کد خبر: ۱۰۷۲۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۸     ۲۸ دی ۱۳۹۱
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری، صدق رجل سیاسی و مذهبی بودن نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را شرط بررسی صلاحیت آنها دانست و گفت: کسی که علیه مذهب صحبت کرده، رجل مذهبی نیست و تأیید صلاحیت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، آیت‌الله محمد یزدی نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری که در پنجمین نشست مشترک هیئت رئیسه خبرگان رهبری با کمیسیون‌های تخصصی این مجلس که عصر امروز چهارشنبه در محل خبرگان رهبری برگزار شد، درباره علت عدم حضور آیت‌الله مهدوی کنی گفت: پزشکان به دلیل آلودگی هوا حضور آیت‌الله مهدوی کنی را در این جلسه منع کرده بودند و بر این اساس بنده مصدع شدم.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور نیاز به آرامش و اتحاد دارد، افزود: حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم در حالی در اولویت کشور است، برخی با بی‌توجهی‌، اولویت‌ها را در نظر نمی‌گیرند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه بعضاً اختلافات در سطح بالا و در سطح قوه مجریه و مقننه مطرح می‌شود، تصریح کرد: اظهارات رئیس جمهور محترم و مسائلی که در مجلس می‌گذرد و یا شرایط انتخابات آینده ریاست جمهوری نباید ما را از مسیر اصلی منحرف کند؛ کسانی که می‌خواهند در انتخابات آینده و یا جناح‌هایی که با فعالیت‌های زودرس انتخاباتی به میدان آمده‌اند باید مراقب باشند که کشور از مسائل اصلی خود منحرف نشوند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حفظ آرامش جامعه تاکید و مسئولان را از هر بحث‌هایی که اختلاف انگیز است نهی کرده‌اند، افزود: نمی‌خواهم چنین تعبیری استفاده کنم اما برخی حیات، بقا و وجودشان در بحران، اختلاف و جدال است که این کار درستی نیست. باید بدانند که کشور در شرایط کنونی نیاز به آرامش دارد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری به نامزدهایی که قصد کاندیداتوری در انتخابات آینده ریاست جمهوری را دارند، توصیه کرد که با نهایت اخلاق و رعایت اصول دینی بحث‌های خود را پیگیری کنند و خطاب به اعضای خبرگان رهبری گفت: وابستگی من و شما به ولایت بیش از دیگران است. ما باید دستورات ولایت را رعایت کنیم و بدانیم که حفظ آرامش یک وظیفه است که باید آن را رعایت کنیم.

آیت‌الله یزدی اختلاف نظر را طبیعی توصیف و در عین حال گفت: اختلاف نظرها باید در چارچوب خاص خودش مطرح شود تا منجر به تنش نشود.

وی افزود: کسانی که حکومت و قدرت را در هر سطحی به طور موقت در اختیار گرفته‌اند و استفاده از اختیارات خود را حق خود می‌داند نباید قضاوت تاریخ را فراموش کنند. باید نظارت عالیه خداوند و قضاوت مردم را در نظر داشته باشند و بدانند که این چند روز غنیمت است و به زودی خواهد گذشت.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری ملت ایران را مردمی سیاسی و آگاه به مسائل روز، پخته و دارای حافظه تاریخی بلند مدت توصیف کرد و گفت: افراد باید مسئولیت خود را غنیمت بشمرند و در اموری غیر از رضای خدا صرف نکنند.

آیت‌الله یزدی با بیان اینکه مردم ایران ملتی مسلمان و متدین هستند، تاکید کرد: ملت ایران به خاطر دین و اعتقادات دینی خود انقلاب کرد و اکنون تاریخ انقلاب به ما می‌گوید که ملت ایران در حمایت از دین و اعتقادات دینی خود همواره در صحنه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه اعتقادات دینی مردم و حضور اعتقادی ملت ایران در صحنه موجب حفظ و حراست انقلاب اسلامی شده است، افزود: ملت ایران برای دین خود در صحنه حاضر می‌شود و از اعتقادات خود حمایت می‌کند همانطور که در قبل چنین بوده است در آینده نیز همینطور خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها