کد خبر: ۱۰۴۵۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۳ دی ۱۳۹۱
سخنگوی هیات دولت گفت: هنوز تعداد وزرای برکنار شده به نصف کابینه نرسیده است و نیاز به اخذ رای مجدد کابینه از مجلس شورای اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، غلامحسین الهام در ادامه نشست خبری خود در پایان جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا اجرا نشدن سیاست‌های دولت سبب برکناری وزیر بهداشت شده است، گفت: سیاست‌های دولت در وزارت بهداشت همان است که پیش از آن انجام می‌شد، امر درمان از مهمترین اولویت‌های کشور است و باید با قوت ادامه پیدا کند و مقام معظم رهبری نیز همچنان بر این نکته تاکید کرده‌اند که امر بهداشت و درمان مردم از اساسی‌ترین ملزومات کشور است.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه گفته می‌شود عزل وزیر بهداشت سیاسی است، اظهار داشت: به هیچ وجه اینگونه نیست بلکه موضوع کاملا تخصصی است.

الهام در پاسخ به سؤال دیگری درباره مصوبه مجلس درباره اینکه یک وزیر نمی‌تواند سرپرستی بیش از یک وزارتخانه را بر عهده داشته باشد، گفت: هنوز این مصوبه مجلس ابلاغ نشده است و باید دید دلیل و مستند مجلس در مورد اینکه چرا یک وزیر نمی‌تواند سرپرستی وزارتخانه دیگری را بر عهده داشته باشد، چیست.

وی با بیان اینکه قانون بعد از ابلاغ و انتشار قابلیت اجرا پیدا می‌کند که هنوز نه قانون ابلاغ شده است و نه ما آن را دریافت کرده‌ایم تاکید کرد:بعد از ابلاغ در مورد این قانون و نتایج آن صحبت خواهیم کرد.

الهام در پاسخ به سؤال دیگری پیرامون انتشار برخی شایعات درباره آمادگی دولت برای اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها تصریح کرد: این خبری است که ما از شما می‌شنویم، البته باید به این نکته توجه داشت که گروهی از کارگروه‌های مختلف دولت به صورت روزانه در حال بررسی مسائل اقتصادی هستند و راه‌های فرا رفتن کشور از بحث تحریم‌ها را دنبال می‌کنند و آثار و نتایج هدفمندی‌ها را در مرحله دوم دقیقا کارشناسی می‌کنند.

الهام گفت: برگزاری جلسات اقتصادی موضوع جدیدی نیست و بررسی طرح‌های یک موضوع فعالیت مستمری است و خود آقای رئیس جمهور در این جلسات نیز حضور دارند.

 سخنگوی هیئت دولت تاکید کرد: در این جلسات بررسی طرح‌ها و استفاده از ظرفیت‌های کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و البته گزارش آن نیز به مردم ارائه شد وممکن است آقای رئیس جمهور گزارشات دیگری را نیز ارائه کند.

وی درباره اینکه گفته می‌شود اسامی ارسال شده به قوه قضائیه لیست بدهکاران بانکی نبوده و تنها لیست افراد ممنوع الخروج بود گفت: تاکنون چندین لیست به قوه قضائیه داده شده و آن لیستی که آقای رئیس جمهور آن را مطرح کردند در اجرای اصل 49 قانون اساسی بوده و شامل افراد مختلفی از جمله زمین‌خواران ، مفسدان اقتصادی است و همچنین مطالبات استنکاف شده بانکی را در برمی‌گیرد و بحث بدهکاری تنها موضوع کوچکی از این لیست را در بر می‌گیرد.

وی افزود:‌البته به منظور حمایت از تولید پرداخت برخی وام‌ها به تعویق انداخته می‌شود اما عده‌ای وام‌های بانکی را بلوکه کرده و دیگر پرداخت نمی‌کنند اما ما بحث را از کسانی که دچار مشکلات قابل قبول اقتصادی هستند تفکیک کردیم.

الهام در پاسخ به سؤال دیگری درباره تدابیر دولت برای مهار تورم فزاینده در کشور گفت: دولت سخنگوی اقتصادی دارد و باید این مسائل را از ایشان بپرسید. البته دولت در بحث برنامه‌ریزی اقتصادی جلسات هفتگی مستمری بین کارشناسان و وزرای اقتصادی دارد و انشاءالله در چند روز آینده جلسات وسیع‌تری بین صاحب‌نظران تشکیل می‌شود و طرح‌های مناسب و منطقی پیگیری می‌شود.

سخنگوی دولت درباره قدردانی از وزیر بهداشت تصریح کرد: من زحمات خانم دستجردی را نفی نکردم، زحمات و خدمات ایشان شایسته احترام و تقدیر است اما در این شرایط خاص باید اولویت دولت دنبال می‌شد، شاید این تغییرات در جهت بهبود خدمات عمومی به مردم لازم بود.

الهام در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری درباره پیشنهاد افزایش قیمت مسکن مهر گفت: من تاکنون چنین پیشنهادی را  ندیدم و شما باید آن را از آقای مهندس نیکزاد سؤال کنید.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره اینکه آیا با تغییرات اخیر نیاز به اخذ رای مجدد اعتماد برای کل کابینه از مجلس شورای اسلامی است، یا خیر،‌گفت: هنوز تعداد وزرای برکنار شده به نصف کابینه نرسیده است و هر موقع که این اتفاق افتاد باید برای اخذ رای اعتماد از کابینه تصمیم گیری شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها