کد خبر: ۱۰۲۱۲۲
زمان انتشار: ۰۰:۱۰     ۰۴ دی ۱۳۹۱
قاتل یک دانشجوی ۱۸ ساله پس از ۳ سال فرار در مشهد دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، در ساعت 19 شامگاه 19 اسفند سال 88 مأموران کلانتری 147 گلبرگ از طریق تماس یکی از مراکز درمانی در منطقه تهرانپارس در جریان درگیری منجر به جرح جوانی 18 ساله قرار گرفتند که بر اثر شدت جراحات وارده به ناحیه سر، بیهوش و توسط دوستان و هم کلاسی‌های خود به بیمارستان منتقل شده بود.

با حضور مأموران کلانتری 147 گلبرگ در محل و با وجود انجام اقدامات درمانی متأسفانه این جوان به علت شدت ضربه وارد شده به ناحیه گردن فوت می‌کند.

با اعلام نظریه تیم پزشکی درباره علت مرگ و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد بلافاصله موضوع به قاضی کشیک ویژه قتل دادسرای امور جنایی و پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام و به دستور روشن، بازپرس شعبه سوم ویژه قتل دادسرای امور جنایی، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مقتول به هویت حامد 18 ساله دانشجوی ترم اول رشته مهندسی یکی از مراکز دانشگاهی تهران بود که برابر اظهار نظر هم کلاسی هایش، در مسیر بازگشت از دانشگاه و طی درگیری با یکی دیگر از هم دانشگاهی های خود به قتل رسیده است.

با شناسایی تعدادی از دانشجویان همراه مقتول و قاتل به عنوان شاهد صحنه درگیری منجر به جنایت، کارآگاهان به تحقیق از این افراد پرداخته و تمامی آنها فردی به هویت احسان متولد سال 1366 را به عنوان قاتل معرفی کردند.

برابر اظهارات همه شهود صحنه درگیری، قاتل و یکی دیگر از همکلاسی‌هایش با یکدیگر در داخل کلاس دانشگاه درگیری لفظی پیدا کرده که در ادامه درگیری مابین آنها در مسیر بازگشت به تهران و نهایتا در سه راه تهرانپارس به درگیری فیزیکی تبدیل می‌شود؛ در کشاکش همین درگیری ، مقتول برای میانجیگری میان آن دو دخالت کرده که همین موضوع باعث درگیر شدن احسان با وی می‌شود و طی مشاجره‌ای که بین آنها ایجاد می‌شود، احسان با ضربات سنگی که به ناحیه گردن حامد وارد می‌کند باعث مرگ او می‌شود.

 

 

با شناسایی دقیق هویت قاتل، کارآگاهان به تحقیق در دانشگاه محل تحصیل و همچنین محل سکونت متهم در یکی از میادین منطقه نارمک پرداخته اما در ادامه رسیدگی به این پرونده اطلاع پیدا کردند که متهم پس از ارتکاب جنایت بلافاصله با مراجعه به منزل و با برداشتن وسایل و لوازم شخصی خود به سرعت متواری شده است.

با متواری شدن متهم از محل سکونت خود و به منظور شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی، تصویر احسان طی چندین نوبت در رسانه‌ها منتشر شد که در پی آن و طی تماس‌های شهروندان با اداره دهم پلیس آگاهی، اطلاعاتی در خصوص محل سکونت احسان در یکی شهرک های حاشیه ای شهر مقدس مشهد در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

با تجمیع اطلاعات بدست آمده، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با پلیس آگاهی مشهد انجام و تیمی از کارآگاهان اداره دهم جهت بررسی دقیق موضوع به این شهر اعزام شدند؛ تحقیقات پلیسی کاراگاهان نشان داد که متهم طی مدت سه سال زندگی مخفیانه، با هویت مجعول در یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای شهر مشهد در حال زندگی است که نهایتا در ساعت 18 روز 28 آذر متهم در داخل مخفیگاهش دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

متهم پس از انتقال به اداره دهم، در اظهارات اولیه منکر هرگونه جنایتی شده و عنوان داشت: در روز حادثه، به هیچ عنوان با مقتول درگیر نشدم  لذا با توجه به ادعای متهم، بار دیگر از شهود صحنه جنایت جهت تحقیق دوباره و شناسایی متهم دعوت بعمل آمد و همگی آنها به اتفاق احسان را به عنوان عامل جنایت معرفی کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با دستگیری متهم و با توجه به دلایل موجود پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۱
۰
۰
درود بر پرسنل زحمتكش وبا تعهد نيروي انتظامي . تلاش شما عزيزان نزد خدا وند بدون اجر نخواهد بود .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها