کد خبر: ۱۰۲۲۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۱     ۱۵ اسفند ۱۳۸۹
وي نسبت به عدم درك غرب نسبت به تلاش‌هاي قذافي در اين زمينه و عدم حمايتش از وي ابراز تعجب كرد./ رهبر ليبي ادامه داد: من حتي يك روز هم به روي مردم آتش نگشودم و كميته تحقيقات اين مساله را نشان خواهد داد.

رهبر ليبي اعلام كرد كه از سازمان ملل يا اتحاديه آفريقا مي خواهد تحقيقاتي را در خصوص مسائل ابهام برانگيز در تنش‌هايي كه در ليبي مشاهده مي‌شود، آغاز كنند.

به گزارش ايسنا، به نقل از سايت الجزيره، معمر قذافي، رهبر ليبي در گفت وگو با هفته نامه ژورنال ديمانش گفت:‌ من در وهله اول مي‌خواهم كه كميته تحقيقاتي از سوي سازمان ملل يا اتحاديه آفريقا به ليبي بيايد. ما اجازه خواهيم داد كه اين كميته بدون هيچ مشكلي به تحقيقات خود در ليبي بپردازد.

وي ادامه داد: من دوست دارم كه فرانسه هماهنگي بين اين كميته و رهبران آن را برعهده بگيرد من آن را تائيد خواهم كرد. من زمام امور را به دست فرانسه خواهم داد تا قطعنامه شوراي امنيت و دخالت هاي خارجي در منطقه بنغازي متوقف شود.

معمر قذافي تاكيد كرد: با آنچه كه به نام تروريسم در منطقه درياي مديترانه وجود دارد مبارزه مي‌كنم.

وي نسبت به عدم درك غرب نسبت به تلاش‌هاي قذافي در اين زمينه و عدم حمايتش از وي ابراز تعجب كرد.

رهبر ليبي خاطرنشان كرد كه سربازان هلندي كه اخيرا در ليبي دستگير شده‌اند موظف به انجام عمليات نجات بدون هيچ گونه مجوز بودند و آنها اسير هستند و اين امري عادي است.

وي تاكيد كرد: سيستم هاي امنيتي ما در سال‌هاي گذشته با غرب براي مبارزه با تروريسم همكاري كردند و ما بسيار به آنها كمك نموده‌ايم. اما آنها امروز ما را در مبارزه با تروريسم كمك نمي‌كنند.

معمر قذافي نسبت به خطر انتقال مهاجران ليبي به اروپا در صورتي كه گروه‌هاي مخالف نظامش پيروز شوند، هشدار داد.

رهبر ليبي تاكيد كرد: بن لادن، رهبر القاعده در شمال آفريقا مستقر خواهد شد و آن زمان است كه بن لادن بسيار نزديك به شما خواهد بود.

وي بار ديگر اظهار داشت كه انقلابيون از قرص روانگردان كه اعضاي القاعده بازگشته از افغانستان و عراق و حتي الجزاير ميان آنها توزيع كرده‌اند، استفاده مي‌كنند.

رهبر ليبي ادامه داد: من حتي يك روز هم به روي مردم آتش نگشودم و كميته تحقيقات اين مساله را نشان خواهد داد.

در حالي كه حملات خونيني در شهرهاي ليبي در غرب اين كشور صورت مي گيرد قذافي تاكيد كرد: ما تاكنون تصميمي براي حمله نگرفته‌ايم؛ انقلابيون بنغازي به ويژه به دنبال ايجاد رعب و وحشت ميان ساكنان اين شهر هستند.

رهبر ليبي تاكيد كرد: مسئولان نظامي به من گفته اند كه ما مي‌توانيم اين گروه‌هاي مسلح را محاصره كنيم و آنها به تدريج نابود خواهند شد.

روزنامه عربستاني الوطن نوشت: در پي دستگيري سه سرباز هلندي در شهر سرت ليبي، ليبي با درخواست هلند مبني بر آزادي آنها موافقت نكرد و اعلام كرد كه آنها در اين كشور به دنبال جاسوسي بودند.

مسئولان ليبي اعلام كردند كه اين سه سرباز به دنبال جاسوسي در شهر سرت بودند و قصد داشتند كه جاسوس‌ها را در كشور مستقر كنند يا با جاسوس‌هايي كه در ليبي بودند، ملاقات داشته باشند.

وزير خارجه هلند نسبت به بن بست مذاكره با ليبي ابراز نگراني كرد و خواستار دخالت بين المللي در اين زمينه شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها