کد خبر: ۱۰۰۱۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۶ آذر ۱۳۹۱
افکار و سیاست هایی که بعد از ریشه دواندن در اقتصاد کشور و تکیه دادن تخت رفاه و آسایش بر چهار پایه های نفتی، کار را به جایی رساند که با کوچکترین تحرکات شطرنجی غرب، کشور با شدیدترین بحرانها روبرو می گردید و در حقیقت همواره مردم و نظام را در شعب ابی طالب گرفتار می کرد.
حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی با طرح انتقادات گسترده اقتصادی به روند در پیش گرفته شده در سالهای اخیر کشور و بدون هیچ اشاره ای به عملکرد ناموفق دولت های سازندگی و اصلاحات، سعی کرد تا به نوعی از دوران تاریک به ظاهر سازندگی بعنوان دورانی قابل الگو در تاریخ انقلاب یاد کند و تلویحا بزرگترین انحراف را در سبد منتقدان خود قرار دهد.

به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، پس از روی کارآمدن دولتی بر اساس گفتمان سوم تیر و استقبال گسترده مردمی و نخبگان از این رویکرد که حتی بارها مورد تمجید و تقدیر مقام معظم رهبری هم قرار گرفت، این هاشمی رفسنجانی بود که بسیاری از عملکردهای انقلابی دولتمردان نهم را برنتابید و از همان ابتدا تلاش خود را برای ناکارآمد جلوه دادن کابینه دولتی اصولگرا را به کار گرفت تا اینکه وی و نزدیکانش در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 انواع اقدامات سلبی و ایجابی را برای حذف گفتمان سوم تیر بکار بردند اما نتیجه برای این جریان چیز دیگری رقم خورد و آن شکوه و عظمت افتخارآفرین مخالفان و منتقدان افکار اصلاحات و سازندگی بود.



فتنه 88 و ماهها کشور را در آتش بی مهری و دنیا طلبی سوزاندن، مردم را از راهی که انتخاب کرده بودند؛ منصرف نکرد و سرانجام حماسه عظیم 9 دی برای همیشه طومار افکار التقاطی مدعیان اصلاحات و سازندگی را پیچاند.



هرچند برخی خطاها و اشتباهات اخیر دکتر احمدی نژاد، روند خدمتگزاری دولت دهم را برخلاف دولت نهم تحت تاثیر قرار داد اما همچنان کلیت کابینه دهم با همه تغییرات و فراز و نشیب هایش به هیچ وجه قابل مقایسه با رویکردها و سیاست گذاری های برخی از دولت های منحرف و افکار التقاطی حاکم در قبل از سال 84 نمی باشد.

دوران به ظاهر سازندگی اگرچه نسبت به ایام جنگ رفاه بیشتری را به مردم هدیه کرد اما این طبیعت ذاتی دوران صلح با دوران بحران و جنگ می باشد نه مشهود و ملموس شدن پیشرفت قابل ملاحظه ای در روند رشد و تعالی کشور، لذا نمی توان آن دوران تاریک را بعنوان یک دوران طلائی و حتی مسی هم در تاریخ ایران ثبت نمود.

پیر مدعی سازندگی سخن از بازگشت به دوران قبل از گفتمان سوم تیر و سال 84 که مورد مذمت صریح مقام معظم رهبری قرار گرفته است، می زند. دورانی پر از تبعیض و بی عدالتی در برخی دولت های سابق، دوران سرشار از افکار التقاطی و انحرافی، و در حقیقت دورانی که با سوق دادن قطار انقلاب به سوی غرب، به منبع و سرچشمه گفتمان غربگرایی، فتنه گری، انحرافی و التقاطی در تاریخ معاصر کشورمان ثبت گردیده است.



حال شاید جای تعجب نباشد که هاشمی رفسنجانی پس از طرح شعار بازگشت به دوران قبل از 84 ، آن دوران را طلائی ترین دوران پس از انقلاب معرفی کند و به نوعی بخواهد بزرگترین انحراف را بر پیشانی مخالفان و منتقدان افکار فرسوده و شکست خورده اقتصادی خود بزند. افکار و سیاست هایی که بعد از ریشه دواندن در اقتصاد کشور و تکیه دادن تخت رفاه و آسایش بر چهار پایه های نفتی، کار را به جایی رساند که با کوچکترین تحرکات شطرنجی غرب، کشور با شدیدترین بحرانها روبرو می گردید و در حقیقت همواره مردم و نظام را در شعب ابی طالب گرفتار می کرد.

هاشمي رفسنجاني، بزرگترين انحراف را انحراف از توسعه و سازندگي كشور دانست و با اشاره به شعارهاي بي‌پشتوانه اقتصادي و نيز قرار دادن سرمايه‌هاي كشور و پول نفت در جيب مردم گفت: حمايت واقعي از اقتصاد و اشتغال كشور كمك به توليد ثروت و حمايت از سرمايه‌گذاري و صنعت و ساير بخش‌هاي اقتصادي است و ايجاد اشتغال و توسعه جز از طريق حمايت از توليد و فعالان اقتصادي امكان‌پذير نخواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضاي هيأت مديره و منتخبين اتحاديه صادركنندگان خدمات فني، مهندسي و صنايع انرژي ايران، درد دل‌ها و خطرات كارشناسي نمايندگان جمع حاضر را واقعي و دلسوزانه خواند و با اشاره به راه و منطق مديريت كشور پس از جنگ تحميلي گفت: احياي صنايع و اقتصاد كشور و شكوفايي صنايع و ذوق و شوق سازندگي كشور پس از جنگ تحميلي اين نويد را مي‌داد كه انقلاب اسلامي ايران تحت لواي مكتب اهل بيت(ع) در ساليان نه چندان دور الگوي ملت‌هاي زجركشيده و توسعه‌نيافته مسلمان و غيرمسلمانان منطقه و جهان گردد.

هاشمي رفسنجاني بدون هیچ اشاره ای به ماجرای جام زهر و انزوای کشور در برهه هایی که مدعیان اصلاحات و سازندگی در مقابل غرب کرنش نمودند؛ تقدير و تشكر مریدان حاضر در جلسه از برنامه‌ها و سياست‌هاي پس از جنگ را نتيجه در پيش گرفتن منطق و تدبير در برنامه‌ها و تعامل سازنده با همه كشورها عنوان و تصريح كرد: همان‌گونه كه با جدّيت و تدبير و عقلانيت توانستيم دفاع مقدس و مذاكرات قطعنامه 598 را پيش ببريم، همين منطق پس از جنگ نيز مؤثر افتاد و زماني كه كشورها و قدرت‌ها جدّيت و درستي منطق و عقلانيت ايران را در عمل ديدند، راه تعامل و همكاري بين‌المللي براي توسعه و پيشرفت كشور به سرعت هموار و اقتصاد كشور در ريل جهش اقتصادي قرار گرفت.



این اظهارات هاشمی در حالی مطرح می شود که مقام معظم رهبری بارها از کرنش و عملکرد دولت های قبلی در قبال دولتهای غربی و عدم نتیجه چنین رویکردهای حقیرانه ای انتقاد کرده است و تنها راه اقتدار کشور را ایستادگی در مقابل زورگویان و سلطه طلبان جهانی معرفی کرده است و راه نجات اقتصاد کشور را اقتصاد مقاومتی نه مقاومت اقتصادی و دفاعی عنوان کرده است.

هاشمی در ادامه  به وضعيت نامساعد اقتصادي كشور پس از پايان جنگ تحميلي اشاره كرد و گفت: حضرت امام(ره) و مسئولان كشور به درستي و در مقطعي حساس جلوي خسارت بيشتر كشور را گرفتند و با حاكم كردن منطق و تدبير در تصميمات، دنيا سر تعظيم براي تعامل با ايران فرود آورد و با سرازير شدن امكانات داخلي و خارجي، توسعه و سازندگي را با سرعت خوبي به پيش برد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، وضع كنوني كشور را بسيار بهتر از پايان جنگ خواند و گفت: در حال حاضر امكانات مادي، انساني، جغرافيايي و فكري بسيار خوبي در كشور وجود دارد و در صورت در پيش گرفتن تدبير و تعامل در داخل و خارج، زمينه‌هاي جبران خسارت و جهش اقتصادي فراهم است.

حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني صنايع زيرساخت و فني و مهندسي و نيز نيروي انساني شاغل در اين عرصه را سرمايه‌اي عظيم ايران اسلامي دانست و گفت: كارهاي بزرگي در كشور وجود دارد كه كارآفرينان و متخصصان و صنعتگران داخلي به خوبي از عهده انجام آن برمي‌آيند و نظام و دولت تنها بايد راه و مسير حركت اين سربازان عرصه سازندگي كشور را هموار و حمايت خود را از آنان دريغ ندارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به برنامه‌هاي پنج ساله و نيز تدوين سند چشم‌انداز 20 ساله كشور گفت: در صورتي كه برنامه 5 ساله چهارم و پنجم كشور به خوبي اجرا مي‌شد، ديگر نيازي نبود كه امروز حسرت عقب‌ماندگي از بعضي كشورهاي همسايه در برخي زمينه‌ها را بخوريم و خجالت‌زده دلسوزان صنعتگر و فعالان صديق اقتصاد كشور باشيم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خاتمه  ريشه همه مشكلات كشور را روحيه افراط و تفريط كه انسان‌هاي شعاري و كم‌اطلاع در جامعه ترويج كرده و مي‌كنند، دانست و گفت: با حاكم شدن اين تفكر افراد اهل فكر و تعقل و صاحبان ابتكار و عمل به تدريج گوشه‌نشين و از ميدان خارج شدند و عرصه سياست و اقتصاد در دست بي‌تجربه‌ها و كوته‌نظران قرار گرفت.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با استقبال از پيشنهاد تشكيل كميته يا كميسيون صنايع زيرساخت و فني و مهندسي در اين نهاد گفت: مجمع تشخيص مصلحت نظام از پيشنهادات كارشناسان، صنعتگران و توليدگران عرصه‌هاي گوناگون براي تدوين سياست‌هاي كلي بخش اقتصاد همواره استقبال مي‌كند.



در ابتداي اين ديدار آقايان دكتر شمس اردكاني، مهندس ملكياني‌فرد، مهندس پارسا، مهندس تالاري و مهندس فروغي به تشريح وضعيت صنايع مذكور در كشور پرداخته و با طرح پاره‌اي از مشكلات پيش روي صنايع گوناگون زيرساخت نظير آب، برق، پتروشيمي، نفت، انرژي و ساير خدمات فني و مهندسي، ايجاد كميسيون يا كميته‌اي از كارشناسان اين صنعت در مجمع تشخيص مصلحت نظام و استفاده از ديدگاه‌هاي آنان در تدوين سياست‌هاي كلي نظام را خواستار شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
sharmandeh
UNITED STATES
۱۵:۲۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۱
۲
۲۰
دوران به ظاهر سازندگی اگرچه نسبت به ایام جنگ رفاه بیشتری را به مردم

هدیه کرد اما این طبیعت ذاتی دوران صلح با دوران بحران و جنگ می باشد

رفا ه بیشتر را نصیب همه مردم نکرد تنها در صدی از مردم شا ید همان یک در صد ی ها

آنوقت از بریز و بپاش های آقای رفسنجانی از بیت المال بهره مند شند اکثر مردم

در ان موقع زیر با ر فشار گرانی و فقر کمرشان شکسته بود
پاسخ
عبدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۱
۵
۱۶
دست پروردهای هاشمی مخالف نظام شدند اگر دوباره پرورش دهد چه میشود
پاسخ
سید محمدمهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۶ - ۲۷ آذر ۱۳۹۱
۱
۱۴
دجال
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۲۷ آذر ۱۳۹۱
۱
۲۷
بعضی وقتها در مطالبها میخوانم آیت الله هاشمی
کی هاشمی . آیت الله شده ما بی خبریم
پاسخ
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۱
۰
۲۲
زمان هاشمی دستگاه ویدیو ممنوع بود و از هرکسی میگرفتن باباشو درمیاوردن!
ببینید کارش به کجا رسیده که برای قدرت طلبی دست به هرکاری زده و به طرفداری از هر طیف مخالف نظام و اسلام رو آورده...
عجب شخصیتی داره!
پاسخ
سیدپیمان
GERMANY
۱۷:۴۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
با سلام وصلوات بر محمدوال محمد علیه السلام وصلواة

همانطور که خدای سبحان وعده فرمودند وقول داده اند که اگر مومئنین بلطف ومحبت رحمانی اش ایمان داشته وبا استعانت وچشم امید بدرگاهش برای مقابله ومصاف در راهش قد علم کنند هرچند کم واز حد اقل امکانات برخوردار باشند اما ید واحده باشند خدای متعال ایشان را با مدد خویش که همان امدادهای غیبی اش نام دارد یاری وکمک جانانه خواهد کرد ونمونه های ان در طول تاریخ اسلام عزیز از صدر تولد اسلام عزیز تا واقعه طبس وجنگ تحمیلی 8 ساله و فتنه ی 88 وخواری وزبونی ودریوزه گی امریکا واعوان وانصار حرامی اش بوضوح قابل درک وفهم ورویت است بازهم در همه ی این مسائل وتمامی این حیله ها وشیطنت های شیطانی که اگر امت مسلمان ایران همه ی دارائی خودرا سرمایه میکردوبپا میخواست موفقیت وچیره گی بدست امده را حائز نمیکرد این بار هم چنانچه ید واحده شده ودل در گروی لطف وعظمت خداوند وبا ایمان به وعده ی الهی بسپریم نتیجه وحاصل این توکل بخدا هیچ چیزی نخواهد بود مگر اضمحلال ونابودی قد برافراشته گان در مقابل امرو اراده خدا.
خدایا ترا شکر وحمد وثنا که خودت با اراده وعزم خودت نقاب از چهره پلید شیطانیان ومنافقان وناکثان ومارقان بکنار میزنی وهمانطور که خودت فرمودی من دشمنان شمار از نادانان وابلهان قرار دادم /
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها