کد خبر: ۱۰۱۰۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۴     ۲۹ آذر ۱۳۹۱
شبكه دولتي انگليس، ارتباط با مخالفان جمهوري اسلامي را يكي از محورهاي جنگ آمريكا با ايران در كنار استفاده از حربه هاي ترور، جنگ مخفيانه، چالش نظامي و جنگ رواني معرفي كرد.
کیهان، وب سايت بي بي سي با بيان اينكه آمريكا سه دهه است در جنگ سرد با ايران به سر مي برد و چالش نظامي يكي از اين حربه هاست، نوشت: جنگ پنهاني، محور ديگر جنگ سرد است. براي نمونه مي دانيم كه در چند سال اخير تعدادي از دانشمندان هسته اي ايران به قتل رسيده اند و عمليات خراب كارانه در تأسيسات زيربنايي مربوط به مراكز هسته اي انجام شده است. علاوه بر اينها، حملات ويروسي به شبكه هاي كامپيوتري ايران گزارش شده است.


بي بي سي افزود: محور ديگر جنگ سرد «جنگ رواني» از طريق رسانه هاي رسمي و غيررسمي است. آمريكا رسانه هاي خود را عليه حكومت جمهوري اسلامي به كار مي گيرد و مستقيم و غيرمستقيم، از ده ها كمپين سياسي و رسانه اي حمايت و به تأسيس سايت هاي مخالف با جمهوري اسلامي كمك مي كند. آمريكا از طريق اين رسانه ها فرسايش رواني را دنبال مي كند.

محور ديگر جنگ سرد، «تماس با ناراضيان» و مخالفين سياسي است كه به منظور ايجاد ارتباط و تقويت اپوزيسيون داخلي ايران صورت مي گيرد. هدف از اين اقدام، ايجاد اهرم فشار است اين نوع تماس ها هم پنهان اند و هم آشكار، هم نيروهاي دمكراتيك و هم نيروهاي غيردمكراتيك را شامل مي شوند. البته ميزان ارتباطات متفاوت است، روابط باز و معمول ديپلماتيك تا گفتگو، تبادل نظر و هماهنگي و سرانجام ارتباط وسيع سياسي، تشكيلاتي و تداركاتي را در برمي گيرد.


بي بي سي در عين حال اذعان كرده كه ايران در حوزه جنگ پنهاني قدرت آن را دارد كه به منافع آمريكا در منطقه ضربه بزند. در جنگ رواني نيز جمهوري اسلامي قدرت قابل توجهي كلامي و رسانه اي كسب كرده و در قبال مخالفان داخلي نيز دست بالا را يافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها