کد خبر: ۱۰۷۳۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۲۸ دی ۱۳۹۱
پس از ژاپن و کشور‌های اروپایی، آمریکا نیز پرواز هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA) روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که همه پرواز‌های هواپیماهای بوئینگ 787 در این کشور به حالت تعلیق درآمده است.

این موضوع پس از آن صورت می‌گیرد که سازمان‌های مقررات هواپیمایی در ژاپن و اروپا روز گذشته به دلیل بروز نقص فنی در این مدل هواپیما، پرواز‌های آن را تا اطلاع ثانوی تعلیق کردند.

بنا براین گزارش، سازمان FAA اعلام کرده که شرکت بوئینگ باید ایمنی پرواز هواپیماهای 787 خود را اثبات کند.

این گزارش افزود: شرکت هواپیمایی «یونایتد» آمریکا در ناوگان هوایی خود از این مدل بوئینگ استفاده می‌کند که باید پرواز‌های آن را تعلیق کند.

«جیم مک‌نرنی»رئیس شرکت بوئینگ روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای 787 کاملا ایمن هستند.

وی افزود: «ما در روز‌های آتی اقدامات لازم را برای اطمینان از ایمنی مشتریان و مسافران هواپیمای 787 انجام داده و آن را دوباره به پرواز درخواهیم آورد.»

پیش از این بعد از فرود اضطراری یک هواپیمای بوئینگ 787 خطوط هواپیمایی «نیپون ایرویز» در ژاپن، این شرکت پرواز همه هواپیماهای بوئینگ 787 را ممنوع کرد.

هواپیمای بوئینگ 787 نیپون ایرویز، صبح روز گذشته به علت نقص فنی و منتشر شدن دود در کابین هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه تاکاماتسو در غرب ژاپن شد.

همه 167 مسافر و خدمه این پرواز سریعا از هواپیما تخلیه شدند و به هیچ کس آسیب جدی وارد نشد.

علت این حادثه نقص در باطری‌های هواپیما بوده است.

این اتفاق درحالی روی داد که یک هواپیمای بوئینگ 787 ژاپن نیز روز 11 ژانویه به علت ترک خوردن شیشه کابین خلبان مجبور به فرود اضطراری شد.

روز 7 ژانویه نیز یک هواپیمای بوئینگ متعلق به شرکت هواپیمایی ژاپن به علت نشت سوخت و ترس از آتش گرفتن در بوستون آمریکا فرود اضطراری کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها