کد خبر: ۱۰۷۳۷۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۵     ۲۸ دی ۱۳۹۱
 چند صباحی است که به لطف توسعه و گسترش زیرساخت های ارتباطاتی در جهان اسلام، این موقعیت فراهم آمده است که مسلمانان به راحتی از امکان ایجاد تلوزیون های ماهواره ای برخوردار شوند و از این طریق پیام حقانیت خود را به جهانیان ابلاغ نمایند.

به گزارش صفحه عربی بولتن نیوز، اما جای بسی تاسف است که مسلمین به جای استفاده از ظرفیت به وجود آمده در راه اعتلای کلمه حق و رساندن پیام اسلام به جهانیان، از این محمل نیز برای ادامه اختلافات و دامن زدن به آن بهره می جویند و اهداف استکبار را در لباس دین به جلو می برند.

پر واضح است که با اوج گیری موج بیداری اسلامی، دنیای غرب و استکبار به وحشت درآمده است و برای اختلال در این حرکت و پیشترد چپاول جوامع اسلامی راهی بهتر از اختلافات میان مسلمین نمیبیند.

به گزارش بولتن نیوز، شبکه هایی چون اهل بیت،هادی، امام حسین، کربلا، الزهرا، کلمه،نور و وصال به جولانگاه اختلاف میان شیعه و سنی درآمده است و روز به روز به وضع وخیم تری می رود.

شبکه اهل بیت و کلمه؛ ابزار دست دشمنان اسلام

اما در میان شبکه های نام برده، دو شبکه اهل بیت و کلمه با اقدامات جاهلانه خود اهداف کفار را به بهترین نحو دنبال می کنند و روز به روز به اختلافات می افزایند اما نگاهی به عوامل این شبکه ها و اهداف مشترک آنها به خوبی هدایت و رهبری افکار ضداسلامی در آن قابل مشاهده است.

شبكه اهل با مديريت فردي افغاني به نام "حسن اللهياري" در قم تاسيس شد و عوامل آن با انتخاب اين نام مقدس، سعي داشتند در فضاي فرهنگي قم، موقعيتي براي خود كسب كنند. اهل بيت، در دوره فعاليت خود در راستاي برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامي و همسو با سياست‌هاي انجمن حجتيه مطالبي را تهيه مي كرد. تاكيد بر سوگواري ايام فاطميه به نام «محسنيه» و برگزاري جشني موسوم به «عيدالزهرا» و به مناسبت مرگ عمر بن خطاب مهمترين اقدامات اين شبكه بود.

اللهياري مدتي اين شبكه را منتسب به مراجع معرفي مي كرد و مدعي بود، بيوت مراجع از آن حمايت مي كنند. اين ادعا از سوي مسئولان بيوت مراجع رد شد.

از ميان مراجع تقليد، بيت "آيت الله قربانعلي محقق كابلي" از علماي افغاني مقيم قم از شبكه اهل بيت، حمايت مي كرد. سال گذشته با افشاي ماهيت تفرقه افكنانه آن، آيت الله محقق كابلي نيز طي اطلاعيه‌اي كه در مهر 1389 منتشر كرد، با تاكيد بر اهميت وحدت بين مسلمانان، اعلام كرد: «از پيروان و شيعيان راستين اهل بيت عصمت و طهارت(ع) جداً تقاضا مي‌شود که از هرگونه کمک مادي و معنوي به شبکه ياد شده خودداري کنند. از نظر اين جانب پرداخت وجوهات شرعيه با هر عنواني به اين شبکه و ساير مراکز و شبکه ها و برنامه هايي که تحت هر عنواني در راستاي ايجاد تفرقه ميان امت اسلامي فعاليت مي کنند  نه تنها مجزي نيست بلکه تعاون بر اثم و عدوان  است.»

اما در آن سوی میدان، شبکه کلمه به دروغ ادعای پرچمداری اهل تسنن را دارد و دقیقا در نقطه مقابل شبکه اهل بیت قرار می گیرد.

نگاهی به سایت این شبکه و بحث های مطرح شده در آن(که به دلیل هتک حرمت فروان امکان ذکر آن وجود ندارد) بیانگر این مهم است که این شبکه نیز سودایی جز اختلاف را در سر ندارد.

کلمه با حمایت مالی رژیم سعودی و محوریت اطلاعاتی اتاق فکر آمریکایی – انگلیسی و به منظور اختلاف افکـنی و تحریـک برادران اهـل سنت به نفع فرقه ی منحرف وهابیت و در نهایت سیاست نخ نمای "تفرقه بینداز و حکومت کن" آغاز به کار کرده است.

این شبكه كه پخش آزمایشی برنامه های آن در هفته ی اول خرداد سال جاری آغاز شده بود ، رسما از اول ماه رمضان افتتاح شد و طبق خبرها ، بودجه ی سالانه ی "کلمه" بیش از 7 میلیون دلار می باشد که بخشی از آن مستقیماً از بودجه ی تشکیلات دینی سعودی در خارج از کشور هزینه می شود . به لحاظ فنی نیز ، شبکه ی العربیه (وابسته به دولت عربستان) کار آموزش پرسنل و طراطی برخی از برنامه های این شبکه را بر عهده دارد.

نکته جالب اینجاست که با بررسی محتوای این دو شبکه در می یابیم که بر خلاف ادهای این دو شبکه در خصوص تقابل با یکدیگر، محورهای ذیل در هر دوی آنها پیگیری می شود:

1-      حفظ ظواهر دینی

2-      ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی با انجام حملات تند نسبت به اعتقادات مذهبی فرق اسلامی

3-      زیر سوال بردن ولایت فقیه

4-      ترویج برداشت های غیر عقلانی و صرفاً نقلی از روایات و احادیث

5-      تخریب بزرگان شیعه و اهل سنت ؛ به ویژه آنهایی که در برابر انحراف ها(چه در شیعه و چه در سنی) موضع گرفته اند و به افشاگری پرداخته اند

6-      تحریف تاریخ صدر اسلام

7-      متهم کردن جمهوری اسلامی ایران

اختلاف افکنی میان شیعه و سنی؛ اولین ماموریت جاسوسان روباه پیر

در پایان با یادآوری ماموریت موسیو همفر(از جاسوسان استعمار انگلیس) به مجریان برنامه های استکبار اهمیت اختلاف میان شیعه و سنی را گوشزد میشویم.

همفر در خصوص نخستین بازدیدهای خود از کشورهای اسلامی می نویسد:

«در یکی از روزها در مورد اختلاف سنی و شیعه بابعضی از بزرگان وزارتخانه صحبت میکردم و این نکته را می گفتم که اگر اینها عقل داشته  باشند اختلاف را کنار می گذارند و وحدت کلمه پیدا می کنند.

‏رئیس مربوطه در مقابل این حرف به من پرخاش کرد که تو وظیفه داری بجای این تأثر در ازدیاد این اختلاف سعی کنی، وما نباید بگذاریم که برای یک روز هم مسلمانان با هم اتحاد کنند.

‏و بهمین مناسبت (سکرتر) دریکی از جلساتی که  قبل از مسافرت عراق با او داشتم گفت:

وظیفه خطیری که در این سفر بعهده تو است اینست که نقاط اختلافی بین مسلمانان را که موجب جدائی أنها از یکدیگر است بدست بیاوری و اختلافات را دامن بزنی و اطلاعات قابل توجهی در این خصوص برای  وزاوتخانه کسب کنی و بدان که اگر بتوانی تو خود منشاء اختلاف بین مسلمین باشی ازنظر خدمتگزاری سرزمین بریتانیا موفقیت مهمی برای خود کسب کرده ای، ‏زیرا ممکن نیست ما انگلیسی ها آسایش و رفاه ‏صد در صد داشته باشیم جز اینکه درعموم مستعمرات خود آتش فتنه واختلاف را دامن بزنیم.

وقتی بین اینها اختلاف ایجاد شد، ونیروهای این حکومتها پراکنده گردید ، ما از ساده ترین راه میتوانیم أنها را استعمار کنیم.»

در چنین شرایطی ضروری است که علمای راستین شیعه و سنی با جلوگیری از اختلافات و انحرافات، زمینه های استعمار نوین را از بلاد اسلام برچینند و به وظیفه تاریخی خویش در قبال موج بیداری اسلامی عمل نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها