کد خبر: ۱۰۶۳۱۶
زمان انتشار: ۲۲:۱۸     ۲۲ دی ۱۳۹۱
وزیر راه و شهرسازی گفت: 199 هزار واحد مسکن مهر طی دولت‌های نهم و دهم در استان کرمان احداث می‌شود.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس ، علی نیکزاد پنجشنبه شب در شورای مسکن استان کرمان با تسلیت ایام حزن و اندوه روزهای پایانی ماه صفر اظهار داشت: پیروی از اهل بیت(ع) و قرارگرفتن در مسیر آنها تنها راه نجات و رستگاری برای بشریت است.
 
وی بیان کرد: مباحثی که در سفر گذشته به استان‌ها تصویب و صورتجلسه تنظیم می‌شود در جلسه بعد بررسی و تصمیمات جدید اخذ می‌شود.
 
نیکزاد ابراز داشت: با تعداد قابل توجهی از معاونان به استان‌ها سفر می‌کنیم تا از مشکلات گره‌گشایی شود و کارهای خوبی در زمینه راه و شهرسازی در حال انجام است.
 
وی خاطرنشان کرد: 199 هزار مسکن در دولت نهم و دهم علاوه بر مسکن‌های جایگزین کپر و مناطق زلزله‌زده در استان کرمان احداث می‌شود که رقم برابر با 4 هزار و 210 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت است.
 
نیکزاد اذعان داشت: به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که فعالیت‌های آغاز شده در دولت نهم و دهم را تا پایان دولت دهم به پایان برسانیم و در سال جاری نیز 54 هزار واحد احداث می‌شود که تاکنون 12 هزار واحد افتتاح شده است.
 
مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: دولت‌های گذشته، کنونی و آینده نمی‌توانند از حمایت مسکن دست بردارند اما ما بار گذشتگان را جمع کردیم.
 
نیکزاد افزود: در بخش روستایی حدود 38 کیلومتر راه در استان کرمان افتتاح شد و 56 درصد از راه‌های روستایی بالای 20 خانوار آسفالت است که در کشور این شاخص 65 درصد است و باید کرمان را به متوسط کشوری برسانیم.
 
وی گفت: در سفر امروز تصمیم گرفته شد که در رفسنجان و جیرفت پروازها را اضافه کنیم و با تامین یک سوم اعتبار توسط استاندار و دو سوم اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌ها ترمینال‌های نیمه‌تمام را تمام کنیم.
 
نیکزاد با اشاره به اینکه امروز مرکز کنترل راه‌ها در کرمان به عنوان بیست و هفتمین استان کشور افتتاح شد، اظهار داشت: با راه‌اندازی این مرکز ترافیک برون شهری را با نرم‌افزار کنترل می‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه استان کرمان طی سال گذشته در زمینه تلفات جاده‌ای جزو برترین‌ها بود، عنوان کرد: 580 کیلومتر راه شامل بزرگراه و اصلی در استان کرمان در دست ساخت است که بخشی از آنها در حوزه طرح‌های مهر ماندگار است.
 
نیکزاد از پایان ساخت محور سیرجان – بندرعباس خبر داد و بیان داشت: 122 کیلومتر از این محور در استان کرمان است.
 
وی افزود: طی سال جاری با حضور رئیس جمهور تعدادی پروژه از جمله مسکن و بزرگراه در استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.
 
نیکزاد گفت: راه‌های اصلی استان کرمان زیرپوشش تلفن همراه است و همچنین 9 بیمارستان با یک‌هزار تخت در این خطه در دست اجراست.
 
وی ابراز داشت: کاهش تلفات جانی در زلزله‌های بزرگ کرمان به برکت مقاوم‌سازی است و دستگاه‌های مسئول باید گزارش مقاوم‌سازی را تا پایان بهمن به استاندار کرمان ارائه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها