کد خبر: ۱۰۷۸۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۷     ۰۱ بهمن ۱۳۹۱
رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به این که کلید واژه انتخابات آزاد ماحصل کنفرانس جناح‌های ضد انقلاب در پراگ بود، گفت: در سخنرانی‌های سه ماهه اخیر یکی از مسئولان نظام ۷۴۲ بار واژه انتخابات آزاد تکرار شده است.

به گزارش 598، عبدالرضا داوری مشاور وزیر و رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور درگفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات آزاد و تاکید ایشان بر ضرورت عدم تکرار چنین کلید واژه ای گفت:آزادی انتخابات برگزار شده طی سی سال اخیر در نظام جمهوری اسلامی بر همه واضح و مبرهن است و این مسئله بر همه مدعیان داخلی و خارجی امری اثبات شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی در طول سی سال گذشته کاملا در پروژه استبداد ستیزی موفق بوده و توانسته است ارکان نظام را بر اساس دموکراسی پایه ریزی کند و دشمنان انقلاب نیز بر آزاد بودن انتخابات در ایران اذعان دارند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با تاکید بر اینکه تحلیل گرانی که هیچ نسبتی با انقلاب اسلامی ندارند، در تحلیل های خود درباره انتخابات سال 88 با وجود همه شبهه افکنی ها جانب انصاف را رعایت می کنند گفت:برخی از این تحلیل گران از سلامت انتخابات و امانتداری نظام در نگهداری از رای مردم مطمئن هستند و شبهه ای در آن ندارند.

داوری گفت:تصور من این است که دغدغه رهبر معظم انقلاب درباره کلید واژه «انتخابات آزاد» از کنفرانس پراگ که با حضور تمام جناح های ضد انقلاب در آبان ماه سال 91 برگزار شد نشات می گیرد،در آن کنفرانس رهنمودهای هیلاری کلینتون درباره ضرورت استفاده از ظرفیت های داخلی مطرح شد و متاسفانه ما شاهد بودیم که طی سه ماه گذشته در سخنان منعکس شده یکی مسئولان عالی نظام بیش از 742 بار از واژه انتخابات آزاد استفاده شد.

وی با بیان اینکه طرح موضوع انتخابات آزاد در قالب یک نقشه راه آمریکایی-انگلیسی صورت گرفته است اظهار داشت: در همان کنفرانس پراگ نیز بر ضرورت تشکیل یک شبکه الجزیره ایرانی با راهبرد انتخاباتی تاکید شد تا فضا به گونه ای آماده شود که کسانی همچون موسوی خویینی ها و مهدی کروبی در انتخابات شرکت کنند و در حقیقت آن ها به دنبال قرائت خود از انتخابات آزاد بودند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور با اشاره به اینکه منظور مقام معظم رهبری در مورد عدم استفاده از واژه انتخابات آزاد این بود که تکرار این واژه این مطلب را به ذهن متبادر می کند که تاکنون انتخاباتی آزاد در کشور برگزار نشده است اظهار داشت: من فکر می کنم، مهم‌ترین قصد رهبری از مطرح کردن چنین مسئله‌ای هشدار درباره قرائت تازه‌ای است که از انتخابات آزاد با هدف تطهیر فتنه گران در داخل کشور شکل گرفته است،انتخاباتی که خارج از ضوابط قانونی باشد.

وی در پایان تصریح کرد:مقصود از انتخابات آزادی که پس از کنفرانس پراگ مطرح شد، انتخاباتی غیر قانونی بوده است که رهبری با این قرائت از انتخابات آزاد برخورد کردند.

*کنفرانس پراگ، دورخیزی بر ای انتخابات

نشست دو روزه‌ای تحت عنوان «اتحاد برای دموکراسی»آبان ماه سال جاری با حضور چهره‌های مختلف سیاسی ضد انقلاب در پایتخت جمهوری چک تشکیل شد که موضوعاتی همچون گفت‌وگوی ملی، انتخابات آزاد و قومیت‌ها از جمله موضوعات مورد بحث در این کنفرانس بودند.

در دو روز اصلی این نشست سه جلسه مختلف تشکیل شد و در پایان شرکت‌کنندگان در قالب کارگاه‌های مختلف به بحث و بررسی در مورد مسائل مربوط به سیاست، اقتصاد، رسانه، انتخابات، مسائل فرهنگی و هنری پرداختند. این سومین نشست دوره‌ای گروه‌های ضد انقلاب ایرانی پس از کنفرانس استکهلم و بروکسل به شمار می‌رفت.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها