کد خبر: ۱۰۶۲۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۳۰ دی ۱۳۹۱
همچنان هاشمی بدون شرح ادامه دارد:
10 تعبیر متفاوت آقای هاشمی از سَبک زندگی؛ مگر همه مردم باید زاهد باشند؟ جاده اقتصاد یک جاده دو طرفه است، جاده شعار و آرمانگرایی هم نیست! / حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از كسانی كه در محیطهای شبه روشنفكری، ملت ایران را از شعارهای مكتبی می ترسانند، افزودند: آنها می خواهند ترس و واهمه خود را به مردم منتقل كنند به همین علت مدام می گویند شعارهای مكتبی، دردسر و تحریم و تهدید می آورد. ایشان افزودند: اگر خوشبینانه به این گفته ها نگاه كنیم باید بگوییم این افراد از تاریخ بی خبرند.
پایگاه 598 - به تیتر و روتیتر سایت هاشمی رفسنجانی که برای سخنان وی که مشخص نگردیده که در چه زمان و مکانی ایراد گردیده است توجه نمائید: "تعابیر متفاوت هاشمی از سَبک زندگی"  مگر همه مردم باید زاهد باشند؟

پایگاه اطلاع رسانی آقای هاشمی رفسنجانی در تاریخ شنبه 16 دیماه اقدام به انتشار سخنانی از آیت الله هاشمی رفسنجانی در تبیین 10 نکته(!) درباره سبک زندگی و تفاوت آن با زهد فروشی نموده است.

در بخش هایی از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

اینکه عده‌ای بخواهند زاهدانه زندگی کنند. عیبی ندارد، ولی جامعه اسلامی در مقابل جوامع کفر دچار عقب‌ماندگی می‌شود،
منابع اسلامی عاطل می‌ماند و کفار بر مسلمانان مسلط می‌شوند. اصل حرف من این است، حالا اسمش را هر چه می خواهند بگذراند، تجمل گرایی، اشرافی گری، دنیا طلبی یا هر چیز دیگر، مردم با شعار که زندگی نمی کنند، من بعد از جنگ تصمیم گرفتم که با 60، 70 میلیارد دلار آنهم از منابع خارجی کشور را از لحاظ تولید و رشد اقتصادی را تکانی بدهم که فکر می کنم انجام شد، تمام زیر ساختهای اولیه مورد نیاز را ساختیم و کشور را از رشد منفی 5/5 درصد به رشد اقتصادی بالای 6 درصد رساندیم. حالا اگر مصرف مردم در این سالها زیاد شد باید بگوییم رشد تجمل گرایی؟، هرگز این طور نیست قاطبه مردم قناعت دارند ولی آیا اگر رونق اقتصادی شود و ماشین و لوازم کهنه شان را نو کنند تجمل کرده اند؟ شاید باید روزی برسد که به مردم بگوییم یخچال نخرید و آنوقت می شود کارمان ضد تجمل گرایی!

... اصل حرف من این است ، حالا اسمش را هر چه می خواهند بگذراند ، تجمل گرایی ، اشرافی گری ، دنیا طلبی یا هر چیز دیگر ، مردم با شعار که زندگی نمی کنند.

... عده ای فکر می کنند مثلا اگر من به مردم بگویم مصرف نکنید همه می گویند سمعا و طاعتا، من که نمی‌توانم به مردم بگویم درست زندگی نکنید و اگر پول دارید، مصرف نکنید.

...
کار پیدا نمی شود مگر با رشد تولید و رشد تولید اتفاق نمی افتد مگر با رشد صادرات و رشد صادرات هم میسر نمی شود مگر با اصلاح روابط کشور با دیگر کشورها و همسایگان. جاده اقتصاد یک جاده دو طرفه است. جاده شعار و آرمانگرایی هم نیست. مسیر دولت سازندگی این بود.

... با آن تفکری که شما مطرح می‌کنید نمی‌توانند فرزندان خود را به دانشگاه بفرستند و عملا در سطح پایین به کارهای سخت بدنی و مشاغل کم‌ارزش مشغول می‌شوند و امور اساسی و مهم جامعه به دست افرادی می‌افتد که از جامعه و نظام رو پیشرفت با شعارهای عوامفریبانه و ساده زیستی و یا به عبارت بهتر زهد فروشانه جامعه ای متوقف و رو به قهقرا بسازند.

در ادامه دهمین قسمت از سریال ظاهراً بی پایان (هاشمی بدون شرح!) در پایگاه تحلیلی خبری 598 که به بیان اختلافات نظری و مبنائی آقای هاشمی رفسنجانی با سکاندار حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی می پردازد، برش هایی از سخنان مهم ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای(حفظه الله) در دیدار با جوانان استان خراسان شمالی درباره سبک زندگی و نسبت آن با تمدن سازی می آید:

رهبر معظم انقلاب در ترسیم چگونگی شكل گیری سبك و شیوه زندگی افزودند: فرهنگ زندگی، متأثر از تفسیر ما از زندگی است و هر هدفی را برای زندگی تعیین كنیم، سبك خاصی را به همراه می آورد.

ایشان، تحقق هدف اصلی تعیین شده در هر «مكتب و نظریه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی» را نیازمند اعتقاد و ایمان به آن هدف دانستند و افزودند: بدون اعتقاد جدی و تلاش هیچ هدفی محقق نمی شود.

رهبر انقلاب در همین زمینه به مغالطه ای اشاره كردند كه برخی فیلسوف نماهای غربی و مقلدان داخلی آنها مطرح می كنند و می فرمایند: این افراد می گویند جامعه را با ایدئولوژی و مكتب نمی شود اداره كرد اما تمام تجربیات تمدن ساز، نشان می دهد كه مكتب، هدایت كننده و اداره كننده حركات عظیم اجتماعی است و بدون داشتن مكتب و ایدئولوژی، و بدون «ایمان و تلاش و پرداخت هزینه های لازم»، هیچ تمدنی امكان تحقق نمی یابد.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته برخی كشورها، بدون ایمان به مكتبی خاص، مقلد تمدن غربند. این ها ممكن است به پیشرفتهای صوری نیز برسند اما زیانهای بی انتهای ذلت تقلید، آنها را دچار آسیبهای جدی می كند و ریشه آنها را از بین می برد بنابراین اگر طوفانی بپا شود توانایی استقامت ندارند.

رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: برخلاف این كشورهای مقلد، ملتهایی كه در مقابل تمدن غرب، مكتب توحید را انتخاب می كنند هم به پیشرفت حقیقی و همه جانبه دست می یابند و هم تمدنی عمیق و ریشه دار می سازند كه فكر و فرهنگ آنها را در جهان گسترش می دهد.

حضرت آیت الله خامنه ای با انتقاد از كسانی كه در محیطهای شبه روشنفكری، ملت ایران را از شعارهای مكتبی می ترسانند، افزودند: آنها می خواهند ترس و واهمه خود را به مردم منتقل كنند به همین علت مدام می گویند شعارهای مكتبی، دردسر و تحریم و تهدید می آورد.

ایشان افزودند: اگر خوشبینانه به این گفته ها نگاه كنیم باید بگوییم این افراد از تاریخ بی خبرند.

... حضرت آیت الله خامنه ای بعد از تبیین ضرورت ایمان به هدف به عنوان یكی از عوامل اساسی تمدن سازی، بحث مهم امروز را با تأكید بر یك نكته اساسی دیگر ادامه دادند: پرهیز كامل از تقلید از سبك و سلوك زندگی در تمدن غربی.

ایشان خاطرنشان كردند: ما البته بنای بر غرب ستیزی نداریم اما براساس بررسی و تحقیق تأكید می كنیم كه تقلید از غرب، هیچ ملتی را به جایی نمی رساند.

... ایشان، با اشاره به عادی شدن گناه بزرگ هم جنس بازی در غرب، فروپاشی خانواده ها و بحرانها و مشكلات عمیق دیگر در كشورهای غربی و كشورهای مقلد فرهنگ غرب افزودند: پوسته فرهنگ غربی پیشرفت ظاهری است اما، باطن آن «سبك زندگیِ مادیِ شهوت آلودِ گناه آفرین هویت زدایِ ضد معنویت» است.

ایشان، با اشاره به تقلید از فرهنگ غربی در برخی مظاهر زندگی در كشور افزودند: باید با فرهنگ سازی لازم، یك حركت تدریجی در زمینه اصلاح این مسئله ایجاد شود.

... رهبر انقلاب با اشاره به نكته ای دیگر، پرهیز همزمان از «سطحی گرایی و تحجر» و نیز «سكولاریزم» را ضروری دانستند و افزودند: برخی حرفها و تبلیغات ظاهر دینی دارد اما در باطنش جدایی دین از زندگی را دنبال می كنند.

حضرت آیت الله خامنه ای در پایان سخنانشان در جمع پرشور جوانان خراسان شمالی تأكید كردند: انقلاب اسلامی دارای توانایی، ظرفیت و انرژی متراكمی است كه می تواند همه موانع را از سر راه بردارد و تمدن «ممتاز، متعالی، برجسته و باشكوه» اسلامی را در مقابل چشم همه جهانیان برپا سازد

در پایان توجه همه خواص و صاحب منصبان نظام جمهوری اسلامی را به بشارت امید بخش رهبر معظم انقلاب جلب می نمائیم:

انقلاب اسلامى تواناست. آن قدرتى و ظرفيتى و انرژى متراكمى كه در انقلاب اسلامى وجود دارد، اين توانائى را دارد كه همه‌ى اين موانعى را كه من گفتم و بسيارى‌اش را هم نگفتم، از سر راه بردارد و آن تمدن ممتازِ برجسته‌ى متعالىِ باشكوه اسلامى را جلوى چشم همه‌ى دنيا برقرار كند؛ و اين در زمان شما خواهد بود، ان‌شاءاللّه به دست شما خواهد بود، با همت شما خواهد بود. هرچه ميتوانيد، خودتان را از لحاظ علم و عمل و تزكيه و تقويت روح و تقويت جسم - همان طورى كه بارها عرض شده - آماده كنيد و ان‌شاءاللّه اين بار سنگين را به دوش بگيريد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یک نفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۰ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۶۷
۲۸
آدم احساس میکنه که ایشون خدایی نکرده میخوان دو قطب رفسنجانی ـ رهبر ایجاد کنند. جوری که انگار هر دو در یک سطح قرار دارند...؛ انشاءالله که اینطور نیست.
و فقط نوعی اختلاف نظر باشه...

اما گاهی اختلاف نظر برمیگرده به اختلاف مبنا؛ اونوقت یه کم جریان فرق میکنه. بعضی نظرات ریشه در عمق اعتقادات قلبی یه شخص داره که نشون میده اون شخص توی بعضی از موقعیت ها (فتنه، سوریه، انتخابات، بنی صدر، جنگ) چه عکس العملهایی از خودش نشون میده...

امیدواریم که مبنای اطاعت و تقویت و تحکیم ولایت فقیه در عملکرد آقای هاشمی باشه...انشاءالله...اگر...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
حضرت آیت الله خامنه ای: آنها می خواهند ترس و واهمه خود را به مردم منتقل كنند به همین علت مدام می گویند شعارهای مكتبی، دردسر و تحریم و تهدید می آورد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۱۲۷
۱۰
حيف از وقت و صفحه و بيت ها و بايتها كه براي نام هاشمي ذكر شود
پاسخ
عشق چمران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
ناز نفست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
والا تو این 2سال انقدر خودشو دختراش و پسراش وبرادرش و خانمش و براد خانمش و و....حرف زدن و اظهار نظر کردن که آدم دیگه از شنیدن اسمشون حالش بد میشه .
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۱۷۶
۱
به تعبیر حکیمانه رهبری، بی خبران از تاریخ همیشه در برابر مستکبرین خضوع در اعتقادات دارند.

اللهم الجعل عواقب امورنا خیرا
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۵ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۶۷
۱
توجه .... توجه
هیهات ... هیهات

تعداد هاشمی بدون شرح دو رقمی شد.

امیدوارم که تعداد قسمت های این سریال سه رقمی نگردد.
پاسخ
محمود کربلائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۸ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۵۵
۳
در متن بالا می خوانید: اصل حرف من این است، حالا اسمش را هر چه می خواهند بگذراند، تجمل گرایی، اشرافی گری، دنیا طلبی یا هر چیز دیگر، مردم با شعار که زندگی نمی کنند.

جناب ریاست مجمع تشخیص مصلحت؛
بنده با مفاهیمی چون تجمل گرایی، اشرافی گری، دنیا طلبی بیگانه ام و شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی زندگی می کنم و به پای آن جان می دهم.
من هم از آن مردمی هستم که شما همیشه به جای آنان سخن گفتید.
به من احترام بگذارید، لطفاً.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
بله مخالفید. ولی در دولت شماست که ماشین های پورشه 700 میلیونی با ارز مرجع وارد کشور میشه.
زهرا تبسمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۷ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
اصل حرف این آقا این است که: ایها الناس، من با رهبری در عمل و نظر تقابل دارم.
البته رهبری در نماز جمعه بعد از فتنه هم فرمودند که نظر مبارکشان با این آقا متفاوت است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۶۱
۱۴
هاشمي زياد حرف ميزنه بي خيال
پاسخ
جزیره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۳ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۱
۰
سلام
تصاویر بی نظیر از جزیره مرجانی خارگ
http://jazirehkh.ir/index.php/2012-10-21-18-16-28/news/1269-2013-01-20-07-32-03
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۴
۷۸
خواهشا این کاسه کوزهها را جمعش کنید که از یکی به یکباره بت میسازیم ویکدفعه خرابش میکنیم
پاسخ
shima
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۸
۱۸
اولین باره که دارم این سایت رو می بینم، با خط فکری شما مخالفم اما به شدت از هاشمی متنفرم و احمدی نژاد را تا حدودی قبول دارم.
اون چیزی که باعث شد این کامنتو بنویسم این عکس خیلی با حالی بود که برای مطلبتون انتخاب کردید، واقعاً مفهوم داره برای این مطلب.

شاید از این به بعد سایتتون رو برای دیدن انتخاب کنم.
موفق باشید.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
۳۴
۱۴۶
سلام بر هاشمی مجاهد فی سبیل الله و صدیق ترین یار امام و رهبری
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۳ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
آره فی سبیل الله .....
8تا آپارتمان یه میلیاردی و قرارداد های نفتی و کشتی تفریحی و پست و مقام ...
babak
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
۱
۲
سلام :
اگر هاشمی به حرفی که زد اعتقاد دارد حق با هاشمی است . او سنجیده تر و واقعی تر حرف می زند . اگر نه در کتاب حرفهای مکتبی و غبر مکتبی وجود دارد واقعیت گرایشات جهانی و مردمی است . اگر کسی یا کسانی بخواهند بگویند ایرانیها جدا از مردم جهان باید بیاندیشند و زندگی کنند آب در هاونگ کوبیدن نمونه آن هم تعداد مهاجرین ایرانی به غرب که اگر مشکلات مالی نداشته باشند بیشتر هم می روند و اگر کسی نرفت بدانید یحتمل منافع مالیش در ایران بیشتر است و یا در غرب نمی گذارند زندگی کنند و عده ای قلیلی هم برایشان فرق ندارد شکل زندگی در ایران و وطن راحترند حتی اگر سبک غربی را قبول داشته باشند.

گرچه هاشمی مستقیم غرب را تبلیغ نکرده است.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
۹
۳۶
اصلا دلیل این همه حمله به هاشمی رو نمیفهمم اگه ولایت مدار هم باشید رهبری صراحتا ایشان را سرمایه نظام دانستند
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲
اولا)میزان حال فعلی افراد است
ثانیا)بیانات مقام معظم رهبری در دوم خرداد 1376 مربوط به همان زمان بود.
درحال حاضر صریحا فرموده اند نه می گویم بیایید و نه می گویم نیایید!
متاسفانه با تایید های متقابل هاشمی و خاتمی در شرایط فعلی،متاسفانه اجرای اصلاحات مد نظر ایشان بدلیل تعارض با خط مشی رهبری بزرگترین معضل مدیریت اجرایی درآینده ی مدیریت کشوری ایشان مبدل خواهد شد.
فساد مالی و حواشی خاندان هاشمی مشکل دیگری است که آقای هاشمی از بیان و شفاف سازی و حل آنها عاجز مانده است.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۱
۲۷
۹
هاشمی از سال 42 تفکراتش با امام یکسان نبود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۱
۲
۱۶
آقایان محترم چرا همش دشمن تراشی میکنید. ودر این حال (دم از وفا داری به انقلاب )در حالی که تنها کسی که سود میبرد دشمن است .درجنگ همه با هم برادر بودیم یک صدا پشت به پشت هم همچون کوه با همه دنیایشان جنگیدیم بی ادعا .ولی افسوس که مکر وحیله دشمن وشیطان به هم آمیخت و منم منم شروع شد.وامروز کم مانده یقه هم را بگیریم .
ترا بخدا دست بردارید.هاشمی همان هاشمی دوران جنگ است .و ماهم همان مردم ودشمن قسم خورده تر از دیروز آب به آسیابش نریزید. بزرگواری وکرامت در آن است که تحمل هم را داشته باشیم .ماشین که نیستیم همه یک شکل ویک قواره بگذارید مردم خود انتخاب نمایند .مردم بصیرت دارند .
پاسخ
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
بسم رب الشهدا باید توجه داشته باشیم به موضوع بصیرت و عمارشدن که امام خامنه ای بارها نسب به آن تآکید داشته ودارند نباید آنقدر سست عمل کنیم تا ابوموسی اشعری شویم ونه انقدر تند عمل کنیم که پاروی پای ولایت گذاشته وازامام خودعبور کنیم ملاک ولایت در همه عرصه هاست . یابه پای ولایت حرکت کنیم بدین شرح که نباید کاری کرد که مسولین مورد تخریب قرار بگیرنداگر قار است مسولی بر اساس مصلحتی که فقط امام خامنه ای تعیین کننده انست اگر مقرر شد فردی درنظام باتمام نافرمانی ها وناملایمتی ها حفظ شود پس باید طوری رفتار کنیم که مصلحت امام توسط مازیر سوال نرودونظری از خود بروز ندهیم که موجب حل شدن ان شخص درنظام بشود،نظرات ومتن گزارش متفاوت باتوضیحات این حقیر است. بسی جای تآمل دارد. انشا ا...سال ظهور امام زمان(ع)باشد امسال یاحسین(ع)
پاسخ
سر دبیر گروه عرفای خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
ما خاهیم امد
پاسخ
سر دبیر گروه عرفای خسته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۲
۰
۰
دیدید امدیم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها