کد خبر: ۹۸۱۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۸ آذر ۱۳۹۱

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با بیان اینکه گروه تیمش در لیگ قهرمانان آسان نیست، گفت: با جذب مدافع استرالیایی و یک هافبک و دفاع چپ ملی‌پوش برای رسیدن به فینال آسیا تکمیل می‌شویم.
زلاتکو کرانچار که صبح امروز (شنبه) به ایران برگشت و بلافاصله تهران را به مقصد اصفهان ترک کرد، درباره قرعه تیم فوتبال سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: به طور قطع ما وظیفه داریم در لیگ قهرمانان آسیا بهتر از سال قبل کار کنیم و عنوانی بهتر را به دست آوریم. ما اول باید در گروه‌مان اول یا دوم شده و بعد از آن با قدرت زیاد در مراحل حذفی ظاهر شویم که نهایتا به نیمه نهایی و حتی فینال این بازی‌ها برسیم.
وی افزود: برای این که چنین تیم آماده‌ای داشته باشیم باید در پست‌های دفاع و هافبک چپ دو بازیکن خوب بگیریم تا در این جناح تقویت شویم. در دفاع وسط بازیکن جدیدی را گرفتیم که کیفیت بالایی دارد. در سایر خطوط نیاز به جذب بازیکن نمی‌بینم و همین تیم فعلی برای موفقیت در آسیا کافی است.
سرمربی سپاهان در واکنش به این که آیا در قیاس با گروه تیم استقلال، شما در گروه آسانی قرار گرفته‌اید؟ تصریح کرد: کم و بیش ما هم در گروه سختی قرار داریم، اما اگر بخواهیم واقع بینانه نگاه کنیم، شاید استقلالی‌ها در گروه سخت‌تری هستند. ما و آنها برای صعود به پلی‌آف می جنگیم و هر دو نمایندگان فوتبال ایران هستیم. منافع فوتبال این کشور ایجاب می‌کند که دوست داشته باشیم استقلالی‌ها هم از گروهشان صعود کنند و باعث شویم تعداد سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر شود. همه ما سفرای فوتبال این کشور هستیم.
کرانچار در پاسخ به این سوال که آیا حضور مدافع استرالیایی در سپاهان قطعی شده و او با نظر شما جذب شده است؟ اظهار کرد: بله، او بازیکن با کیفیتی است. تا جایی که می‌دانم این بازیکن الان باید در اصفهان باشد و قراردادش حداکثر تا پایان روز گذشته (جمعه) امضا شده باشد.
سرمربی سپاهان درباره وضعیت بازیکنانی چون احمد جمشیدیان، هادی تامینی و ... که صحبت بر سر جدایی‌شان از سپاهان وجود داشت، اما عنوان شد پس از صحبت با باشگاه موضوع حل شده، اظهار کرد: خودم بارها تاکید کرده‌ام که هر کسی دلش با سپاهان نیست و می‌خواهد تیم را ترک کنند قطعا با ممانعت من مواجه نخواهد شد. بازیکنانی چون حسن اشجاری، میلاد زنیدپور، هادی تامینی، احمد جمشیدیان و عادل کلاه کج، شاید خودشان بارها در مصاحبه‌های آنها با رسانه‌ها درباره پولشان از سپاهان صحبت کرده باشند و الان در مقطع نیم فصل فرصتی به وجود آمده که اگر تصمیمی داشته باشند، آن را عملی کنند. جدایی آنها از سپاهان بستگی با توافق باشگاه دارد، اما اگر تصمیمی گرفته باشند، شاید رفتنشان به نفع ما باشد و هم به نفع خودشان.
کرانچار در پاسخ به این سوال که آیا پس از جدایی تمامی این بازیکنان نفرات بیشتری را جذب خواهید کرد؟ گفت: همان طور که گفتم غیر از دو بازیکن در جناح چپ و همین طور مدافع وسطی که گرفتیم، دیگر نیازی به بازیکن جدید نداریم، مگر این که جدایی علی احمدی از سپاهان قطعی شود. همیشه خواسته‌ام احمدی را داشته باشیم و باشگاه هم چنین میلی داشت، اما ظاهرا مشکلاتی وجود دارد که ممکن است او از سپاهان جدا شود. همین طور فکر می‌کنم شاید جمشیدیان از میان بازیکنانی که نام بردم در سپاهان بماند که این بستگی به خودش و باشگاه دارد. هر چند او از دو ماه پیش جدایی‌اش را علنی کرده بود و نارضایتی‌اش را بارها در رسانه‌ها بیان می‌کرد.
کرانچار درباره برنامه‌های سپاهان در نیم فصل، گفت: زمان بسیار کوتاه است. ما باید تمرینات ضربتی را در اصفهان برگزار کنیم و اردوی خاصی نخواهیم داشت. سعی می‌کنیم در این مدت با مرور تاکتیک‌ها و سایر برنامه‌های فنی دست به هر اقدامی بزنیم و سپاهان برای مسابقه 23 آذر با آمادگی تمام عیار در جام حذفی شرکت کند.
وی افزود: انگیزه سپاهان برای موفقیت در جام حذفی کمتر از دفاع از عنوان قهرمانی لیگ برتر نیست. ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا فولاد را شکست داده و به مراحل بالاتر راه یابیم.
سرمربی سپاهان درباره قهرمانی تیمش در نیم فصل لیگ برتر نیز خاطر نشان کرد: سپاهان با کیفیت بالایی به قهرمانی نیم فصل رسید. هر چند معتقدم می‌توانستیم امتیازهای بیشتری را جمع کنیم. فکر می‌کنم در برخی از بازی‌ها و در رویارویی با تصمیماتی که داوران گرفتند، نهایتا امتیازات زیادی از تیم ما گرفته شد، اما در سه بازی مقابل سایپا، پیکان و تراکتورسازی خودمان عملکردی داشتیم که نهایتا متضرر شدیم اما به طور کلی از عملکرد تیم در 17 مسابقه اخیر راضی هستم و سعی می‌کنیم اشتباه‌هاتمان در نیم فصل دوم کاهش دهیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا همچنان سپاهان مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود و در این راه استقلال را چگونه می‌بینید؟ اظهار کرد: بازی‌های زیادی در نیم فصل دوم باقی مانده است و می‌توان گفت رقیب ناخوشایندی چون استقلال و تیم‌های دیگری مانند تراکتورسازی، فولاد، ملوان و راه‌آهن وجود دارند که تیم‌های خوبی هستند. تنها یک اشتباه خاص می‌تواند شرایطی را به وجود آورد که این تیم‌ها به سپاهان رسیده و حتی بالاتر از ما قرار بگیرند. تمام تلاش ما این خواهد بود تا جایگاه سپاهان را در صدر جدول حفظ کنیم و به خوبی می‌دانیم که دفاع از عنوان قهرمانی راحت نیست. تمام تمرینات و برنامه‌های آماده سازی ما باید در این مسیر باشد و مطمئنا بدون داشتن آمادگی بالا نمی‌توانیم به هدفمان برسیم.
کرانچار درباره اعتراضاتی که نسبت به تصمیمات فدراسیون در قبال استقلال داشت، نیز توضیح داد: من اعتراض خاصی نکردم و فقط عکس العملم را نسبت به تصمیم فدراسیون درباره به تعویق انداختن بازی استقلال و داماش بیان کردم. در کنفرانس خبری بازی مثالی زدم که مربوط به فصل گذشته بود. آن زمان سپاهان دقیقا شرایطی مشابه استقلال داشت و به خاطر لغو پرواز مجبور شد با هشدارهایی که از سازمان لیگ دریافت می‌کرد، با اتوبوس خود را به شمال برساند و همان روز بازی کند.
کرانچار با بیان این که با وجود جدایی علیرضا مرزبان از کادر فنی سپاهان تا پایان فصل دستیار جدیدی نمی گیرد گفت: ما تا آخر فصل نیاز به مربی جدیدی نداریم. کادر فنی فعلی تیم به اندازه کافی خوب است که نخواهیم جانشینی برای مرزبان پیدا کنیم. محمود کریمی و سایر مربیان حضور دارند. تنها اگر فصل آینده همکاری‌ام با سپاهان ادامه داشت، مربی بدنساز به تیم خواهم آورد.
سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که آیا هیچ وقت به دنبال جذب هادی عقیلی بودید؟ گفت: ما در ابتدای فصل به دنبال عقیلی بودیم، اما امکان حضور او در فوتبال ایران حضور نداشت، چون قراردادش هنوز به اتمام نرسیده بود. در ایران غیر از سپاهان تیم‌های دیگری بودند که عقیلی را می‌خواستند، اما واقعا امکان آزاد شدن او وجود نداشت. بسیار استقبال کردیم از این که بتوانیم عقیلی را جذب کنیم.
کرانچار در پاسخ به این پرسش که هافبک و دفاع چپی که به دنبالش هستید، ایرانی خواهند بود یا خارجی؟ گفت: هر دوی این بازیکنان ایرانی هستند و در سطح تیم ملی ایران کار کرده‌اند،‌ اما چون مذاکراتمان هنوز ادامه دارد نمی‌توانم نامی از این بازیکنان ببرم. باشگاه سپاهان با باشگاه‌های این بازیکنان در حال صحبت است تا به نتیجه‌ برسیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها