کد خبر: ۱۰۵۵۴۱
زمان انتشار: ۱۸:۲۹     ۱۸ دی ۱۳۹۱
نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه دولت به تذکرات مجلس برای ارائه بودجه توجهی نمی‌کند، گفت: وقتی بودجه با تاخیر ارسال شود شاهد بی‌نظمی‌های مالی در کشور خواهیم بود.

به گزارش 598، احمد امیرآبادی فراهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اینکه متاسفانه وارد نیمه دوم دی ماه شدیم اما بودجه کشور هنوز از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال نشده است، اظهار کرد: البته دولت سابقه تاخیر ارائه بودجه را در سال‌های گذشته داشته است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به شناختی که از دولت در مورد تاخیر در ارائه بودجه وجود داشت، امسال نامه‌هایی از جانب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به دولت برای ارائه به موقع لایحه بودجه ارسال شد، اما باز هم بودجه به موقع به مجلس نیامد.

*تاخیر در بودجه سبب بی‌نظمی مالی در کشور می‌شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وقتی بودجه دیر ارسال شود شاهد بی‌نظمی‌های مالی در کشور خواهیم بود، خاطرنشان کرد: دولت باید لایحه بودجه را طبق قانون در نیمه آذر ماه به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌کرد تا نمایندگان بتوانند در زمان مناسب بودجه را بررسی کنند.

*آثار تاخیر بودجه در دولت بعدی نمایان خواهد بود

امیرآبادی فراهانی با اشاره به اینکه تاخیر در ارائه بودجه موجب تاخیر بررسی نمایندگان و کاهش نظارت کیفی می‌شود، تصریح کرد: تاثیرات منفی تاخیر در ارائه لایحه بودجه با توجه به اینکه دولت بعدی نیز سال آینده بر سر کار می‌آید، در سال جاری از هر سال بیشتر خواهد بود.

وی با انتقاد از دولت در تاخیر ارائه بودجه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از طریق نامه، اخطار و تذکر تاخیر در ارائه بودجه را گوشزد کرده است، اما متاسفانه دولت توجهی نمی‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باز هم اگر لایحه بودجه با تاخیر زیاد به مجلس برسد چاره‌ای جز بررسی آن در سال آتی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها