کد خبر: ۱۰۶۱۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۱ دی ۱۳۹۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان در برنامه ثریا عنوان داشت:
حجت الاسلام پناهیان با مقايسه حساسيت غرب نسبت به صنعت هسته‌اي و ساير صنايع كمتر پيشتاز مانند خودرو اين نكته را خاطرنشان كردند كه براي نيل به موفقيت انقلابي بايد به پارامترهاي ارزشي و ايدئولوژيك توجه داشت. ايشان با مطرح كردن اين سوال گفتند چرا دانشمندان هسته‌اي مانند شهيد احمدي روشن بايد ترور شوند اما هيچ مسئول يا مديري از مثلا صنعت ايران خودرو مورد تهديد نيست!
به گزارش پایگاه 598، شب گذشته مصادف با مراسم سالگرد شهيدان هسته‌اي علي محمدي، احمدي روشن و قشقایي برنامه زنده ثريا با موضوع هسته‌اي به روي آنتن شبكه اول رفت. ميهمان اين برنامه حجت الاسلام پناهيان و آقاي محمدي تحليلگر مسائل هسته‌اي بودند.

بخش اول صحبت‌هاي حجت الاسلام و المسلمین پناهيان به موضوع آسيب‌شناسي مدل پيشرفت غربي‌ها و تمايزات مدل پيشرفت كشور با نوع غربي پرداخته شد. ايشان معتقد بودند: اصل هزينه دادن از زندگي و انگيزه انقلابي و سبك زندگي انقلابي كه در مدل زندگي شهيد احمدي روشن و ساير شهدا نمود بارز داشته است؛ از تمايزات مدل پيشرفت اسلامي ايراني با پيشرفت غربي است.

 ايشان با مقايسه حساسيت غرب نسبت به صنعت هسته‌اي و ساير صنايع كمتر پيشتاز مانند خودرو اين نكته را خاطرنشان كردند كه براي نيل به موفقيت انقلابي بايد به پارامترهاي ارزشي و ايدئولوژيك توجه داشت. ايشان با مطرح كردن اين سوال گفتند چرا دانشمندان هسته‌اي مانند شهيد احمدي روشن بايد ترور شوند اما هيچ مسئول يا مديري از مثلا صنعت ايران خودرو مورد تهديد نيست!

استاد پناهیان با اشاره به زندگي پرفسور حسابي، و نوع فعاليت‌هاي بادغدغه و ايدئولوژيك ايشان در عرصه علم، اشاره نمودند كه ما بايد ويژگي‌هاي تمدن سازي را در فعاليت‌هاي علمي‌مان مدنظر داشته باشيم.

در بخش ديگر بحث مصاحبه تلفني با يكي از دوستان نزديك شهيد احمدي روشن انجام شد كه ايشان به تبيين ويژگي‌هاي شخصيتي اين شهيد بزرگوار پرداخت و اينكه چرا براي دشمن ايشان هدف حمله قرار گرفته است. ايشان مطرح كرد كه مصطفي نمونه رويش يك جوان انقلابي در نسل سوم انقلاب بوده است. مصطفي معتقد بود كه امروز تقابل جبهه اسلام و كفر در حوزه علم و فناوري است و همچنين صنعت هسته‌اي حائز ويژگي‌هايي است؛ كه محوريت پيشرفت امروز فناوري‌هاي مختلف در جهان در اين صنعت است.

مصطفي صنعت هسته اي را به خاطر اولويت انتخاب كرد نه به خاطر اشتغال!  بنابراين حاضر مي‌شود كه 6 ماه پشت گزينش صنعت هسته اي مي‌ماند كه وارد اين صنعت بشود و در طول اين هفت سال سابقه كار در صنعت هسته‌اي هرجا كه بوده يا تنها فرد محوري در آن حوزه پيشرفت بوده يا يكي از افراد محوري در اين حوزه. به عنوان مثال از نفرات اصلي مقابله با ويروس خطرناك استاكس نت در نطنز بود. از رويكردهاي مهم ايشان اين بود كه تا حد ممكن ظرفيت فناوري را در داخل فعال مي كرد تا فناوري و صنعت بومي شود.

اين دوست مصطفي مطرح كرد كه در تمدن اسلامي، يك جوان 30 ساله در مقابل همه سرويس هاي امنيتي غرب مي ايستد و با روحيه جهادي بر آنها فائق مي‌آيد. و در نهايت دشمنان غربي اينقدر از شكست در مقابل فعاليت‌هاي ايشان سرخورده مي شوند كه مجبور مي‌شوند؛ هزينه سياسي و امنيتي حذف فيزيكي را بپذيرند و با تلاش چند ماهه اقدام به شهادت ايشان مي كند. مصطفي يك  الگوي عملي براي توسعه و بومي‌سازي فناوري را با رويكرد جهادي و سبك زندگي بسيجي ارائه مي دهد. و اين بايد براي نخبگان كشور درس آموز باشد.

علیرضا پناهيان مطرح  كردند كه رسالت برنامه هايي مثل ثريا اين است كه مطالبه عمومي در پيشرفت كشور را ايجاد كنند.  ايشان تبيين كردند اگر ماشين ايراني، نساجي ايراني و ساير توليدات ايراني ضعيف تر از محصولات خارجي است حتما ضعف در مديريت اين صنايع كشور است. كشوري كه در باشگاه هسته اي و فضايي كشور است نبايد در  توليد پارچه چادر مشكي مشكل داشته باشد. ما براي همه صنايع‌مان يك احمدي روشن نياز داريم كه براي رسيدن به موفقيت در حوزه خودش از خواب و خوراك بيافتد.

وی گفت: فرهنگ شهيد احمدي روشن بسيار ارزشمندتر از انرژي هسته اي كشور است. فرهنگي كه اينچنين انگيزه اي را در جوانان ايجاد كرده است و همين فرهنگ رعب و وحشت در غرب انداخته است. يكي از ويژگي هاي اين فرهنگ اين است كه علم، كار و تكنولوژي را براي خودشان نمي‌خواهند بلكه خودشان را براي پيشرفت علم، كار و تكنولوژي مي‌خواستند.

جناب آقای محمدی دیگر مهمان برنامه ضمن تشریح وضعیت هسته ای کشورمان و اقدامات صورت گرفته پرداختند ایشان در قسمتی از سخنان خود گفتند: عده ای در داخل قدرت امریکا و غرب را بیش از آنچه هست می پندارند و قدرت خودمان را بسیار کمتر از آنچه هست می دانند لذا می خواهند با تعاریف خودشان نیز کشور را جلو ببرند.

عده ای در کشور چون خودشان نمی توانند فکر می کنند کشور ناتوان است و می خواهند کشور را از دست یابی به اهداف بلند دور کنند اگر عزم و جدیت رهبر معظم انقلاب در موضوع هسته ای نبود مسئولین دیگر به راحتی از حق مسلم کوتاه می آمدند و امروز شاهد این همه رشک و قدرت نمی شدیم.

این تحلیلگر مسائل هسته ای افزود: کشورمان 1 ملییارد دلار در یک شرکت غنی سازی در فرانسه سرمایه گذاری نموده است حتی عضور هئیت مدیره این شرکت نیز هست و در تصمیم گیری های آن شرکت حضور دارد ولی نه می توانیم از این شرکت اورانیم غنی شده بخریم و نه حتی دانش از این شرکت انتقال دهیم این  در حالی که در قوانین بین المللی یک حق طبیعی برای یک شرکت و اعضای آن یک حق مسلم و قطعی است.

ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود افزود: از لحاظ قوانین آژانس موظف است به تامین مواد اولیه است ولی نه تنها در این مسیر اقدامی نمی کند بلکه حتی از دادن اطلاعات ایمنی برای حذف و ایمنی بیشتر به ما ممانعت می ورزند و این موضوع با فاش نمودن اسامی دانشمندان کشورمان و در اختیار سرویس های جاسوسی قرار دادن فراتر هم می رود.

پخش مستندي جذاب از ابعاد مختلف زندگي و فعاليت‌هاي شهيد مصطفي احمدي روشن و اثرات اين شهيد بزرگوار در پيشرفت‌هاي هسته‌اي كشور از بخش‌هاي جذاب اين برنامه بود. كه به علت زمان طولاني مستند در برنامه تنها چكيده‌اي از آن پخش شد و اين مستند به طور مجزا در ساعت 19:30 از شبكه يك با نام لبه روشنایی پخش شد.

همچنين در گزارش جذابي از داخل سايت هسته‌اي نطنز از ابعاد مختلف كار در اين سايت و تجهيزات و پيشرفت‌هاي كشور گزارشي پخش شد. خلاصه مستندی درباره شهید علی محمدی و کلیپی در خصوص دیگر شهدای هسته ای نیز از بخش دیگر این برنامه بود.

نظرسنجی این برنامه نیز از در رابطه با این بود که ایا ترور دانشمندان هسته ای می تواند مانع پیشرفت کشور گردد؟ از بین قریب به 300 هزار نفر از بینندگان که در این نظر سنجی شرکت داشتند 95% معتقد بودند که این ترور ها نمی تواند ذره ای از حرکت علمی کشور بکاهد و این پاسخی شفاف به اقدامات خبیثانه و ضد انسانی دشمن این مردم است که از ترور و فشار ذره ای ترس به خود راه نمی دهند.

---------------------------------

به دنبال انتشار سخنان استاد پناهیان در برنامه ثریا، احمد نعمت بخش  دبير انجمن خودروسازان در جوابیه‌ای که به پایگاه 598  ارسال شده به برخی از سخنان حجت الاسلام پناهیان پاسخ داده است که در ادامه می آید:

سردبير محترم پايگاه تحليلي خبري 598

در خصوص درج مطلبي به نقل از حجت‌الاسلام پناهيان در برنامه تلويزيوني «ثريا» با عنوان «چرا نبايد مثلا مديران خودرو سازي ترور شوند؟ / تمايزات مدل پيشرفت اسلامي ايراني با پيشرفت غربي» در پاسخ به اين نقل قول مطالب زير جهت تنوير افكار عمومي به استحضار مي رسد. بديهي است اقدام عاجل آن رسانه وزين در انتشار مطلب در ستون و صفحه درج خبر باعث امتنان خواهد شد.

در پاسخ به اظهارات حجت الاسلام پناهيان، بايد به عرض برسانيم كه در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران، بخش اعظم مهمات مورد نياز جنگ در شركت هاي خودروساز توليد مي شد و مديران و كاركنان اين شركت ها دوش به دوش مردم شهيد پرور در جنگ و جهاد سازندگي مشاركت داشته اند.

عنوان اين نكته كه « هر مديري که طرز تفکر نظام سرمايه داري را داشته باشد ما در آنجا لطمه خورده ايم و هرجايي هم افرادي مثل تهراني مقدم و احمدي روشن انقلابي کار کردند، ما در آنجا موفق بوديم» حاكي از ناآشنا بودن ايشان با مسائل صنعت خودرو است چون مديران خودروسازي هم از ميان جانبازان و خانواده هاي شهدا هستند و آن گونه كه تصور مي شود در «امنيت بيشتري به سر نمي برند» شايد تاكنون در معرض ترور قرار نگرفته اند ولي زندگي روزمره آنها هميشه توأم با خطر و همراه با دغدغه نظام و انقلاب بوده است. اگر قرار است حرف هاي عامه پسند بزنيم بايد توجه داشته باشيم كه از حق عدول نكنيم و رضاي خدا را در نظر داشته باشيم.

ايشان با تعميم دادن طرز تفكر سرمايه داري به مديران خودروساز حقي از زحمت كشان عرصه صنعت خودروسازي ضايع كرده اند. پيشنهاد ما اين است كه پيش از سخنراني و يا ابراز عقيده در خصوص صنعت خودرو در داخل و خدمات آن به نظام مقدس جمهوري اسلام تحقيق بيشتري به عمل آيد.

با توجه به نكات فوق جاي آن دارد كه اين خطيب ارزشمند با گسترش اطلاعات خود در زمينه هاي مختلف از جمله صنعت خودرو گره اي از مشكلات كشور باز كنند نه آن كه با انتخاب الفاظ و ايده هاي عامه پسند و رسانه اي كردن آن همه تقصيرها را طبق معمول به گردن خودروسازي انداخته و آن را سيبل اتهامات و انتقادات قرار دهند.

احمد نعمت بخش
دبير انجمن خودروسازان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۱
۱۱۱
۶
لطفا فایل تصویری صحبت های حاج آقا پناهیان در برنامه ثریا رو بذارید رو سایت.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
۶۲
۲۱
حالا علت عقب ماندگی خودروسازی رو فهمیدیم (ترس از ترور)واقعا استاد پناهیان دست مریزاد!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۲۳ دی ۱۳۹۱
۱۶۴
۱۶
با ولایت زنده ایم. تازنده ایم رزمنده ایم.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۱
۱۷۱
۱
آقای پناهیان واقعاً مثل همیشه حق مطلب بیان کرد حالا اگر کسی خوشش نمیاد بهتره به عملکرد خودش نگاه کنه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۲۴ دی ۱۳۹۱
۶۵
۰
با سلام .
اگردر صنعت خودروسازی انقلابی عمل میکردیم امروز باید خود رو های با کیفیت بالا بدون نیاز به واردات خودرو و قطعات خودرو داشته باشیم پس انقلابی عمل نکرده ایم .
پاسخ
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۱
۵۹
۰
آقای خودروساز محترم اصلا متوجه منظور آقای پناهیان نشده.

حرف این است که اگر فرهنگ کاری خودروساز ها هم مثل فرهنگ کاری احمدی روشن بود پیشرفت های خودروسازی هم ، همپای پیشرفت های هسته ای بود.
تحریم ها در کدام حوزه بیشتر است؟ هسته ای یا خودرو؟ تهدیدهای هرروز کارشناسان و خانواده های آنها برای پرسنل خودروسازی است یا انرژی اتمی؟
فرق مهم ش این است که حوزه هسته ای کسی دنبال کاسبی نیست.
پاسخ
سیب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۳۰
۱
سلام اقای دبیر / صرف نظر از اینکه بهتر بود اقای پناهیان مثال دیگری می زدند اما اقای دبير انجمن خودروسازان
... ترور داره؟
پاسخ
محمد حسن رضایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۱۲۶
۱
چرا اسرائیل به دنبال ترور مدیران خودرو سازی نیست؟

خطاب به برادر ارجمند جناب آقای احمد نعمت بخش (دبير انجمن خودروسازان نظام مقدس جمهوری اسلامی)

بنده به عنوان شهروند انقلابی و مصرف کننده‌ی خودروهای داخلی - که با تمام معایبشان شایسته تر از خودروهای کشورهایی هستند که در شرایط سخت و دشوار همبشه علیه ملت ما بودند - مطالبی را به منظور تنویر افکار عمومی و اصلاح نگرش حضرت‌عالی نسبت به سخنان استاد پناهیان عرض می نمایم.

جوابیه جناب‌عالی نسبت به خبر پایگاه 598 با عنوان «چرا نبايد مثلا مديران خودرو سازي ترور شوند؟ / تمايزات مدل پيشرفت اسلامي ايراني با پيشرفت غربي» را اینگونه پاسخ می دهم که سخنان استاد پناهیان که از زاویه تحلیل کلان فرهنگ انقلابی در عرصه نبرد اقتصادی و تفاوت های صنعت مونتاژ خودروهای دست چندم خارجی با بومی سازی علوم هسته ای در آثار بود. که این سخنان را نباید اینگونه برداشت و مورد حمله قرار داد.

به اطلاع مبارک می رسانم که ایشان نه منکر رشادت‌ها و تلاش‌های مدیران صنعتی و خصوصاً خودروسازی کشور بودند و نه مدیران خودرو سازی را از خادمان انقلاب ندانستند، بلکه منظور ایشان قرار گرفتن و جایگاه تکنولوژی در خدمت انقلاب اسلامی بود.

تقدیر های شایسته رهبری معظم از دانشمندان هسته‌ای که تمام تلاش خود را برای بومی سازی فنآوری هسته‌ای آن هم با فرهنگ جهادی و اثر آن در مقیاس بین المللی و ارتقای روحیه خودباوری و افتخار ملی و افزایش عزت مسلمین و آزادی خواهان در سراسر دنیا در این عرصه نمودند، موئید کلام استاد پناهیان می باشد.

بحث بر سر تقوا و یا سابقه‌ی رشادت های مدیران نظام در عرصه های گوناگون نیست، بحث بر سر تفاوت بومی سازی علوم و فنآوری هسته‌ای و خودرو سازی یا مونتاژ سازی خودرو در آثار و پیامد های آنان می باشد.

تفاوت مدیرانی که از یقیناً از خدمتگذاران و رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس بوده با دانشمندانی که آنقدر جوان هستند که حتی رنگ و روی جبهه را ندیدند را باید در اثر کارشان دید.

قطعا استکبار جهانی از دانشمندان هسته ای جوان که حتی جنگ را هم ندیده اند بیشتر از مدیران جنگ دیده صنعت خودرو احساس خطر می کنند.

اثر فعل دانشمندان شهید هسته ای به مراتب تهدید بیشتر برای دشمن و فرصت بالاتر برای ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است.

جناب آقای نعمت بخش؛

قیاس استاد پناهیان تلنگرهایی است به شما و همکاران خودرو سازتان که:

- جایگاه صنعت خودرو سازی در مبارزه اقتصادی با استکبار (جهاد اقتصادی) کجاست؟
- آیا شما در جایگاه خود در عرصه نبرد اقتصادی جای گرفته اید؟
- آیا خوردو سازی توانسته است در شرایط تحریم های ناجوانمردانه غرب باری از دوش ملت بر دارد یا صرفا به دنبال کسب منافع خود از جیب ملت است؟

در صورت جرات و جسارت جنابتان، یک نظر سنجی ساده نشان از میزان رضایتمندی مردم از خودروسازان داخلی را نشان خواهد داد..!

جا دارد که از سخنان دلسوزان انقلاب چون استاد پناهیان نرجیده و اینگونه سخنان را مقتنم بشمارید و استفاده نمائید تا منفعلانه اقدام به ارسال جوابیه ای عجولانه نمائید تا دچار مغلطه گردید.

در آخر ضمن یادی از شهیدان والا مقام هسته‌ای شهریاری، علی‌محمدی، احمدی‌روشن، قشقایی و رضائی‌نژاد، توصیه می کنم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بازدید از دو شرکت خودرو سازی کشور و همچنین سخنان ایشان خطاب به تولید کنندگان در نامگذاری سال به حمایت از تولید ملی را مطالعه و سرلوحه ی صنعت خودرو سازی قرار دهید تا همچون فنآوری ملی هسته‌ای در جایگاه حقیقی خود در نظام اسلامی قرار گرفته و توفیق شهادت نصیب شما و همکاران مخلص و خدمتگذارتان گردد. انشالله
پاسخ
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۲۵ دی ۱۳۹۱
۶
۰
سلام
با تمام احترامی که برای خانواده شهدا و جانبازان محترم که همه ما مدیون آنها هستیم باید عرض کنم که متاسفانه این مدیر ایران خودرو و مدیرانی همچون ایشان فرهنگ انقلابی در کار را مساوی با داشتن پرسنلی از خانواده محترم جانبازان و ایثار گران می دانند که چنین جوابی می دهند
پاسخ
محمد علی محسن زاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۱ - ۲۷ دی ۱۳۹۱
۴
۰
اگر خودرو ساز با روحیه انقلابی حرکت می کرد وضعیت خودر سازی کشور اینگونه نبود امروز چرخ خودرو سازی روی شانه های ملت می چرخد لذت باید پراید 5تومانی را 13 تومان خرید و2068تومانی را 25به بالا
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها