کد خبر: ۱۰۰۵۰
زمان انتشار: ۱۶:۳۸     ۱۲ اسفند ۱۳۸۹
مینیاتور «نماز ظهر عاشورا» اثر ارزشمند نقاش و مینیاتوریست معروف چینی برای نخستین بار در جهان در قم رونمایی ‌شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مینیاتور «نماز ظهر عاشورا» اثر ارزشمند علی لی‌گون، نقاش و مینیاتوریست معروف چینی، پیش از ظهر امروز در سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) رونمایی شد.
 
براساس این گزارش، علی لی‌گون که به عنوان یکی از میهمان‌های ویژه در این مراسم حضور داشت، این اثر ارزشمند را برای نخستین بار در جشنواره شیخ طوسی‌(ره) عرضه کرد که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعةالمصطفی العالمیه رونمایی شد.
 
لِی گون در سال 1954 میلادی، در یک خانواده مسلمان در پکن به دنیا آمد؛ به سبب علاقه پدرش به نقاشی با تاثیرپذیری از تشویق‌های وی، از کودکی به نقاشی علاقه فراوان داشت و در سال 1962 میلادی وارد مدرسه ابتدایی شد که استعداد وی در نقاشی مورد تائید و تشویق آموزگارش قرار گرفت.
 
این مینیاتوریست و نقاش مسلمان چینی با ابراز خوشحالی از این‌که در این مراسم حضور دارد، پیرامون مدت زمان نقاشی مینیاتور «نماز ظهر عاشورا»، گفت: این اثر ارزشمند در مدت پنج ماه نقاشی شده است.
 
خاطرنشان می‌شود، در پایان نوبت صبح سیزدهمین جشنواره پژوهشی بین‌المللی شیخ طوسی‌(ره) از این مینیاتوریست و نقاش مسلمان چینی تقدیر شد و در ادامه برگزیدگان بخش ویژه این جشنواره با اهدای جوایزی تجلیل شدند.
 
در سطح کارشناسی ارشد و دکترا، حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی از کشور افغانستان با ارائه مقاله «گذری بر تاریخ تحریف‌ستیزی از عاشورا»، علی جان محمد قره باغی از کشور افغانستان با ارائه مقاله «سیاهپوشی در فرهنگ شیعه» و احمد ابوزید از کشور لبنان با ارائه مقاله «الملحمةالحسینیه فوق الشبهات» حائز رتبه برتر شدند.
 
در سطح کارشناسی، مقدسه خزائی از افغانستان با ارائه مقاله «مدیریت بحران توسط حضرت زینب کبری‌(س) در واقعه عاشورا»، ام‌البنین حیدری از افغانستان با ارائه مقاله «نگاهی نو به تحریفات عاشورا»، سیدمرتضی هادوی از افغانستان با ارائه مقاله «شخصیت و قیام امام حسین‌(ع) در آینه کلام مسلمانان غیرشیعه معاصر» و زهرا محمدی از افغانستان با ارائه مقاله «سیره تبلیغی امام حسین‌(ع)»برگزیده شدند.
 
همچنین، لایقه سیدی هاشمی از افغانستان با ارائه مقاله «نقش صحیفه سجادیه در گسترش فرهنگ عاشورا»، زهرا قدوسی از افغانستان با ارائه مقاله «تبیین خدمت‌رسانی حقیقی به جامعه اسلامی براساس آموزه‌های عاشورایی» و راضیه ایمانی از افغانستان با ارائه مقاله «نگاهی بر اهمیت وراثت و تربیت» در سطح کارشناسی برتر شناخته شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها