کد خبر: ۱۰۵۸۳۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۱۹ دی ۱۳۹۱
رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در سخنان مهمی درباره انتخابات آینده  فرمودند: آن كساني كه راجع به انتخابات توصيه هايي مي‌كنند، حواسشان باشد به دشمن كمك نكنند،  دائما نگويند انتخابات بايد آزاد باشد، از اول انقلاب 34انتخابات داشتيم،‌كدامش آزاد نبوده است؟

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شعار « انتخابات آزاد » همواره در آستانه  انتخابات مهمی که به طور متوسط هرساله در کشور برگزار می شود، جزء یکی از کلید واژه های انتخاباتی تعدادی از گروه‌های سیاسی که در رای گیریهای گذشته طعم شکست را نیز چشیده اند، در فضای رسانه ای هر از چند گاهی شنیده می شود.

در این بین و پس از اتفاقات سال 88 که گروهی با کمک کشورهای غربی - عربی و با برنامه ریزی چند ساله خود سعی در ضربه « مهلک » به نظام اسلامی بودند، نتوانستند به هدف خود برسند، حال در آستانه انتخابات سال آینده ریاست جمهوری با فعال کردن رسانه‌های خود و تکرار شعار «انتخابات آزاد» سعی در فضا سازی دوباره و تحمیل نامزدهای غیر واجد شرایط قانونی خود بر نظام و کشور هستند.

محمد موسوی‌خوئینی‌ها‌ دبیرکل مجمع روحانیون‌‌ از چهره‌های تئوریسین های جبهه اصلاح طلبان  چندی پیش در دیدار ‌اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران با بیان اینکه "اگر انتخابات آزاد در کار باشد، می‌توان به آن فکر کرد"، گفته بود: "باید شخصیت‌هایی مثل آقای مهندس موسوی و جناب آقای کروبی بتوانند در صحنه انتخابات حاضر شوند اما اگر قرار باشد از میان نامزدهای انتخابات و حامیانشان یکی به کرسی ریاست جمهوری برسد و دیگران یا در حبس باشند یا در حصر، این معنای انتخابات آزاد نبوده و قابل قبول نیست".

سیدمحمد خاتمی، رئیس دولت اصلاحات نیز همواره در سخنان چند ماهه اخیر خود با طرح "انتخابات آزاد"، به نظر می رسد سناریو جدیدی را برای انتخابات سال آینده در حال شکل دادن است؛ سناریویی که  در سال 88 با نام «تقلب»، 13 ماه قبل از برگزاری انتخابات یعنی اردیبهشت سال ۸۷ و تشیل کمیته «صیانت از آرا» از سوی اتاق فرمان فتنه 88 بود. که گویای این مطلب است که مطرح کردن دوباره این دست شعارها و در قالب «انتخابات آزاد»، «وحدت ملی» و...  سناریو جدید شکست خوردگان در انتخابات 88 است.

خاتمی در جایی  ‌بر ضرورت برگزاری «انتخابات آزاد» تأکید کرده و می‌گوید: اگر «انتخابات آزاد» برگزار شود و نقدها هم بشود، مردم انتخاب می‌کنند و مسئولیت انتخاب خود را نیز می‌پذیرند و اگر انتخابشان درست نبود، هزینه آن را هم می دهند و 4 سال بعد فرد دیگری را انتخاب می‌کنند.

وی در روزهای اخیر هم ‌گفته است: "با این روندی که هست، فقط یک راه وجود دارد؛ اینکه نظام رویکردش را عوض کند و آن‌را در انتخابات آزاد و سالم و فراگیر نشان دهد".

اکبر هاشمی رفسنجانی نیز در دیدار اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران می‌‌گوید: برگزاری «انتخابات آزاد»، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل کرده و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس کند.

همچنین محمدرضا خاتمی نائب رئیس مجلس ششم و دبیرکل حزب منحل‌شده مشارکت چندی قبل ‌در گفت‌وگو با روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد تأکید کرده بود: اصلاح‌طلبان زمانی می‌آیند که انتخابات آزاد باشد. هدف برگزاری انتخابات آزاد است. برگزاری انتخابات آزاد یعنی اعلام عملی تغییر سیاست‌ها و یعنی همه‌ چیز و همه کس در چارچوب قانون.


شش فعال ملی – مذهبی نیز هفته گذشته طی نامه‌ای به رهبر انقلاب نقطه نظرات استراتژیک – سیاسی(!) خود در باره مذاکره با آمریکا، انتخابات ریاست جمهوری و مصالح ملی را در میان گذاشتند.

در این نامه به اصطلاح تحلیلی با اشاره به شنیده ها و خبرهای مربوط به مذاکره نمایندگان رهبری با آمریکا، به مقایسه وضعیت و شرایط روانی و نیز شرایط اقتصادی – سیاسی دو طرف مذاکره پرداخته اند اما آنچه از این نامه هویدا می شود در بغل آمریکا پریدن اصلاح طلبان آن هم با دور خیز شگرف است.

نویسندگان این نامه مدعی شده و گفته اند ایران باید پس از یک انتخابات آزاد مذاکره شروع شود. همچنین کلیه ی زندانیان سیاسی، فرهنگی، رسانه ای، حقوقی، کارگری و حصرشوندگان قبل و بعد از خرداد ۸۸ ، آزاد شوند و فعّالیت احزاب، نهادهای فرهنگی، مدنی و … آزاد شود و فضای امنیتی – نظامی کنونی به فضای دمکراتیک و همدلی ملی تبدیل گردد!


در کل به نظر می رسد، موضع گیری هایی از این دست اظهارات و مطرح کردن کلید واژه «انتخابات آزاد» طی چند ماه اخیر توسط چهره‌های سیاسی کشور حربه و تاکتیک جدیدی است که این افراد از آن برای پیشبرد اهدافشان حتی در انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی برای خود انتخاب کرده‌ بودند و تکرار آن در این برهه از زمان نشانگر روشن شدند فعالیت‌های انتخاباتی سال آینده آنها است، به طوری که این افراد بر این باورند حالا که انتخابات را نمی‌توان تحریم کرد، پس بهتر است بحث انتخابات آزاد مطرح شود، چرا که می‌دانند اگر انتخابات را تحریم کنند برای همیشه از صحنه حاکمیت نظام خارج خواهند شد.

رهبر معظم انقلاب در سخنان مهم امروز خود در همین رابطه می گویند: "دشمنان اگر میتوانستند کاری می‌کردند که اصلا انتخابات برگزار نشود ولی این کار برای آنها مقدور نیست، مایوس هستند از اینکه بتوانند این کار را انجام بدهند، یکبار بعضی‌ها تلاش کردند که انتخابات مجلس را عقب بیاندازند، حتی به ما گفتند اگر می‌شود 2 هفته عقب بیاندازید، گفتیم نمی‌شود انتخابات بایددرهمان روز خودش انجام شود، یک روز هم نباید عقب بیافتد، نتوانستند و دستشان به جایی نرسید، این را تجربه کردند، میدانند انتخابات عقب افتادنی نیست دنبال راههای دیگر هستند یکی از این راه این است که انتخابات بدون حضور پرشور مردم برگزار شود."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها