کد خبر: ۱۰۷۰۲۹
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۲۷ دی ۱۳۹۱
احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود در مجلس، با بیان اینکه "همه ما برای خدمت آمده‌ایم و فاصله‌ای جز تقسیم کار میان ما نیست"، گفت: من اطمینان دارم که اگر بخواهیم همه خواسته‌های خود را روی کاغذ آوریم بیش از 95 درصد خواسته‌های ما یکی خواهد بود و پنج درصد باقیمانده نیز مطمئنا قابل حل و تفاهم است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا، رییس‌جمهور با بیان اینکه "دولت و مجلس در دو سطح مسئولیت دارند"، اظهار کرد: سطح اول مسئولیت ما مسائل منطقه‌ای است. نمایندگان محترم مسائل منطقه و حوزه انتخابیه خود و مشکلات مردم را منعکس و پیگیری می‌کنند که دغدغه و مسئولیت مشترک همه ماست. با پیگیری نمایندگان و تلاش دولت کارهای خوبی تاکنون انجام شده و در حال انجام است.

وی با بیان اینکه "از نگاه دولت، پیگیری نمایندگان یک برکت و کمک بسیار ارزشمند به کشور، دولت، نظام و مردم است"، ادامه داد: بخش دیگری مسئولیت و کار مشترک ما که بسیار نیز مهم است به موضوعات کلان و اساسی کشور باز می‌گردد که باید حداقل به اندازه مسئولیت‌های منطقه‌ای مورد اهتمام دولت و مجلس قرار گیرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: امروز دو موضوع اساسی و مهم در برابر ما قرار دارد؛ موضوع اول و مستمر، روند رشد کشور است. ما یک انقلابیم و یک ملت بزرگ هستیم و باید پیشرفت کنیم. موضوع دوم تحریم دشمنان است. همه در این اندیشه مشترکیم که از اهداف اصلی انقلاب اسلامی در ذیل استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی، تعالی و پیشرفت کشور و رسیدن به جایگاه شایسته ملت ایران است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "در دوره انقلاب کارهای فراوان و افتخارآمیزی شده است"، افزود: در سال‌های اخیر نیز با همدلی مجلس و دولت کارهای ارزشمند و ماندگاری شده است. یادمان هست در سال‌های 85 و 86 در تابستان‌ها قطعی برق داشتیم اما در این شش سال معادل کل قبل ظرفیت تولید برق ایجاد شده است و با وجود اینکه خانه‌ها زیاد شده، صنعت،‌ تولید و مصرف سرانه بالا رفته است. من از خود شما می‌پرسم که شش، هفت سال پیش در خانه شما چند وسیله برقی بود و امروز چقدر است؟ از همه ملت می‌پرسم.

وی اضافه کرد: ما امروز به صادرکننده اصلی برق منطقه تبدیل شده‌ایم و وزارت نیرو سالانه یک میلیارد دلار از این طریق درآمد دارد و ما تقاضاهای نیز هم‌اکنون داریم. تولید فولاد در کشور ما دو برابر شده و تولید سیمان نیز افزایش چشمگیری داشته است. در کشاورزی، علم و فناوری، موضوع هسته‌یی، هوافضا، بیوتکنولوژی، ساخت راه‌آهن، بیمارستان و دانشگاه و ... کارهای بزرگی انجام شده است. طرح عظیم مسکن مهر، اجرای اصل 44، طرح هدفمندی یارانه‌ها، مردمی کردن اقتصاد و صدها کار دیگر در کارنامه مشترک ما ثبت شده است و همه می‌دانیم که ظرفیت کشور بیشتر از این‌هاست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها