کد خبر: ۱۰۴۸۶۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۱۶ دی ۱۳۹۱
شیخ عیسی قاسم:
شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرینی تاکید کرد که آل خلیفه مطالبات و خواسته‌های مردم در جریان اعتراضات مسالمت آمیز را با سرکوب و خشونت پاسخ داده است.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، شیخ عیسی قاسم امام و خطیب مسجد جامع امام صادق (ع) در منطقه الدراز از ملت بحرین ستایش کرد و با اشاره به خواسته آنها برای اصلاحات افزود: ملت بحرین در بیان درخواست خود برای اصلاحات مسالمت جو است و به آن پایبند است.

وی افزود: سال‌های 2011 و 2012 میلادی را سپری کردیم و وارد سال جدید شدیم اما بحرین همچنان با مشکلات سیاسی روبرو است که شعله جنبش مردمی را در دوره جدید برای رهایی از این مشکلات روشن کرد.

وی افزود: جنبشی مسالمت آمیز با هدف اصلاحات آغاز شد و از رویکرد مسالمت آمیز خود محافظت کرد اما دستگاه حاکم با این جنبش و درخواست و رویکرد مسالمت آمیز آن با خشونت برخورد کرد و این خشونت روز به روز افزایش یافت و ملت زیان های جانی و مالی زیادی متحمل شد.

شیخ عیسی قاسم گفت: اعتراضات مسالمت آمیز به طور گسترده در طول دوسال اخیر گسترش یافت و از سوی دیگر شیوه سرکوب برای مقابله با آن نیز گسترش یافت که تصاویر زنده برخی صحنه های این سرکوبگری را به تصویر کشیدند.

وی تصریح کرد: معادله به وضوح ثابت است یعنی درخواست مردم برای اصلاحات با مخالف قاطع روبرو می شود و شیوه مسالمت آمیز مردم با خشونت و سرکوب مواجه می گردد و مردم از مدتها پیش درخواست اصلاحات دارند اما در مقابل بی توجهی و اهانت به مردم افزایش می‌یابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها