويد به معناي لغوي اصولگراست اما به معناي متداول سياسي نه.
وي در مصاحبه با روزنامه آرمان با بيان اينكه «شخصيت هايي همچون آيت الله هاشمي رفسنجاني و آقاي ناطق مظهر جريان اعتدال و ميانه روي هستند»، گفت: به معناي لغوي خود را اصولگرا مي دانم اما به معني متداول سياسي نه.
خبرنگار مي پرسد «اما شما در مجلس هشتم با اين اسم به مجلس آمديد» و مطهري در حالي كه جزو 10 نفر مورد حمايت رئيس جمهور دولت اصولگرايان بود، پاسخ مي دهد «همان زمان [سال 86] هم اين نام گذاري ها برايم مهم نبود». خبرنگار مجددا مي پرسد مشخص نيست كه بالاخره شما اصولگرا هستيد يا اصلاح طلب؟ مطهري مي گويد: خودم هم نمي دانم چه هستم اما معتدلين هر دو جناح من را قبول دارند. به هر حال من اين ديواركشي ها و دسته بندي ها را قبول ندارم.
اين نماينده درباره نقش هاشمي در انتخابات گفته است: فكر مي كنم ايشان داراي پايگاه اجتماعي خوبي هستند، هم ميان حزب اللهي ها و هم ميان منتقدان [؟!] پايگاه دارند و به همين علت مي توانند در ايجاد مشاركت حداكثري در انتخابات موثر باشند. حمايت ايشان از يك كانديداي خاص هم مي تواند موثر باشد. آيت الله هاشمي بايد در انتخابات فعال باشند.
برخلاف اين ادعا هاشمي رفسنجاني نه در نامزدي انتخابات سال 84 و نه در حمايت خود از موسوي در سال 88 نتوانست موفق باشد. علي مطهري در بخش ديگري از اين گفت وگو به تغيير موضعش نسبت به دكتر ولايتي اشاره كرده و گفته است: پيش از حوادث سال 88 از آنجايي كه من به دنبال كانديداتوري آقاي ولايتي بودم، ملاقات هايي با سران اصولگرا و اصلاح طلب داشتم. ما در تلاش بوديم كه فردي غير از احمدي نژاد كانديداي اصولگرايان شود من با برخي از سران اصلاح طلب هم در اين مورد صحبت كردم كه آنها هم موافق بودند و مي گفتند كه اگر اصولگرايان توافق كنند آنها هم به صحنه نخواهند آمد. حتي آقاي خاتمي اعلام كرد كه در صورت كانديداتوري آقاي ولايتي نه خودشان و نه آقاي موسوي در انتخابات شركت نمي كنند و آقاي هاشمي هم اعلام كرد كه كاري مي كند كه هيچ كدام از اين دو نفر به صحنه انتخابات نيايند. اما عملا اين اتفاق نيفتاد و اصولگرايان گفتند كه تشخيص مي دهند نظر به آقاي احمدي نژاد است و بنابراين هر كس كه فرد ديگري را مطرح كند از اصولگرايي خارج است.
خبرنگار پرسيد: در حال حاضر چطور؟ باز هم به دنبال كانديداتوري آقاي ولايتي هستيد؟
مطهري گفت: نه. در شرايط فعلي ايشان را مناسب نمي دانم. بخصوص به اين دليل كه مواضع آقاي ولايتي در فتنه 88 منصفانه نبود(!)
وي در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي اعتماد نيز شركت كرده و گفته است: اگر هاشمي بيايد از مشكلات عبور مي كنيم... من اطلاع دقيقي از نامزدي آقاي هاشمي ندارم. اما شخصا معتقدم كه با توجه به وضع كشور كه اكنون در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سياست خارجي دچار مشكل هستيم حضور ايشان در يك دوره چهارساله مي تواند راه گشا باشد. اگر آقاي هاشمي بيايد و مردم هم به ايشان راي بدهند اين حضور كمك مي كند كه ما زودتر از بحران خارج بشويم. چون شخص ديگري مانند آقاي هاشمي نمي تواند نيروها و گروه هاي مختلف سياسي را با نگرش ها و سليقه هاي مختلف دور هم جمع كند. ايشان بيايد تا كشور سر و سامان پيدا كند و بعد براي چهار سال بعدي كشور را به يك نفر ديگر بسپارند.
يادآور مي شود هاشمي رفسنجاني چند هفته پيش در مصاحبه اي عنوان كرده بود «به آقاي ناطق گفتم ديگر نمي توانم [در انتخابات] بيايم و وضع جسماني شما بهتر از من است، شما بياييد. آقاي ناطق هم عذرهايي داشت.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۲۰
۱۶
اين آقا كه هنوز نميدونه گرايش سياسيش چيه چرا انقدر اظهار نظر ميكنه؟؟
پاسخ
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
الیمین و الیسار مضله والطریق الوسطی هی الجاده
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۷ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۷
۱۳
ترو خدا بیاین
بیاین تا دوباره از اعتبارتون بین مردم مطنئن نشین.......
اینا دیگه چه پررو هایی هستن.
پاسخ
مردم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۲۸ آبان ۱۳۹۱
۲۲
۲۰
مردم روی دیوار پوسیده 'هاشمی' و 'خاتمی' یادگاری نمی‌نویسند
پاسخ
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۵
۱۰
به هاشمي براي عبور از بحران احتياج داريم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۹ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۵
۱۱
هاشمی وخاتمی دیگه از مد افتادن مردم دنبال یک نیروی جوانتر هستند
پاسخ
سیدپیمان
GERMANY
۱۷:۰۸ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۱
۳
کاش این ادم ... معنی اسمش را وقداست نام فامیلی اش را میفهمید اما....اما....!

در فکرم که اگر پدری همچو شهید همیشه شاهدوزنده مثل علامه..فیلسوف..ذوب شده درعشق سروروسالار شهیدان حضرت حسین ابن علی علیه السلام..ایتی واقعی از لطف خدای سبحان..ووووو را نداشت واز برکات داشتن چنین پدری برخورداروتغذیه ی فکری وایمانی وعلمی ومالی حلال محروم بود چه معجون وچه عتیقه ی زیر خاکی از اب در میامد؟

...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۲
اتفاقاالان ولایتی بدردمیخوره تجربه داره ونشون داده تشنه قدرت نیست.
پاسخ
ناشناس
UNITED STATES
۱۲:۲۴ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
۳
۳
مطهري مرد بزرگي است
پاسخ
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۳۰ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
بابا حزب ال... حق است ولي دكتر تكنوكراتگرا طبيب اطفال باكلاس فيس وافاده
كه دور وبرش فقط لعاب كاري شده است والله وزنش نديد شايد خدا بهتر بداند او كاسب كار است گول نخوريد
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
مطهری و خیلی دیگر از اصول گرایان با استفاده از آقای احمدی نژاد به قدرت رسیدن و حالا علیه او موضع میگیرند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها