کد خبر: ۱۰۲۱۷۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۰۴ دی ۱۳۹۱

 به گزارش 598، باشگاه خبرنگاران به نقل از استاپ وار، وي در اين سخنراني بشدت از فرهنگ "خشونت پرور" جامعه آمريكا انتقاد كرد.

مور معتقد است كه جنايت به امري "ژنتيكي" در ميان آمريكائي ها تبديل شده است و در اين باره مي گويد "من واقعا باور دارم حتی اگر قوانین نظارت بر حمل اسلحه را هم سخت گیرانه تر سازیم و سلامت روحی و روانی مردم مان را اصلاح کرده و بهبود ببخشیم، ما هنوز هم بیمار خواهیم بود. ما برای صدها سال مردمانی خشن بوده ایم. خشونت در "دی ان ای" ماست". وي در مورد استثنائي بودن حوادث تيراندازي در آمريكا گفته است " شما هم می دانید که در دیگر کشورها هم انسانهای دیوانه وجود دارند. در نروژ، فرانسه و آلمان هم حادثه تیراندازی روی داده است. با این حال کشتاری که در آن ۶۱ نفر کشته شوند تنها در آمریکا روی می دهد. ۶۱ حادثه تیراندازی و کشتار دست جمعی انسانهای بیگناه تنها در اینجا (آمریکا) اتفاق می افتد".
 
مايكل مور در بخشي از سخنراني خود به كنايه گفت " می خواهم بگویم که من هم با "انجمن ملی اسلحه" آمریکا هم نظر هستم "اسلحه ها مردم را نمی کشند، مردم یکدیگر را می کشند" من هم با کمی اصلاح در این شعار می گویم "اسلحه ها مردم را نمی کشند، آمریکائی ها مردم را می کشند"، این (آدمکشی) آن کاری است که ما انجام می دهیم. ما به کشورها تجاوز می کنیم. ما هزاران نفر را برای کشتن شهروندان غیر نظامی به دیگر کشورها اعزام می کنیم. ما پنج جنگ بزرگ را به راه انداخته ایم که در آن ها سربازانمان مردم را به قتل رسانده اند".
 
مور در اين سخنراني بشدت از جامعه خشن آمريكا و معضلات اجتماعي آن جامعه انتقاد كرد و افزود: " ما کشوری را داریم که در آن بیشترین زندانیان جهان را دارد و بزرگترین عملیات جنایتکارانه در آن روی می دهند. ما در کشوری هستیم که در آن اعتیاد به الکل، مصرف مواد مخدر، طلاق، خودکشی و تمامی معضلات اجتماعی را در خود دارد معضلاتی که به رفتارهای خشونت آمیز می انجامند و به این مورد بایستی از دست دادن شغل ها را نیز افزود. این وضعیت شرم آور است".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها