کد خبر: ۱۰۷۲۴۳
زمان انتشار: ۰۰:۲۱     ۲۸ دی ۱۳۹۱

* رسا:  آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر قرآن کریم و در جمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به ریشه‌یابی وقایع اخیر از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: "اگر اختلافی هست باید بر اساس قانون و مطلبی که رهبری می‌فرماید عمل کرد."

رجا نیوز: «افشاگری اخیر رامین، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی از حضور سردبیر یک روزنامه نزدیک به جریان فتنه در لندن، موجب استعفای وی از سردبیری روزنامه و بیان اظهارات از سر آشفتگی شده است. در حالی که معاون وزیر ارشاد نامی از فرد مورد نظر خود نبرده بود، ضمیر به سرعت مرجع خود را پیدا کرد و به فاصله‌ی یک روز پس از آن، مجتبی واحدی که ماه‌ها است در لندن به‌سر برده و در ضمن هر روز نیز بدون اینکه حتی یک بار در این زمینه به خوانندگان روزنامه توضیح یا اطلاعی داده باشد، در سرمقاله‌ها رهنمود صادر می‌کرد، با افشای این خبر ناگزیر از استعفا شد. این در حالی است که برخلاف گفته‌های سردبیر مستعفی آفتاب‌یزد، علت حضور او در لندن ارتباطی با ادامه تحصیل نیز ندارد، بلکه به‌دلیل برخورداری وی از موهبت چندهمسری! همسر دوم او از ماه‌ها قبل وی را مجبور به ترک ایران کرده و واحدی نیز پس از انتخابات، به‌دلیل ترس از امکان بازداشت، بازگشت به ایران را به تعویق انداخته بود. سردبیر حامی مستضعفین آفتاب‌یزد! که روزنامه تحت مدیریت وی با ژست مردم‌گرایی بیشترین حملات را علیه دولت انجام داده بود، علاوه بر لندن در یکی از ایالت‌های کانادا نیز ویلای مجللی دارد. واحدی که پس از افشاگری رامین یاد استعفا افتاده و توجیهی هم برای مخفی‌کاری و نسخه‌پیچی‌هایش از لندن برای خوانندگان ارائه نکرده است، طی سال‌های ریاست مهدی کروبی بر مجلس ششم، به‌عنوان رئیس حوزه ریاست وی فعالیت می‌کرد. همچنین ارتباطات وی با یک نهاد امنیتی توسط عزت‌الله سحابی مورد اشاره قرار گرفته و سحابی با اشاره به رویت او در یکی از بازجویی‌هایش، وی را به‌عنوان یک عامل چندجانبه قلمداد کرده بود.»

* علی مطهری در نامه ای سرگشاده به رییس دفتر رییس جمهور، از احمدی نژاد به عنوان زمینه ساز اهانت های افراد ضد انقلاب به مقام معظم رهبری یاد کرد و خواست تا رییس جمهور از مردم به خاطر صحبتهای در مناظره با میرحسین موسوی از مردم عذرخواهی کند و اگر تن به این اقدام ندهد، احمدی نژاد باید محاکمه شود.

* اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: "بیش از 140نفر از نمایندگان مجلس اواخر آذر در نامه ای به علی لاریجانی، خواستار برکناری علی اکبر محتشمی پور از مسئولیت دبیرکلی کنفرانس بین المللی حمایت از مردم فلسطین شده اند." وی از دلایل این درخواست را عملکرد محتشمی پور در انتخابات ریاست جمهوری دهم، بویژه تشکیل کمیته صیانت از آرا که مهمترین عامل برای ایجاد توهم و بهانه دادن به دست دشمنان نظام بود و همچنین مواضع کمیته دانشجویی دبیرخانه دفاع از مردم فلسطین که در تقابل با مواضع مجلس در حمایت از مردم فلسطین است، بیان کرد. وی همچنین به دیدار اخیر تعدادی از نمایندگان در این خصوص با لاریجانی اشاره کرد و افزود: "در این دیدار نمایندگان مجلس پیشنهاد دادند که با توجه به سوابق ارزنده حسین شیخ الاسلام مشاور بین الملل و سیاست خارجی رئیس مجلس، در حمایت از جریان مقاومت اسلامی در منطقه، وی جایگزین محتشمی پور شود." وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان مجلس هشتم همچنان پیگیر تغییر دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین هستند، یادآور شد: "رئیس مجلس هنوز هیچ پاسخی به این درخواست نمایندگان نداده است."

* رادیو فردا: «تظاهرات در ایران تبدیل به صنعت دولتی شده و در تظاهرات روز 9 دی چند ده هزار نفر به واسطه ساندیس و تی‌تاپ به خیابان آورده شدند. شرکت کنندگان در راهپیمایی ها کارمندانی توده وار هستند که اضافه کار و پاداش دریافت می کنند و با راه آهن و اتوبوس به راهپیمایی آورده می شوند. اگر سفارش برای تظاهرات چند ده میلیونی باشد، جمعیت بیشتری توسط فتوشاپ تولید می شوند و از آرشیو سازمان صدا و سیما فیلم های تظاهرات قبلی که با بالگرد فیلم برداری شده بیرون می آید و در میان تصاویر روز قرار داده می شود. در جمهوری اسلامی صنعتی برای نمایش مردمی بودن حکومتی که با سرکوب مخالفان شکل گرفته به تدریج پایه ریزی شد که تاکنون تداوم یافته است. این صنعت عمدتاً منکر مشارکت و رقابت سیاسی درجامعه سیاسی و از مجرای احزاب و نهادهای مدنی و مبتنی بر نمایش حضور خیابانی بخشی از جامعه توده وار و کارمند است.»

* سعید مرتضوی دادستان سابق تهران در پاسخ به گزارش کمیته ویژه مجلس جهت بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس ازانتخابات، جوابیه‌ای منتشر کرد. در این جوابیه، با ارایه‌ی توضیحاتی درباره مفاد گزارش کمیته‌ی ویژه‌ی مجلس شورای اسلامی و بیان انتقادهایی نسبت به آن، گزارش مزبور، تبلیغاتی، سیاسی، تخریبی و ابهام‌آور توصیف شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۱
۵
۲
اصلا این کارتون قشنگ نیست که تیترهای صد سال پیش مثل تیترهای امروز می زنید!!!!! اااااااه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۱
۳
۳
درسته علی مطهری مشکل داره ولی الان وقت این کار نبود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها