کد خبر: ۱۵۰۷۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۱۱ تير ۱۳۹۰
نگاهی بر موضع اخیر آقای هاشمی درباره تحولات سوریه:
بررسی و تطبیق سخنان مسئولان و دست اندرکاران نظام با فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همیشه راه گشا و شاخصی برای همگان بوده است می تواند تحلیلی روشن از مواضع و نگرش افراد را نمایان سازد. حال با نگاهی به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص انقلاب های منطقه و اوضاع سوریه و همچنین سخنان حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در همین مورد، بدون هیچ شرحی به آن می پردازیم .
سرویس سیاسی پایگاه 598، بررسی سخنان مسئولان و دست اندرکاران نظام با فرمایشات رهبر معظم انقلاب که همیشه راه گشا و شاخصی برای همگان بوده است می تواند تحلیلی روشن از مواضع و نگرش افراد را نمایان سازد.

حال با نگاهی به سخنان اخیر رهبر انقلاب در خصوص انقلاب های منطقه و اوضاع سوریه و همچنین سخنان حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در همین مورد، بدون هیچ شرحی به آن می پردازیم:

سخنان حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در اوائل خرداد 90:

می‌توان منطقه را دید كه مردم هوشیار، آگاه، مجاهد و مبارز شده‌اند. مردم یمن ماه‌هاست در خیابان هستند و شهید می‌دهند. در لیبی نیز مردم می‌جنگند و كشته می‌دهند. در سوریه نیز مردم مقاومت می‌كنند. در بحرین كه یك مظلمه‌ای است و هیچ پناهی نیز در این دنیا ندارند. در مقابل مردم در مصر موفق شدند و در جاهای دیگر حركت آغاز شده و این‌گونه حركات ادامه دارد، چون مردم آگاه شده‌اند و حاضر نیستند كه استبداد و وابستگی به استعمار را بپذیرند.

سخنان رهبر معظم انقلاب 9 تیر ماه 90 :

امروز آمريكا براى شبيه‌سازى كارى كه در مصر و در تونس و در يمن و در ليبى و امثال اينها انجام گرفته است، متوجه شده است كه سوريه را - كه در خط مقاومت است - دچار مشكل كند. ماهيت قضيه در سوريه با ماهيت قضيه در اين كشورها متفاوت است. در اين كشورها حركت ضد آمريكا و ضد صهيونيسم بود، اما در سوريه دست آمريكا آشكار و مشهود است؛ صهيونيست‌ها دنبال قضيه هستند. ما نبايد اشتباه كنيم. ما نبايد معيار را فراموش كنيم. آنجايى كه حركت ضد آمريكا و ضد صهيونيسم است، آن حركت، حركت اصيل و مردمى است؛ آنجايى كه شعارها به نفع آمريكا و صهيونيسم است، آنجا حركت انحرافى است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۶
در انتظار بررسی: ۷
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۰
۱۲
۶۲
شعار نه غزه نه لبنان از زیر عبای هاشمی اومد بیرون - شعار بر علیه شوروی و چین و شعار به نفع آمریکا طراحش همین هاشمی است که هدایتگر فتنه و رهبری فتنه را بعده داشت و هنوز هم بعهده دارد . حالا می فهمم که چرا حضرت علی بعضی یاران خائنش را ازبین نبرد چون منافقانه چهره مردمی داشتند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۲ تير ۱۳۹۰
۶۲
۶۱
به قوه قضائیه و نمایندگان مجلس تبریک میگم. کسانی که به قول خودشون دارن مقابل جریان انحرافی می ایستند، ولی جرات ندارند یک کلمه حرف به هاشمی بزنند. واقعا قوه قضائیه خیلی خوب عدالت را برقرار کرده، عدالت فقط در مورد احمدی نژاد اجرا بشه، فقط در مورد اطرافیان احمدی نژاد اجرا بشه، ولی وقتی هاشمی چنین اظهاراتی می کنه، یا سید حسن خمینی درست بعد از اینکه مقام معظم رهبری میگه که آمارها را زیر سوال نبرید، آمار دولت را زیر سوال می بره، عدالت اینجا دیگه وجود نداره. تبریک به قوه قضائیه که واسه هاشمی و سید حسن خمینی از هفت دولت آزادند.
واقعا متاسفم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
۶۲
۶۶
سخنان آيت الله هاشمي رفسنجاني بسيار سنجيده و دقيق است. فاعتبروا يا اولي الابصار!!!!!!!!
پاسخ
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
البته برای منافع ایشان و آقازاده هاشون کاملا دقیق و سنجیده هست شما کاملا حق دارین
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
عجب ! پس حتما سخنان ولی فقیه و رهبر ما نسنجیده و مبهم است !!!
شما یاد گرفتید چشمها و گوشهاتونو ببندید و یه بند تکرار کنید : هاشمی خیلی خوبه ، هاشمی کارش خیلی درسته !
خدا همه تونو با همین هاشمی محشور کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۸ - ۱۳ تير ۱۳۹۰
۱۲
۶۴
عیبی نداره آدم که پیر میشه یه کمی هوش و حواس و ... رو از دست میده!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۱۴ تير ۱۳۹۲
معلومه که شماها چه طیفی هستید. مقدمات اسلام را رعایت نمی کنید، چه برسه به ....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۶ تير ۱۳۹۰
۶۳
۱۳
هاشمی باهوش ترین بصیرترین سیست مدار زمان است و کسانی که خلاف او حرف میزنند اولا بسیار کوچکند دوما نان به نرخ روز خورهایی هستند که هر لحظه رنگ عوض میکنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
معاویه هم در زمان امام علی (ع)خوب سیاست مداری بود و قرآن را بر سر نیزه کرد و مردم ظاهرنما(خوارج) از او حمایت کردند حالا امام علی هی می گوید مه قرآن ناطق منم کو گوش شنوا.....................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
با توجه به گفته امام خمینی ملاک حال امروز افراد است
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
ما بیست ساله داریم می گیم این هاشمی بر ضد تفکرات امام و رهبری حرکت می کنه . بفرما . این هم شاهد از غیب :"...و کسانی که خلاف او حرف میزنند اولا بسیار کوچکند دوما..." اینها وقاحت را از خود این رفسنجانی منافق یاد گرفته اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۳ - ۱۴ تير ۱۳۹۲
مصداق وقاحت شما افراطی ها هستید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۰
۶۲
۱۲
تا نهضت زنده اسن . هاشمی زنده است . ...
پاسخ
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
البته اگر ملاك حال ديروز افراد باشد.!!
ناشناس جان اگر وصيت نامه ان يار صفر كرده را خوانده باشي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
۶۳
۷
هاشمی از ابتدا روی نظرات منطقی اش محکم ایستاده است ولی دشمنان او هر روز بنا به مصلحت جیبشان نظرشان را عوض میکنند .دشمنان ام یک مشت آدمان نان به نرخ روز خورند.
پاسخ
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
نه اينكه اكبر اقا نان را به نرخ زمان امام مي خورد.!!! وپسر محترمش در انگليس اصلا نان نمي خورد .زيرا مكرمه ايشان برايش از سر خيابان جيهون هميشه براي ساندويچ مي خرد و با هواپيماي اختصاصي به لندن مي فرستد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۰
۳
۱۰
به نظر من تنها مشکل آقای خاشمی اینه که تو آزمایش حب اولاد داره شکست میخوره
وگرنه هر کسی حق اظهار نظر داره
پاسخ
عبدالله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۰
۸
۵۸
از كوزه همان .......
اين اقا از زمان امام و بعد از خيانت در جنگ داراي مشكل بود.ولي از ترس امام (ره)ويا رهبري و براي زمان خاص به قولي تقيه مي كرد.براي مثال
1- در قضيه اقاي منتظري (يك بار ديگر نوشته اقاي ري شهري و مرحوم احمد اقا را بخوانيد)
2- در قضيه مك فارلين
3- در قصيه حركت سپاه محمد رسول الله (ص)و محاسبه ايشان با روز نامه تهران تايم
4- انتقال اسناد محرمانه به منزل و نامه اعلام شده توسط اقا محسنشان
5- نامه معروف سال88 به رهبري
6- نماز جمعه معروفشان در سال 88
.
.
.
و در اخر ادمي كه دين ودنيايش را فروخته فكر مي كنيد براي چاپلوسي در مقابل ارباب نبايد اين كارها را بكند؟
پاسخ
علی بحرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰
این پاسخ را برای همه آنهایی می نویسم که هاشمی را جدای از نظام می دانند غافل از اینکه نظام و هاشمی و هر مدیر ارشد دیگری جدا از هم نیستند. اگر هاشمی در جنگ خیانت کرده، تمام آن کسانی که برای خیانتش سوت و کف زدند و تاییدش کردند خائن هستند. (از جمله زبانم لال امام که در پایان جنگ که همه زوایای آن روشن بود فرمودند ما برای یک لحظه هم از عملکرد خود در جنگ نادم و پشیمان نیستیم.) و فراموش نکنیم که امام (ره) امورات جنگ را مرحله به مرحله به ایشان واگذار کردند. اول نماینده امام در شورای عالی دفاع بعد فرمانده جنگ و بعد جانشین تام‌الاختیار فرماندهی کل قوا. که مسئولیت آخر با پیشنهاد رهبر فعلی بوده. آیا امام بدون ارزیابی عملکرد قبلی به ایشان مسئولیت بعدی داده؟ اگر این طور است این عین خیانت و بی بصیرتی است همچنین اشخاصی مانند حضرت آیت الله خامنه‌ای که ریاست شورای عالی دفاع را عهده‌دار بودند که از امام(ره) و رهبر به دور است. اگر نه که شما اشتباه می‌گویید.
دوم: امام خامنه‌ای در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی می فرمایند " امروز رییس جمهور ما (آیت الله هاشمی رفسنجانی) از نظر من که سالیان متمادی است ایشان را می‌شناسم، یک مجتهد قطعی است. این هم از برکات خدا برماست. ما رئیس جمهوری داریم که از لحاظ درس‌های حوزه‌یی، یک مجتهد و از لحاظ تفکرات اسلامی، یک متفکر سطح بالا با سوابق فراوان است." خوب اگر معتقد باشیم که رهبر معظم خدای ناکرده از سر تملق و بادهوا این سخنان را فرموده که حرف دوستان درست و گرنه توبه کنید. همین رهبر در پایان 8 سال ریاست جمهوری همین آقا یعنی مشخص بودن همه ابعاد شخصیتی و عملکرد هاشمی، فرمودند هیچکس "برای من هاشمی نمی‌شود" طبق نظر دوستان یعنی آنها فهمیدند هاشمی چه خائنی است و رهبر نفهمید!!!!!!! یا فهمید وتایید کرد که یعنی اوهم در خیانت شریک است!!!!!!!! دوستان بفهمید چه می‌گویید.
گردانندگان محترم سایت 598: معنی تایید اجتهاد آقای هاشمی از سوی رهبر که خود مجتهد است یعنی اینکه به لحاظ درجه علمی حوزوی ایشان آیت‌الله است نه حجت الاسلام. این کارشما دهن کجی به رهبر، جایگاه حوزه‌های علمیه و علمای تشیع است. یعنی برای اینکه هاشمی را پائین بکشید، جایگاه حوزه، مرجعیت و رهبر دینی - سیاسی شیعه را پایین می‌کشید. اگر به هاشمی بگویید"مردک" من هم خوشحال می‌شوم ولی بدانید که همراه تخریب هاشمی کجاها را لجن مال میکنید. آیا اگر مخالفین رئیس جمهور فعلی به ایشان بگویند مهندس احمدی نژاد، ایشان خراب می‌شود یا فضای علمی و دانشگاهی کشور و ایضا به امثال مرحون کردان بگویند دکتر!!!. در مورد آن نامه هم که ..... آقایان را سوزانده، چرا به نامه بدون سلام همه بزرگان کشور از جمله امام خامنه‌ای و شهید دکتر بهشتی به امام اعتراض نمی‌کنید؟
در آخرین اظهار نظر رهبر معظم انقلاب(مدظله) ایشان به "سابقه عقل و احساس مسئولیت" آقای هاشمی اشاره می‌کنند که فصل الخطاب همه منتقدین هاشمی بعد از قضایای سال 88 است. و نیز نماز جمعه رهبر در سال 88 (فکرکنم 29 خرداد 88) که فرمودند(نقل به مضمون) هاشمی از دوران مبارزه تا فوت امام همیشه در کنار امام خمینی بود و بعد هم در کنار رهبری بوده تا امروز. یعنی تا روز اقامه آن خطبه خط بطلان بر اراجیف شما کشیده و از آن به بعد هم اظهار نظرات بعدی ایشان مشخص خواهد کرد که همچنان در خط مانده است یا نه؟
البته نقد عملکرد مدیریتی مقوله دیگری است که حتی در مورد رهبر و همه مدیران دیگر صادق است و قابل انکار نیست و باید باشد و اینکه اینجانب منکر خطای آقای هاشمی در حمایت از مهدی هاشمی و توجیه فرارش به انگلیس نمی شوم. گو اینکه دامن محسن و فاطمه و یاسر هاشمی رفسنجانی را حداقل تا اثبات در مراجع قضایی از اتهامات مالی و سیاسی پاک می‌دانم بر خلاف مهدی و فائزه هاشمی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۵ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۰
۵۸
۲
ممکنه منظور ایشون مقاومت مردم سوریه در برابر توطئه های آمریکا باشه .پس برداشت بد نکنیم!
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
دوست یا دشمن ناشناس که حتی اسم مستعارتو ننوشتی !
ما خیلی سعی کردیم خودمونو به حماقت بزنیم و بگیم ایشالا بزه ! ولی متاسفانه رفسنجانی روز به روز بیشتر گند کارش در اومد . تقصیر ما چیه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۰ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
۱
۰
كي بود چي بود كجا بود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
۵۷
۳
سلام
این رو بدونید که امام در مورد آقای هاشمی چه گفت:
تا هاشمی زنده است انقلاب زنده است.
شما که از امام جلوتر نیستید!
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۱
امام رحمة الله علیه هیچوقت این جمله را در مورد هاشمی نگفته اند ولی طرفداران این آدم از آنجایی که مثل خودش منافق و تحریفگر و سو استفاده چی هستند اینقدر این دروغ بزرگ را تکرار می کنند تا جا بیفتد ! کور خوانده اید ، جا نمی افتد !
فري جون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۲۰ دی ۱۳۹۱
۳
۳
ملاك حال افراد است
پاسخ
psdk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
۳
۲
اقای علی بحرانی
که مثل رفسنجانی مدیر روزهای بحرانی هستی.انشای قشنگی نوشتی ولی یادت نره از سال 88 فتنه ای که بپا کرد هنوز من و ما به غیر از جنابعالی داریم هزینه شو میدیم از شهادت دانشمندان گرفته تا تحریمها و گرانی ها .همه اینها به پای رفسنجانی است.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها