کد خبر: ۹۵۱۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۰۱ آذر ۱۳۹۱
این روزها اختلاف بین کمیته داوران و دپارتمان به اوج خود رسیده و اعضای هر 2 کمیته بر علیه هم صحبت هایی مطرح می‌کنند، بر اساس این موضوع کارشناسان داوري نظراتی دادند که حاشیه های داوری را از بین می‌برد.
علي خسروي در خصوص اينکه رضا غياثي عضو کميته داوران کشور اعلام کرد که مسعود مرادي موضوعات گفته شده در جلسات داوري را به اطلاع علي خسرو، کارشناس داوري مي رساند به خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: مسعود مرادي به هيچ وجه سخنان مطرح شده در جلسه داوران را به اطلاع كسي نمي رساند.



وي بيان داشت: من دوستان زيادي در هيأت داوران دارم و از طريق آنها مسائل مربوط به داوري را متوجه مي شوم.

كارشناس داوري گفت: مسئولان داوري در جلسات فني به جاي بررسي عملكرد داوري بيشتر زمانشان را صرف حرف زدن بر عليه افراد خارج از جلسه مي كنند، آنها به خاطر همين موضوع تمايل ندارند كه صحبت هايشان را كسي متوجه شود.



خسروي درباره اختلاف بين كميته داوري و دپارتمان بيان داشت: به هرحال هيأت رئيسه فدراسيون فوتبال هرچه سريعتر بايد در اين مسئله دخالت كند و ظرف اين هفته با تشكيل جلسه اي براي اين 2 كميته تعيين تكليف كند.

وي ادامه داد: فريدون اصفهانيان رئيس كميته داوران اساسنامه اي تنظيم كرده و هيأت رئيسه بايد اين اساسنامه را تائيد و امضاء كند، رئيس کميته داوران بايد براساس اين اساسنامه، اعضاي كميه دپارتمان را انتخاب كند.

خسروي تصريح كرد: حسين عسگري از سوي نبي، دبير كل فدراسيون فوتبال به سمت رئيس كميته دپارتمان منصوب شد. در حاليكه وظبفه انتخاب اعضاي كميته دپارتمان با اصفهانيان است. اختلافات بين اين 2 كميته از اسفندماه سال گذشته شروع شده بود اما هر دو طرف دعوا منكر هر اختلافي مي شدند اما با گذشت زمان اين مسئله علني شد.

وي در خصوص گفته هاي برخي از مربيان و بازيكنان در مورد دخالت داوران در نتيجه بازي گفت: صحبت هاي اين افراد غير منطقي است و من در سلامت داوران ترديد ندارم.

کارشناس داوري بيان داشت: اختلاف بين كميته داوران و دپارتمان، داوري كشور را متضرر خواهد كرد و روي عملكرد داوران تأثير  مستقيم مي گذارد و آنها با استرس قضاوت مي كنند.

وي در خصوص عملكرد داوران در چند هفته اخير گفت: قضاوت داوران در اين چند بازي خوب بوده است و در نتايج بازيها تأثير مستقيمي نداشتند.

خسروي خاطرنشان كرد: اگر اختلافات بين كميته داوران و دپارتمان ادامه يابد باعث حرمت شكني بين داوران خواهد شد. مسئولان فدراسيون بايد هرچه سريعتر در جلسه اي اين اختلاف را برطرف كنند.



* اختلافات و حواشي باعث از بين رفتن حرمت ها مي شود

مسعود مرادی، عضو کمیته داوران در گفتگو با خبرنگار ما افزود: به هر حال مسائل حاشیه ای ایجاد شده در بین جامعه داوری کشور باعث از بین رفتن حرمت ها می‌شود و یک نوع خودسوزی محسوب می‌شود.

وي اظهار داشت: اعضای کمیته داوران و دپارتمان باید اختلافشان را در جلسه ای برطرف کنند و اجازه ندهند که مسائل به وجود آمده در داوری در رسانه ها مطرح شود.

وی درباره گفته های غیاثی که وی را خبر چین جلسات داوری مطرح کرده،   اظهار داشت: غیاثی در جلسات داوری بلند صحبت می‌کند به خاطر همین صحبت هایش به بیرون از جلسه درز پیدا کرده است.

عضو کميته داوران بیان داشت: در حال حاضر داوری و اعضاي کميته نیاز به آرامش دارند به همين دليل اعضای کمیته داوران و دپارتمان نباید با يکديگر برخورد های تندي داشته باشند.

مرادی بیان کرد: اگر اختلافی بین من و غیاثی وجود داشته است، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران باید در جهت بهبود روابط بکوشد.

وی تصریح کرد: مدیریت در داوری مهم نیست آن جا که هم اکنون باید سرلوحه بزرگان داوری باشد این است که در جهت ارتقای داوری در کشور اقداماتی انجام دهند، اختلافات به داوری کشورمان ضربه می‌زند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من بیش از این نمی‌خواهم وارد مسائل حاشیه ای داوری شوم چرا که حرف زدنم کمکی به رشد داوری نخواهد کرد.


*خداداد افشاريان: عدالتی در دپارتمان داوری وجود ندارد

کارشناس داوری درباره اختلاف بین کمیته داوران و دپارتمان گفت: همه افرادی که در داوری کشورمان مسئولیت دارند از عدالت به دور هستند و من به عنوان زیر مجموعه داوری باید حقایق را بگویم.

افشاریان بیان کرد: من تمام مسائل پشت پرده داوری را در یک جلسه به کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفته ام اما وی اقدامی در جهت بهبود داوری انجام نداد.

وی بیان داشت:‌ حسین عسگری رئیس کمیته دپارتمان صداقت لازم را ندارد و افراد زیر مجموعه هم دروغگو هستند و تیم دپارتمان داوری عدالت گونه نیست.

کارشناس داوري کشورمان ادامه داد: یک داور که فقط در لیگ کشور قضاوت کرده و تجربه لازم را ندارد بیشتر از من که داور بین المللی هستم در بازی های لیگ برتر نظارت کرده است.

افشاریان اظهار داشت: مدیران داوری تمایل ندارند که چالش ها و مشکلات داوری از بین برود و باعث از بین رفتن استعداد داوران جوان هم شده اند.

وی تصریح کرد:‌ من تا وقتی که روسای داوری رفتارشان را اصلاح نکنند حاضر نیستم که نظارت داوری را بر عهده بگیریم.

کارشناس داوری بیان کرد:‌ شک نکنید که اگر این اختلافات ادامه داشته باشد داوری کشورمان متضرر خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: رضا غياثي با تمام احترامی که برایش قائلم اما بايد بگويم که وي سواد لازم در داوری را ندارد و به خاطر همین برخورد تندی با داوران کشورمان دارد.

افشاریان در خصوص کناره رفتن مظفری از قضاوت در لیگ برتر خاطرنشان کرد: به نظر نمی‌رسد که وی از قضاوت کردن دست بکشد زيرا اين داور کشورمان تحت فشار بوده و آرامش لازم را نداشته که خداحافظی اش از داوری را مطرح کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها