کد خبر: ۱۰۷۷۵۲
زمان انتشار: ۲۳:۳۸     ۳۰ دی ۱۳۹۱
رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت استاد پیشکسوت قرآن و ابوالشهید، آقای حاج محمدعلی اوحدی را تسلیت گفتند.

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت استاد پیشکسوت قرآن و ابوالشهید آقای حاج محمدعلی اوحدی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

درگذشت استاد تلاوت و تجوید و ابوالشهید مرحوم آقای حاج محمدعلی اوحدی رحمةالله‌علیه را به جامعه‌ قرآنی مشهد و خانواده‌ مکرم و بازماندگان ایشان تسلیت می‌گویم.

ایشان در طول سالیان دراز در خدمت آموزش قرآن و سبک‌های دلنشین تلاوت بود و در شمار خادمان قرآن محسوب می‌شوند. از خداوند متعال مسألت می‌کنم که ایشان را مأجور و با قرآن محشور فرماید.

سیدعلی خامنه‌ای

 

30 دی ماه 1391

گفتنی است، «محمدعلی اوحدی» از داوران و اساتید برجسته تلاوت قرآن کریم شب گذشته در سن حدود 80 سالگی به دلیل بیماری کلیوی، در مشهد مقدس درگذشت.

وی پیش از انقلاب حدود 6 ماه در کشور مصر نزد اساتیدی همچون «مصطفی اسماعیل»، «محمدصدیق منشاوی»، «شحات‌ محمدانور»، «ابوالعینین شعیشع» و «عبدالباسط محمد عبدالصمد» تعلیم دید؛ ‌از این رو جزو نخستین بانیان رواج سبک تلاوت‌های مصری در ایران به شمار می‌رود.

 

او در سال‌های آغازین جنگ تحمیلی دو تن از فرزندان خود را راهی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل کرد که یکی از فرزندان وی به مقام رفیع شهادت نائل آمد و دیگری به مرتبه بالای جانبازی رسید.

محمدعلی اوحدی در چهاردهمین همایش تجلیل از خادمان قرآنی کشور در سال 1388 به عنوان خادم برگزیده قرآن انتخاب و توسط رئیس‌جمهوری تجلیل شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها