کد خبر: ۱۰۸۷۹۹
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۴ بهمن ۱۳۹۱
رئیس کمیته فنی باشگاه پرسپولیس گفت: هنوز هم خداوکیلی نمی‌دانم چرا در دربی که 9 نفره شدیم، به استقلال نباختیم.

به گزارش 598 ، علی پروین با حضور در خبرگزاری فارس، در خصوص مسائل مختلف فوتبال و مخصوصاً دربی 76 صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

فارس: آقای پروین در خصوص دربی 76 بگویید؟ پیش بینی‌تان از نتیجه این بازی چیست؟

بازی بسیار سخت و حساسی است، این بازی قابل پیش‌بینی نیست. به نظرم این دربی را خود شما خبرنگاران بیش از حد بزرگ می‌کنید، چون این بازی هم مثل سایر دیدارها سه امتیاز دارد.

فارس: باز هم خبرنگاران مقصر شدند؟

ما بی‌‌احترامی به هیچ خبرنگاری نمی‌کنیم، ولی باید قبول کنید این بازی نه 10 امتیاز دارد نه 6 امتیاز ته ماجرا 3 امتیازی است. دربی بزرگ است اما بیش از اندازه شماها(خبرنگاران) این دربی را بزرگ می‌کنید. از شنبه تمام حرف‌ها و صحبت‌ها شده دربی 76، یعنی در ورزش ما دیگر هیچ مسئله و مشکلی نیست. 30 نفر سراغ من آمده‌اند تا درباره دربی 76 بپرسند اما من به همه آنها می‌گویم؛ بابا به خدا دربی فقط 3 امتیاز دارد.

فارس: برخی اوقات هم یک امتیاز دارد؟‌

سؤال خوبی بود، شاید دوست دارید بدانید چرا دربی مساوی می‌شود، به خاطر همین حساسیت‌های شما خبرنگاران است که برخی اوقات دربی مساوی می‌شود. من می‌آیم مثلاً به بچه‌های خودم پرسپولیس می‌گویم آقا جان مادرتان نبازید. قهرمان نشدی هم فدای سرتان. آن طرف هم شاید استقلالی‌ها همین کار را کنند، می‌گویند به پرسپولیس نبازید قهرمان هم نشدید اشکالی ندارد. خودبه‌خود این موضوع یک احتیاط می‌شود، یعنی من مربی وقتی که می‌خواهم در دربی تصمیمی بگیرم که بازی را طوفانی به نفع خودم تمام کنم احتیاط می‌کنم. مگر اینکه یک گل این وسط رد و بدل شود دیگر احتیاط معنی نمی‌دهد.

 

 

فارس: چرا؟ منظورتان از رد و بدل شدن یک گل چیست؟

اگر دربی‌ها را ورق بزنید هر وقت یک گل توسط یک تیم زده شده آن وقت دربی فوتبالی زیبا، تهاجمی و جذاب را به خود گرفته است. یعنی تیم‌ها از لاک دفاعی خارج می شوند و همه در خط حمله قرار می‌گیرند. شما همیشه مطمئن باشید دربی‌ها اگر زیاد حساسیت روی آن نباشد یک کم قشنگ‌تر می‌شود.

فارس:‌نتیجه دربی 76 را پیش‌بینی نمی‌کنید؟

پیش‌بینی درست نیست اما ته این ماجرا 99درصد دربی 76 مساوی تمام می‌شود. حالا شاید بگویند تبانی در میان است و شاید هم مدعی شوند قبلاً با هم هماهنگ کرده‌اند، این حرف ها الکی و پوچ است و جای توضیح دادن اصلاً ندارد، چون من و شما خودمان را با این حرف ها خسته می‌کنیم.

فارس: پس تا الآن کسی به شما نگفته بازی‌ها مساوی تمام شود؟

خیر، مگر می‌شود من بروم به مهاجم تیمم بگویم توپی که می‌توانی با سرت به گل تبدیل کنی را با پایت به بیرون بزن؟ تازه من این حرف را بزنم بازیکن نمی‌گوید که بابا این علی پروین چرا این حرف را به من می‌زند و می‌گوید توپ را توی گل نزن؟!

اصلاً با هیچ عقلی جور در نمی‌آید. مثلاً توپ بلند روی دروازه سانتر شود و من توپ را با سر بیاندازم کنار زمین تا اوت دستی شود، اصلاً همچنین ماجرایی نداریم و اینقدر خودتان را اذیت نکنید.این چیزهایی است که من‌درآوردی است پس زیاد به آن توجه نکنید.

فارس: پس ماجرای این دربی 9 نفره چیست؟

راستش را بخواهید خداوکیلی نمی‌دانم چطور شد که ما گل نخوردیم و بازی را نباختیم ،‌البته خداوکیلی 7یا 8تا باید گل می‌خوردیم اما بچه‌های پرسپولیس از جان مایه می‌گذاشتند که خود استقلالی‌ها هم انگشت به دهان مانده بودند. اگر دقت کنید، صحنه های این فیلم را فردوسی‌پور در برنامه 90 نشان داد، که من باز هم در دلم گفتم، خدا را شکر عجب گل‌هایی نخوردیم. تازه در آن بازی دقیقه 80 هم بزیک یک توپ را کوبید به دروازه استقلال که یک کم مانده بود ما بازی را ببریم. به نظر من در دربی هر تیمی تلاش کند و از هوش خود استفاده کند برنده است.

فارس: دیگر درباره دربی حرفی ندارید؟

من از مردم فقط خواسته‌ام با توجه به اینکه 6 ماه می‌نشینند که این بازی را ببینند، فقط تیم خود را تشویق کنند. دنبال شعار و این حرف‌ها نباشند، چون این مسائل دیگر در فوتبال ما مرده است، مردم دوست دارند دربی زیبا، جذاب و انرژیک را ببینند، البته باید قبول کنیم که احتیاط اجازه نمی‌دهد که این اتفاق‌ها بیافتد. مربیان کمی محتاط هستند و نمی‌شود همه کارها را انجام داد.

فارس: به نظر شما یعنی دربی‌ها تا الآن قشنگ نبوده؟

نمی‌گذارند که قشنگ شود، خداوکیلی خود شما خبرنگاران که استاد هستید بگویید تا الآن کدام دربی قشنگ بوده؟

 

فارس: همین اواخر دربی با گلزنی‌های زاید خیلی تماشایی شد.

در آن بازی که پرسپولیس 3 بر 2 با گل زاید استقلال را برد آن یک اتفاق بود، البته بچه‌ها هم زحمت کشیدند و جان کندند اما همه ایران بازی ایران و استرالیا یادش هست، نمی‌خواستم بگویم اما خداوکیلی قربان خدا بروم، فقط او خواست که استرالیا را ببریم و به جام جهانی برویم، اگر اشتباه است شما بگویید من اشتباه می کنم. بازی 3بر2 استقلال و پرسپولیس نیز مثل همان بازی بود، یعنی یک چیز عجیب، غریبی و شاید معجزه بود. همه چیز در کم تر از 10 دقیقه برگشت، اصلاً همین زاید امسال آمد در پرسپولیس و نخواستنش و رفت تیم آلومینیوم هرمزگان. اینها اتفاقاتی است که هرچند سال یک بار در فوتبال می‌افتد ولی هیچ‌وقت این دو تیم فوتبالشان زیبا نبوده یعنی من حدود 36 سال که با استقلال و پرسپولیس زندگی می‌کنم هیچ وقت به خاطر حساسیت بالا بازی این دو تیم زیبا نبوده است.

 

 

فارس:‌ پس چرا دربی‌های سراسر دنیا قشنگ می‌شود؟

مگر در سراسر دنیا این همه روزنامه دارند. وقتی در باشگاه پرسپولیس می‌روم یک هوا روزنامه است، البته دست این خبرنگاران درد نکند برای هر خبر دردسر می‌کشند و باید به آنها ماشالله گفت،‌اما متأسفانه برخی اوقات هر فردی هرچه دلش می‌خواهد حرف می‌زند حالا حساب کنید یکی از این نوشته‌ها به نفع استقلال است و یکی به نفع پرسپولیس، یک تیم بزرگ می‌شود و یک تیم کوچک پس خدا باید به آخر این موضوع رحم کند، برخی اوقات بعضی‌ها را نیز این وسط می‌کوبند که حالا ما به این موضوع کاری نداریم، همه این موضوعات دست به دست هم می‌دهند که دربی زیبا نشود، اما 99درصد این بازی مساوی تمام می‌شود.

فارس: نبود علی کریمی را چگونه می‌بینید؟

بنده خدا علی، واقعا بد موقع این مصدومیت گریبان کریمی را گرفت. نمی‌دانم سر این بچه چه بلایی آمده اما خداوکیلی جگرم کباب شد. امیدوارم که همه چیز ختم به خیر شود. در بازی مقابل صبا به نظرم آن تکل عجیب و خطرناک را رفت و اینطوری شد.

فارس: درباره تیم ملی نیز صحبت می‌کنید؟

بگذارید بعداً در این باره زیاد صحبت خواهم کرد، اما همه لطفاً به کی‌روش و تیم‌ملی کمک کنید، چون زیاد حرف ما را گوش نمی‌دهند.

فارس: در مورد دربی حرف نهایی خود را بزنید.

برای دربی 76 اول از بازیکنان دو تیم می‌خواهم با آرامش به دربی بروند، دوم از هواداران می‌خواهم به جای جار و جنجال با تشویق تیم خود دربی را زیباتر کنند، چون 15 تا 16 بازیکن ملی در این دیدار توپ می‌زنند و اگر دربی قشنگ شود به نفع همه است.

بالاخره تلویزیون‌های خارجی و چشم‌های بیگانه این بازی را می‌بینند پس اگر در آرامش باشد زیباتر و قشنگ‌تر به نمایش در می‌آید و همه لذت می‌برند. ما امیدواریم که بازی جوانمردانه باشد اما استقلال هم تیم بدی نیست ولی در نهایت انشالله پرسپولیس برنده است.

فارس: خاطرات تلخ و شیرین خودتان را از دربی‌ها بگویید؟

دربی‌ها هر دقایقش خاطره تلخ و شیرین است با بردها یک سال تا شش ماه شاد بودیم و با باخت‌ها ناراحت. باید قبول کنیم که این دربی چشم و چراغ فوتبال ایران است اما ای کاش همه با هم کمک کنیم تا فشارها کمتر شود و بازی زیباتر ببینیم چون هدف همه این است که مردم از فوتبال لذت ببرند اما متأسفانه احتیاط و ترس پس از باختن زیبایی‌ها را کم می‌کند.

فارس: با وجود این حرف ها باز هم خاطره تلخ و شیرینی ندارید؟

شما می‌خواهید از دهان ما یک حرفی بکشید، شش‌تایی‌ها خاطره شیرین من در دربی‌ها است از طرفی دیگر باخت 3 بر 2 نیز خیلی من را در طول مدت دربی‌ها آزار داد. همان باختی که پیروز قربانی در دقایق آخرین بازی دروازه ما را باز کرد اما باز هم می‌گویم دربی همه‌اش خاطره است و باید با این خاطره‌ها زندگی کرد.

فارس: خیلی‌ها دوست دارند از زبان پروین عملکرد رویانیان را بشنوند؟

تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید سر کیسه را شل کند تا بازیکنان خوب بگیرد. خدا وکیلی امسال رویانیان زحمت کشید و برای پرسپولیس کم نگذاشت تیمی ساخت که بدبین‌ترین کارشناسان می‌گفتند قهرمان می‌شود اما چون نمی‌خواهم به عقب برگردم. امان از دست این ژوزه، ولی همه چیز تمام شد و بالاخره یحیی آمد اما حسرت نیم فصل اول را می‌خورم.

فارس: آیا یحیی می‌تواند موفق شود؟

کار سخت است اما یحیی در چند بازی گذشته کارش را بلد است انشاءالله تمرکز او به هم نمی‌ریزد و با قدرت کار خود را انجام می‌دهد یحیی جوانی است که هم در دوران بازیگریش خونسرد بوده و حالا هم خونسرد است این خیلی می‌تواند به او کمک کند که در دربی بهترین تصمیم‌ها را بگیرد. من به آینده گل محمدی امیدوارم.

فارس: اما شما با او اختلاف‌نظر داشتید؟

من صد بار گفتم هزار بار دیگر می‌گویم باید با هم جروبحث کنید و اختلاف‌نظر داشته باشید چون می‌خواهیم به یک جمع‌بندی برسیم که به پرسپولیس کمک شود ما با یحیی حرف هایمان را زدیم و سعی کردیم درباره همه چیز با هم صحبت کنیم این موضوع درست نیست که برویم دور هم بنشینیم و سپس با خوردن چای و شکلات بگوییم به‌به همه چیز آرام است در جلسات باید بحث کرد تبادل‌نظر شود تا به یکی کمک شود من هم همیشه وقتی با این بچه‌ها و شاگردهایم در جلسه نشستم همه چیز را به آنها رو کردم و به حرف های آنها هم حتی گوش کردم.

فارس: برخی از همین شاگردها و بچه‌های شما علیه پروین حرف هایی می‌زنند. چرا جواب نمی‌دهید؟

این را قبول ندارم چرا جواب بدهم؟ این‌ها همه شاگردها و بچه‌هایی بودند که من به آنها زندگی کردم حالا یک حرفی می‌زنم اما تا همین دو سه روز پیش کنار من نشسته بودند من دوست ندارم وقتی یک حرفی را در یک رسانه بشنوم سریع یک نفر به من زنگ بزند و جواب آن را از من بگیرد این حرمت‌ها حفظ شود و من هم همیشه اجازه دادم هر کس هر چیز دارد حرفش را بزند قضاوت با خود مردم و کسانی که سرمایه‌های اصلی فوتبال ایران هستند.

فارس: در پایان اگر حرفی دارید بگویید؟

از هواداران می‌خواهم سردار را حمایت کنند برای او سنگ‌اندازی کردند، سردار را حتی تا مرز ناامیدی کشاندند. در همان روزهایی که استعفا داد به او زنگ زدند و گفتند سردار چه کار می‌کنی باید بایستی و مبارزه کنی. این مسائل در این فوتبال طبیعی است که خدا را شکر سردار الان ایستاده و انشاءالله به حق پنج تن بتواند پرسپولیس نتیجه بگیرد و سربلند باشد. در پایان هم از همه هواداران می‌خواهم پرسپولیس را در جام حذفی و حتی لیگ برتر که هنوز هیچی تمام نشده حمایت کنند. یحیی و این بچه‌ها نیاز به حمایت دارند و اگر پشت خود را پر ببینند قطعاً با خیال راحت و شاداب‌تر بازی می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها