کد خبر: ۱۰۰۷۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۱     ۲۸ آذر ۱۳۹۱
یک روزنامه آمریکایی با اشاره به ثبت 19 مورد قتل عام گروهی در آمریکا و عدم گزارش علنی سایر کشتارها، نوشت که کاخ سفید هیچ گاه به چرایی سهل بودن دسترسی مردم آمریکا به اسلحه پاسخ حقیقی نداده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس،‌ روزنامه آمریکایی «هافینگتون پست» با اشاره به قتل عام صورت گرفته اخیر در یک مدرسه ابتدایی «سندی هوک» در ایالت «کانتیکت»، نوشته است که در طول 5 سال اخیر با توجه به تعریف «اف بی ای» از قتل عام، کشتارهای گسترده ای اتفاق افتاده اما هیچ جواب حقیقی در قبال آنها داده نشده است.

بر اساس این گزارش، هیچ تعریف رسمی از «قتل عام گروهی» وجود ندارد اما بر اساس اسناد دفتر بازرسی فدرال (اف بی آی)، قتل عام گروهی به معنای هر گونه حادثه ای است که در آن یک مجرم 4 نفر و یا تعداد بیشتری را به جز خود می کشد.

بر اساس این تعریف اف بی آی، از 16 آوریل سال 2007 میلادی تاکنون 19 قتل عام گروهی صورت گرفته و که به معنای این است که هر 4 ماه بیش از یک کشتار گروهی عملی شده و این در حالیست که سایر تیراندازی های ویرانگری که اتفاق افتاده،‌ تا حد زیادی به صورت ملی گزارش نشده است.

در این گزارش آمده است که واکنش بی درنگ کاخ سفید در مواقعی که یک قتل عام گروهی اتفاق می افتد این است که تمایل دارند روی تحقیقات درباره انگیزه های فرد ضارب تمرکز کنند و مردم را به دعا و عزاداری برای قربانیان این گونه حوادث ترغیب کنند.

هافینگتون پست نوشته است که البته در اغلب موارد کاخ سفید حتی این واکنش را هم نداشته است و این سوال که چرا خرید اسلحه برای برخی از افراد تا این اندازه ساده است، کاملا بدون پاسخ رها شده است.

بر اساس این گزارش، تمایل کاخ سفید به اتخاذ رویکرد به شدت محتاطانه درباره این گونه حوادث در اظهارات روز جمعه گذشته (جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید مشهود است که در اولین واکنش رسمی دولت آمریکا به قتل عام صورت گرفته در دبستان سندی هوک اعلام کرد که آن روز،‌ زمان بحث درباره سیاست نظارت بر تسلیحات نیست.

هافینگتون پست در ادامه نوشت که چنین سخنانی از سوی کارنی اینطور نشان می دهد که هیچ گاه زمان بحث درباره سیاست نظارت بر تسلیحات اسلحه در آمریکا نیست.

علاوه بر این،‌ رئیس جمهوری آمریکا نیز روز جمعه در واکنش به این قتل عام گسترده با کمال تعجب تمام سیاست را کنار گذاشت و در سخنرانی مختصری وعده اقداماتی جدی و هدف دار در واکنش به این کشتار را داد و این زمان است که به شما ثابت خواهد کرد که آیا اوباما می تواند و یا حتی تلاش خواهد کرد تا این کلمات را به یک تغییر خاص در سیاست آمریکا تبدیل کند یا خیر.

 
 

در ادامه این گزارش به 20 مورد از قتل عام های گروهی صورت گرفته در آمریکا و واکنش کاخ سفید به این گونه حوادث پرداخته شده است که در ادامه ارائه می گردد:

_ 14 دسامبر 2012

تیراندازی در مدرسه ابتدایی «سندی هوک» که دومین قتل عام مرگبار صورت گرفته داخل مدرسه در تاریخ آمریکا محسوب می شود. قتل عامی که 27 کشته بر جای گذاشت که 20 نفر از قربانیان را کودکان تشکیل می دادند.

اوباما در سخنرانی خود در واکنش به این قتل عام خواستار انجام اقدامات هدف دار و جدی بدون توجه به سیاست شد و گفت که آمریکا بارها شاهد وقوع این حوادث بوده است.

_ 27 سپتامبر 2012

یک کارمند آمریکایی در ایالت «مین» که اخیرا از کار خود اخراج شده بود، وارد ساختمان محل کار خود شد و شروع به تیراندازی کرد.

این تیراندازی 7 کشته از جمله فرد ضارب و 2 مجروح بر جای گذاشت و هیچ واکنشی از سوی رئیس جمهور آمریکا به همراه نداشت.

_ 5 آگوست 2012

فردی با تصورات برتری گرایی وارد معبد سیک ها در ایالت «ویسکانسین» شد و شروع به تیراندازی کرد.

در جریان این تیراندازی 7 نفر از جمله فرد ضارب کشته و 4 نفر دیگر مجروح شدند.

اوباما در واکنش به این تیراندازی ضمن ابراز تاسف خود و همسرش گفت که در این شرایط سخت، مردم ویسکانسین باید بدانند که مردم آمریکا به فکر آنها هستند و برایشان دعا می کنند. اوباما گفت که قلب و روح ما با خانواده و دوستان قربانیان و مجروحان این حادثه است.

_ 31 مه 2012

تیراندازی در یک کافه در «سیاتل» واشنگتن 6 کشته برجای گذاشت. ضارب نیز کشته شد.

هیچ واکنشی از سوی اوباما درباره این تیراندازی صورت نگرفت.

_ 20 جولای 2012

تیراندازی فردی مسلح در سالن سینمایی ایالت «کلرادو» که به مرگ 12 نفر و جراحت ده ها نفر دیگر منجر شد.

دو روز بعد از این قتل عام بود که اوباما در یک سخنرانی 10 دقیقه ای از دانشگاه کلرادو تنها به ابراز امیدواری درباره پایان خشونت ها پرداخت اما هیچ اشاره ای به کنترل تسلیحات در آمریکا نکرد.

_ 22 فوریه 2012

مردی از ایالت «جورجیا» دو خواهر و همسران آنها را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد.

رئیس جمهور هیچ واکنشی به این قتل عام نداشت.

_ 12 اکتبر 2011

تیراندازی فردی 41 ساله در محل کار همسر سابقش در کالیفرنیا، هشت کشته و یک مجروح بر جای گذاشت.

اوباما واکنشی به این تیراندازی نداشت.

_ 8 ژانویه 2011

تیراندازی ضاربی 22 ساله در ایالت «آریزونا» 6 کشته و 14 زخمی بر جای گذاشت. یکی از قربانیان این تیراندازی سناتور جمهوریخواه «گابریل گیفوردز» بود که از ناحیه سر هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

دو ماه بعد از این تیراندازی بود که اوباما درباره دسترسی به راه هایی منطقی و هوشمندانه برای تبدیل آمریکا به کشوری امن تر و قوی تر تاکید کرد.

_ 3 آگوست 2010

9 نفر ازجمله فرد ضارب در جریان تیراندازی راننده شهر «هارتفورد» در ایالت «کانتیکت» کشته شدند. این تیراندازی 2 مجروح بر جای گذاشت و هیچ واکنشی از سوی اوباما نداشت.

_ 29 نوامبر 2009

تیراندازی فردی ضارب در یک کافی شاپ در واشنگتن 5 کشته بر جای گذاشت که خود ضارب و 4 افسر پلیس نیز در بین کشته شدگان بودند.

رئیس جمهور در رابطه با این تیراندازی هیچ اظهارنظری نداشت.

_ 5 نوامبر 2009

در یکی از مرگبارترین تیراندازی های صورت گرفته در یک پایگاه نظامی آمریکایی در تگزاس 13 نفر کشته و 30 نفر دیگر مجروح شدند.

در این تیراندازی یک روان پزشک ارتش آمریکا فرد ضارب بوده است.

اوباما در واکنش به این تیراندازی‌، در یک کنفرانس مطبوعاتی از دیدار خود با «رابرت مولر» رئیس اف بی آی و سازمان های مربوطه برای بررسی تحقیقات جاری در مورد این تیراندازی خبر داد و درباره هرگونه نتیجه گیری پیش از مشخص شدن حقایق هشدار داد.

_ 3 آوریل 2009

یک مهاجر با تابعیت ویتنام در تیراندازی به سمت دانشجویان و کارمندان حاضر در انجمن مدنی آمریکا در شهر «بیرمنگام» نیویورک، 14 نفر را کشت و 4 نفر دیگر را زخمی کرد.

فرد ضارب نیز در میان 13 نفر قربانی این تیراندازی کشته شد.

رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این تیراندازی با صدور بیانیه ای، به ابراز تعجب خود و همسرش میشل از این تیراندازی پرداخت و برای قربانیان دعا کرد.

_ 10 مارس 2009

در تیراندازی یک ضارب 28 ساله در ایالت «آلاباما» 11 نفر از جمله خود فرد مسلح کشته و 6 نفر دیگر مجروح شدند.

رئیس جمهور آمریکا هیچ اظهارنظری درباره این تیراندازی نداشت.

_ 29 مارس 2009

در جریان تیراندازی فردی ضارب در ایالت «کارولینای شمالی» 8 نفر کشته و 3 نفر از جمله ضارب مجروح شدند.

اوباما هیچ واکنشی به این حادثه نداشت.

_ 25 ژوئن 2008

ضاربی 25 ساله در ایالت «کنتاگی» بعد از جر و بحث با رئیسش، در یک تیراندازی 5 نفر را کشت و یک نفر را مجروح کرد. خود ضارب نیز کشته شد.

«جورج دبلیو بوش» رئیس جمهوری سابق آمریکا هیچ اظهار نظری درباره این تیراندازی نکرد.

 

_ 16 آوریل 2007

در جریان تیراندازی یک دانشجوی آمریکایی به سمت همکلاسی هایش در ایالت «ویرجینیا» 32 نفر کشته و 23 نفر دیگر مجروح شدند.

ضارب نیز کشته شد.

بوش در واکنش به این تیراندازی به دعا برای قربانیان و خانواده های آنها پرداخت و گفت که دولت او هر کاری که لازم باشد در مسیر تحقیقات درباره این تیراندازی عملی خواهد کرد.

_ 7 فوریه 2008

تیراندازی یک فرد ضارب در یک جلسه عمومی در ساختمان شهرداری ایالت «میسوری»، 6 کشته و 1 مجروح بر جای گذاشت. ضارب نیز کشته شد.

بوش درباره این تیراندازی اظهارنظری نکرد

_ 5 دسامبر 2007

ضاربی در شهر «اوماها» در ایالت «نبراسکا» 10 ساله با تیراندازی در یک بازار هشت نفر را کشت و خودکشی کرد.

بوش که در اوماها به سر می برد، یک ساعت قبل از وقوع این تیراندازی این ایالت را ترک کرده بود.

کاخ سفید با صدور بیانیه ای در واکنش به این تیراندازی گفت که دولت مطمئن است که مقامات مربوطه در اوماها با همکاری یکدیگر با چنین تراژدی وحشتناکی مقابله خواهند کرد.

_ 7 اکتبر 2007

ضاربی 20 ساله در ایالت «ویسکانسین»، با تیراندازی در یک مراسم خانوادگی 6 نفر را کشت و 1 نفر را زخمی کرد. ضارب نیز کشته شد.

کاخ سفید واکنشی به این خشونت نداشت.

_ 14 فوریه 2008

یکی از دانشجویان سابق دانشگاه «ایلینوی شمال» که 27 سال سن داشت، با تیراندازی در دانشگاه خود 5 نفر را کشت و 21 نفر دیگر را نیز مجروح کرد.

شخص ضارب نیز کشته شد.

کاخ سفید در واکنش به این تیراندازی برای قربانیان و خانواده های آنها دعا کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها