کد خبر: ۱۰۵۷۹۱
زمان انتشار: ۱۸:۰۰     ۱۹ دی ۱۳۹۱
سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای با محکوم کردن تایید احکام زندان ۱۳ نفر از رهبران مخالف در بحرین تاکید کرد که عدالت در این کشور اجرا نمی‌شود و دستگاه قضایی از حمایت کردن از مردم ناتوان است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، در بیانیه سازمان دیده بان حقوق بشر آمده است که تایید احکام صادره علیه 13 رهبر مخالف از جمله حکم حبس ابد برای هفت نفر از آنها از سوی دادگاه تجدید نظر بیانگر ناتوانی دستگاه قضایی بحرین در حمایت از حقوق اساسی ملت این کشور است.

جو استورک معاون مدیر بخش خاورمیانه سازمان دیده بان حقوق بشر گفت که این احکام به هیچ جرم آشکاری اشاره نمی کند و تنها به سخنرانی های متهمان و جلساتی دارد که در آن حضور یافته اند یا فراخوان آنها برای برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز در ماههای فوریه و مارس 2011 میلادی اشاره دارد.

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین به نقل از محمد شریف بسیونی رئیس کمیته حقیقت یاب در بحرین از اجرا نشدن توصیه های این کمیته یا اجرای بدون توجه به ماهیت آنها، انتقاد کرد.

دادگاه تجدید نظر بحرین روز دوشنبه احکام صادره علیه 13 نفر از رهبران مخالف را تایید کرد.

بحرین از بیش از یک سال و نیم پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله  اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها