کد خبر: ۱۰۷۳۴
زمان انتشار: ۱۶:۳۵     ۱۶ فروردين ۱۳۹۰
23 دفتر جامعه اسلامي دانشجويان طي نامه‌اي سرگشاده خطاب به آيت‌الله آملي لاريجاني خواستار برخورد قاطع و جهادگونه قوه قضائيه با مفاسدان اقتصادي شدند.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، متن نامه سر گشاده 23 دفتر جامعه اسلامي دانشجويان به آيت‌الله صادق آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه به شرح ذيل است:

بسم الله الرحمن الرحيم
جناب آقاي صادق آملي لاريجاني!
سلام عليكم

سال جهاد اقتصادي را خدمت جنابعالي و همه همكاران محترمتان در قوه قضاييه تبريك مي‌گوييم.

امام خميني (ره):
دستگاه قضايي و قضات محترم توجه داشته باشند كه در حساس‌ترين مكان نظام، خدمت مي‌كنند. سعي كنند با كمال دقت و مهرباني و قاطعيت با تمام افراد مواجه گردند تا مردم از آنان راضي گردند كه رضايت مردم، رضايت خداوند را به دنبال دارد.

امام خامنه‌اي (مدّ ظله العالي):
با آغاز مبارزه جدى با فساد اقتصادى و مالى، يقينا زمزمه‌‌ها و بتدريج فريادها و نعره‌هاى مخالفت با آن بلند خواهد شد. اين مخالفت‌ها عمدتا از سوى كسانى خواهد بود كه از اين اقدام بزرگ متضرر مي‌شوند و طبيعى است بد دلانى كه با سعادت ملت و كشور مخالفند يا ساده ‏دلانى كه از القائات آنان تاثير پذيرفته‌اند با آنان هم‌صدا شوند. اين مخالفت‌ها نبايد در عزم راسخ شما ترديد بيفكند.

همان طور كه مستحضريد سال گذشته سال همت مضاعف و كار مضاعف بود و امسال نيز امام جبهه خوبي‌ها، فرمان جهاد اقتصادي داده است و يكي از ابعاد جهاد اقتصادي در دهه عدالت و پيشرفت، مبارزه با دانه درشت‌ها و مفاسد اقتصادي است، همان‌ها كه به واسطه روابط و رانت توانسته‌اند، اموال مستضعفان را بلعيده و پليدانه خباثت‌هاي خود را مقابل نظام در عرصه‌هاي گوناگون به نمايش گذارند.

حال پس از گذشت سي و سه سال از فجر انقلاب اسلامي و گذشت حدود 10 سال از صدور فرمان 8 ماده‌اي امام خامنه‌اي و در سومين سال دهه پيشرفت و عدالت، علي‌رغم تمامي تلاش‌ها و اصلاحات صورت گرفته در قوه قضاييه، متاسفانه هنوز نه از جهت نرم افزاري و نه از جهت سخت افزاري، توانايي لازم جهت مقابله قاطع با اين مفاسد احساس نمي‌شود و از طرف ديگر همه ما نيك مي‌دانيم كه هر درخت تناوري در طول رشد خود، دچار آفت‌هاي مختلفي مي‌شود و در صورت عدم رسيدگي درست و به موقع، همان اندك برگ‌هاي فاسد شده و آفت‌هاي موجود، توانايي و فرصت لازم را براي از بين بردن بقيه برگ‌هاي درخت را پيدا مي‌كنند، ولي در صورت هرس كردن و سم پاشي به موقع، شاهد از بين رفتن آفت‌ها خواهيم بود و مي‌بينيم كه جاي برگ‌هاي فاسد شده را نيز برگ‌هاي جديدي با طراوت و سرسبزي مي‌گيرد و اينجاست كه مفهوم ريزش‌ها و رويش‌ها نيز آشكارتر مي‌گردد و چه اندك ريزش‌هاي انقلاب كه در مقابل تعداد رويش‌هاي آن اصلا قابل به قياس نيست ولي متاسفانه همين اندك ريزش‌ها در صورت فرصت يافتن به سرعت مانند يك ميوه خراب داخل يك صندوق ميوه، بقيه ميوه‌ها را نيز به فساد مي‌كشند.

حال انتظار ما دانشجويان از جنابعالي اين است كه در امر اصلاح و پالايش ساختار قوه قضاييه پيش قدم شده و جهادي وار همت و كار مضاعفي را در اين عرصه پيش گيريد و قوه قضاييه را آماده‌تر از گذشته در جهت برخورد قاطع و سريع با قانون گريزان نماييد و دل مومنان و مستضعفان را شاد نماييد و گامي بلند و مهم در رسيدن به عدالت اجتماعي برداريد.
و السلام عليكم و رحمه ا... و بركاته

جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه اصفهان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي اصفهان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه كرمان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه همدان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه ايلام
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي سهند
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه هنر اصفهان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي زاهدان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه يزد
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد منتظري مشهد
جامعه اسلامي دانشجويان دانشكده شهيد مهاجر
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه زاهدان
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه ملاير
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه علوم حديث
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد خميني شهر
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه آزاد قم
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعتي قم
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه صنعت نفت
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شيراز
جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شهركرد
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها