کد خبر: ۱۰۶۷۷۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۵ دی ۱۳۹۱
روانبخش مطرح کرد:
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: هاشمی در یکی از خطبه‌های نماز جمعه سال ۷۶ هم گفته بود که «از مسئولان می‌خواهم رأی مردم را پاس بدارند و در رأی آنها دست نبرند»!

به گزارش 598، حجت‌الاسلام قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره القای فتنه‌گران مبنی بر آزاد نبودن انتخابات اظهار داشت: ما در حالی در آستانه سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم که همواره دشمنان در صدد ضربه زدن به انقلاب و براندازی نظام هستند و هرجا که روزنه‌ای امنیتی،‌نظامی، اقتصادی و سیاسی پیدا کردند، ضربه زدند. 

روانبخش دلیل این امر را پنجه در پنجه انداختن انقلاب اسلامی با تفکر غربی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از نقاطی که دشمن همیشه بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند انتخابات است، چرا که خودشان اعتقاد دارند در زمان انتخابات فضا آزادتر می‌شود.

* تلاش دشمن برای استفاده از تریبون نظام

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: جالب است کسانی که ما را متهم به تقلب می‌کنند می‌گویند که در انتخابات فضا آزادتر می‌شود لذا آنها اگر بتوانند در انتخابات نامزدهایی را وارد کنند که طرفدار گفتمانشان باشد و از تریبون نظام علیه نظام حرف بزند دریغ نمی‌کنند کما اینکه در سال 88 موسوی به این شکل عمل کرد.

وی با تأکید بر اینکه دشمن درصدد است در انتخابات 92 نیز از همین دریچه برای فتنه‌ای دیگر اقدام کند که هدف آن در وهله اول براندازی نظام و در مرحله دوم کند کردن حرکت نظام است، تصریح کرد: آنها در انتخابات 88 با برخی شعارها خواستند که نظام را به چالش بکشند و از این رو بزرگترین تهمت را به نظام امین جمهوری اسلامی که یک نظام دینی است وارد کردند.

روانبخش با اشاره به دروغ کروبی مبنی بر تجاوز جنسی در زندان کهریزک خاطرنشان کرد: دلیل وارد کردن این اتهامات ناحق برای این بود که نمی‌خواستند جمهوری اسلامی الگو شود، لذا تهمتی را که از اساس دروغ بود و یک اتهام اخلاقی به شمار می‌آمد به کشوری که پرچم‌دار اخلاق و دین‌مداری است وارد کردند.

* القای شبهه تقلب اولین بار از سوی هاشمی در سال 76

عضو مؤسسه پژوهشی امام خمینی با اشاره به مطرح کردن بحث‌هایی همچون آدم‌ربایی در قضیه ترانه موسوی و قتل ندا آقاسلطان که آن را به گردن نظام انداختند تا ادعا کنند که جمهوری اسلامی آدم‌کش است، یادآور شد: مهمترین بحث آنها دروغ تقلب بود که خواستند مردم را نسبت به رأی خود دچار تردید کنند و به حرکت علیه نظام وادارند؛ کاری که هاشمی رفسنجانی در سال 76 تجربه کرد و نتیجه گرفت.

وی در همین زمینه ادامه داد: او در یکی از خطبه‌های نمازجمعه گفت که از مسئولان می‌خواهم رأی مردم را پاس بدارند و در رأی آنها دست نبرند لذا ادبیاتی که او استفاده کرد باعث شد مردم دچار تردید شوند.

روانبخش یادآور شد:‌ در آن زمان شایعه سنگینی درست کرده بودند که نظام طرفدار ناطق است و اگر مردم به خاتمی رأی دهند ناطق از صندوق بیرون می‌آید، حتی ادعا کردند که مقام معظم رهبری هم طرفدار آقای ناطق نوری است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان اینکه این شایعه در حدی گسترده شد که نشریه گل‌آقا نیز کاریکاتوری که نشان می‌داد مردم نام خاتمی را به داخل صندوق می‌اندازند و اسم ناطق بیرون می‌آید، افزود: اصل جرقه این ایده را هاشمی زد که سپس به کاریکاتور و شایعه گسترده‌ای تبدیل شد اما دیدیم که نتیجه انتخابات سال 76 ریاست‌جمهوری خاتمی بود.

وی با اشاره به نشست مقام معظم رهبری با نمایندگان ستادهای انتخاباتی در سال 88 یادآور شد: آقا در این جلسه گفتند که در آن انتخابات عده‌ای آمدند و به من گفتند که این انتخابات باید باطل شود چرا که ناطق رأی نیاورده است اما من ایستادم و گفتم که رأی مردم همان است که از صندوق‌ها بیرون بیاید و آقای خاتمی رئیس‌جمهور ماست.

روانبخش تصریح کرد: وقتی که هاشمی متوجه شد ایده او مبنی بر دستکاری شدن رأی مردم گرفته است و گزینه مد نظرش به پیروزی رسیده خواست دوباره از این روش استفاده کند، لذا یک سال قبل از انتخابات 88 بحث تقلب را مطرح کرد که مقام معظم رهبری این بحث را در حرم امام (ره) رد کردند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه جرقه فتنه از شعار تقلب و کمیته صیانت از آرا زده شد، ادامه داد: تشکیل چنین کمیته‌ای به این معنا بود که ما به شورای نگهبان و وزارت کشور اعتماد نداریم و حتی موسوی نیز بر اساس آرای کمیته صیانت و نه مجاری رسمی ادعای پیروزی کرد.

وی با اشاره به تدبیر رهبر معظم انقلاب در خنثی کردن فتنه 88 خاطرنشان کرد: هدف کسانی که جرقه فتنه را روشن کرده و کسانی که به پشتیبانی از آن به میدان آمدند متفاوت بود.

* هاشمی راه رفته را دوباره می‌رود

روانبخش با بیان اینکه هدف اصلی حاکم کردن سکولاریزم به جای یک حکومت دینی بود، ادامه داد: کسانی که از ابتدای سال 70 به این سو در صدد براندازی ایدئولوژی اسلامی بودند و همچون حزب مشارکت در سال 83 خواستار حذف اسلام و تبدیل جمهوری اسلامی به جمهوری دموکراتیک شدند در فتنه 88 به دنبال براندازی نظام بودند. به همین دلیل آنها محور اصلی یعنی ولی‌فقیه را نشانه رفته بودند اما مردم متوجه این توطئه شدند و در 9 دی کار را تمام کردند.

وی تأکید کرد: هاشمی هم‌اکنون نیز راه رفته را دوباره می‌رود و می‌خواهد دوباره فتنه‌ای دیگر ساخته شود که کدهای آن نیز پیدا است.

روانبخش با بیان اینکه تئوریسین فتنه 92 شخص هاشمی رفسنجانی است و این از شعارهایی که می‌دهد  مشخص است ‌تصریح کرد: هیچ‌‌یک از اصلاح‌طلبان بحث انتخابات آزاد را همچون هاشمی مطرح نکرده‌اند چرا که معتقدند او بهتر از آنها می‌تواند این کار را انجام دهد و می‌گویند چون ما بیرون نظام هستیم اگر این مطلب را مطرح کنیم اپوزیسیون تلقی می‌شویم لذا برای آنها مطرح شدن انتخابات آزاد از سوی رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام برد بیشتری دارد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پاسخ به این سؤال که آیا هاشمی یک تئوریسین است یا کسی که به اصلاح‌طلبان خط می‌دهد گفت: هاشمی به یک معنا تئورسین است چرا که اصلاح‌طلبان خدمت وی رفته و دستور می‌گیرند و در واقع آنها هاشمی را مغز متفکر خود می‌دانند که به هرکس نقشی واگذار می‌کند؛‌در مرکز مطالعات استراتژیک اشخاصی هستند که وی را به این مرحله می‌رسانند؛‌مثلاً طرح‌های کنترل جمعیت، شعار توسعه منهای عدالت و دموکراسی‌سازی و فرایندی که بشیریه توضیح داد و مقابله با ایدئولوژی خروجی آن بود و در حال حاضر نیز از سوی برخی افراد دنبال می‌شود و اگر نه بعید است که خود هاشمی نداند آزادترین انتخابات در کشور ماست.

روانبخش با اشاره به حضور ناظرین وزارت کشور، شورای نگهبان و نمایندگان کاندیداها احتمال تقلب را صفر دانست و گفت: رهبری گفتند که القای آزاد نبودن انتخابات کار دشمن است اما شاید هاشمی متوجه نباشد و این موضوع با چند واسطه به او برسد که الان وقت مطرح کردن این شعار است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد که باید بررسی شود که آیا بین کلید زدن القای نبودن انتخابات آزاد از سوی هاشمی با ورود مهدی هاشمی به تهران نسبتی وجود دارد یا خیر؟

وی به دیدار هاشمی با برخی از دانشجویان اشاره کرد و افزود: در آن دیدار هاشمی گفت که امام تا زمانی که کسی دست به سلاح نبرده بود او را از نظام حذف نمی‌کرد و مثال آن را هم از مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی می‌آورد اما آقای هاشمی اسمی از نهضت آزادی و جبهه ملی نمی‌برد در حالیکه امام آنها را در حالیکه اسلحه نیز نداشتند، حذف کرد.

* هاشمی هنوز نهضت آزادی را خارج از چارچوب انقلاب نمی‌داند

روانبخش به نامه حضرت امام (ره) به محتشمی پور برای حذف همیشگی نهضت آزادی اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی هنوز نهضت آزادی را خارج از چارچوب انقلاب نمی‌داند و هنوز دم از وحدت ملی می‌زند. کاری که قبل از انتخابات 88 لاریجانی با برگزاری همایش 30سال قانونگذاری در مجلس انجام داد.

عضو شواری مرکزی جبهه پایداری ادامه داد: آنها می‌خواهند با شعار وحدت ملی گروه‌هایی شکل بگیرد که نهضت آزادی هم و جبهه ملی هم در آن باشند که کارکردشان حل و فصل فعالیت هسته‌ای و تأکید بر رابطه با آمریکا است؛ از آن طرف نیز خبر دارند که اوباما تیم سیاست‌خارجی خود را مبتنی بر یک تیم ضد جنگ و طرفدار صلح طراحی می‌کند.

«مسیح مهاجری می‌گوید تنها کسی که می‌تواند دولت وحدت ملی را اداره کند شخص هاشمی است، فرزندان وی نیز تاکید می‌کنند پدرمان هاشمی 2013 است و او بود که مساله جنگ را حل کرد و بحران فعلی را هم وی می‌تواند حل کند.»

وی با بیان اینکه این طرح آنها یک سناریوی سوخته و نخ‌نماست افزود: مردم نمونه این کارها را شناخته و دیده‌اند و فریب نمی‌خورند.

روانبخش درباره سکوت مجدد ساکتین فتنه درباره انتخابات آزاد علیرغم توصیه‌های مقام معظم رهبری گفت: ساکتین فتنه تازه پس از 4 سال فتنه را محکوم می‌کنند که این کار آنها را بیشتر زیر سؤال می‌برد؛ قطعاً‌ کسی که با 4 سال تأخیر فتنه را درک کرده به درد مسئولیت در جمهوری اسلامی نمی‌خورد.

* موضع‌گیری ساکتین فتنه علیه هاشمی به ضرر آنهاست

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به سکوت فعلی انها در قبال انتخابات آزاد که از سوی هاشمی القاء می‌شود متذکر شد: آنها امروز سکوت می‌کنند چرا که حرف زدنشان به ضرر خودشان می‌شود؛ همه مردم حتی در روستاهای دورافتاده نیز می‌دانند که ضمیر صحبت‌های آقا به چه کسی باز می‌گردد از این رو اگر این آقایان رسماً‌ موضع گیری کنند در واقع هم پیمان اصلی خود را که می‌خواهند با تکیه بر او رئیس‌جمهور شوند، زده‌اند.

وی در پایان یادآور شد: در واقع موضع‌گیری آنها علیه صحبت هاشمی نشان می‌دهد که حرف‌های هاشمی موضع دشمن است لذا در صدد هستند با جلو رفتن زمان این مسئله به دست فراموشی سپرده شود تا آنها خود را بازسازی کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها