کد خبر: ۱۰۸۹۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
واکنش دو عضو شاخص جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی؛
آقای هاشمی که شعار اعتدال می دهند آیا منظورشان همان اعتدالی است که او و دوستانشان در زمان حضرت امام (ره) دنبال کردند تا جنگ با دشمنان نظام و مردم ایران، به قطعنامه ۵۹۸ و جام زهر نوشاندن به حضرت امام (ره) منجر شود؟ اگر ایشان و دوستانشان اعتدال داشتند پس چرا به امام (ره) جام زهر نوشید؟ آیا غیر از این است که جنگ و شعار امام را که "جنگ در راس امور است "را جدی نگرفتند؟
به گزارش 598 به نقل از بی باک، پایگاه شخصی آقای هاشمی رفسنجانی در صفحه اصلی تیتری با عنوان" امروز اعتدال یک خواست عمومی است" را قرار داده و در ادامه به تشریح دیدار وی با اعضای شورای مرکزی و جمعی از اعضای حزب اراده ملت ایران پرداخته است.

هاشمی در این دیدار به تعادل امام (ره) و مسئولین وقت اشاره داشته که به گفته خود پس از پيروزي انقلاب، علي‌رغم حضور جدّي افراطيون، حضرت امام و مسئولان تلاش كردند تا تعادل كشور با تصميمات عاقلانه و مدبرانه حفظ گردد و اگر قرار بود كه تسليم افراطيون و متعصبين گردند، هنوز هم ما با عراق در جنگ بوديم اما عقلانيت و تدبير امام(ره) ايجاب كرد ادامه پيروزي‌ها در صلح و پذيرش قطعنامه دنبال گردد.

منظور هاشمی و دوستانشان از اعتدال همان جام زهر است

حجت الاسلام قاسم روانبخش عضو شاخص جبهه پایداری انقلاب اسلامی در این باره به خبرنگار بی باک گفت: آقای هاشمی که شعار اعتدال می دهند آیا منظورشان همان اعتدالی است که او و دوستانشان در زمان حضرت امام (ره) دنبال کردند تا جنگ با دشمنان نظام و مردم ایران، به قطعنامه ۵۹۸ و جام زهر نوشاندن به حضرت امام (ره) منجر شود؟

وی افزود: اگر ایشان و دوستانشان اعتدال داشتند پس چرا به امام (ره) جام زهر نوشید؟ آیا غیر از این است که جنگ و شعار امام را که "جنگ در راس امور است "را جدی نگرفتند؟

حجت الاسلام روانبخش گفت: صدام جنگ را جدی گرفت اما آنان که امروز دم از اعتدال گرایی می زنند جنگ را جدی نگرفتند و با نامه نگاری خود امام را مجبور به نوشیدن جام زهر کردند. کردند.

عضو هئیت علمی موسسه امام خمینی (ره) اظهار داشت: گفتن این ادعا که جنگ تا امروز به طول می انجامید، باطل است. اگر آنها جنگ در راس امورشان بود، جنگ در همان سال های ۶۴-۶۵ پایان می یافت و کار به جام زهر نمی کشید.

برخی فکر می کنند دوباره می توانند جام زهر را به ولایت بنوشانند

حجت الاسلام روانبخش ابراز داشت: هاشمی و میرحسین موسوی یک بار با شعار اعتدال گرایی جام زهر را به امام (ره) دادند و تصور می کند که می تواند جام زهر دیگری را این بار به رهبری بنوشاند اما اینبار چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

به گزارش بی باک سایت هاشمی در ادامه خبر دیدار رئیس مجمع تشخیص گفته:" اگرچه حضرت محمد(ص) به منبع وحي متصل بودند و اگر حرف و سخني بر زبانشان جاري مي‌شد، مردم سمعاً و طاعتا مي‌پذيرفتند، اما با تأكيد خداوند، مشورت كه نماد امروزي آن رأي مردم است، در بسياري از موارد مبناي تصميم‌گيري و راه صحيح شناخته شد."

علی الظاهر آقای هاشمی در سخنان خود رای مردم را نماد مشورت اسلامی دانسته گویی در دوران ۳۴ ساله نظام جمهوری اسلامی دیکتاتوری و مسئول محوری حاکم بوده و مردم بردگانی در این نظام بوده اند لذا گفتن این حرف ها از زبان کسی که خود بارها در انتخابات متعدد برگزیده مردم بوده چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

هاشمی قصد کنایه زدن به رهبری را دارد

روانبخش در این مورد نیز خبرنگار بی باک اظهار داشت: در بحث مشورت، کنایه ایشان به رهبری است که در امور به تنهایی تصمیم نگیرند و از امثال وی مشورت داشته باشند که در این میان ۳نکته وجود دارد.

عضو جبهه پایداری در تبیین نکته اول ابراز داشت: در مورد پیامبر(ص) و حضرات معصومین، اگر اعتقادی به عصمت آنها داریم، پس سخن آن بزرگواران بی نقص و مطابق وحی است. خدای متعال حکیم به پیامبر (ص) می فرماید: با مردم مشورت کن. آیا این بدان معناست که اگر مردم خلاف حرف خدا را گفتند چون مردم گفتند باید همان را انجام دهند؟ خیر خدا در ادامه توصیه به مشورت، می فرماید: تصمیم بگیر و توکل به خدا کن.

مشورت گرفتن پیامبر(ص) برای مردم مفید بود نه پیامبر

وی افزود: قرار نیست پیامبر با مردم مشورت کنند تا از مردم چیزی یاد بگیرد، بلکه مردم قرار است تا با مشور خود به پیامبر پی به نقاط ضعف خود و درستی کلام پیامبر(ص) ببرند و رشد فکری پیدا کنند و بفهمند فکر درست چیزی است که پیامبر می فرماید و این دقیقا همان چیزی است که آقای هاشمی و دوستانشان متوجه این موضوع نیستند.

دبیر سیاسی هفته نامه پرتو در بیان نکته دوم خود گفت: اما اگر منظورشان این است که رهبری باید مشورت کنند، پاسخ ما این است که در حال حاضر مگر غیر از این بوده است؟

هاشمی انتظار دارد که مقام معظم رهبری در همه کارها با او مشورت کند!

روانبخش افزود: حضرت آقا مشاوران زیادی دارند و حتی در موضوعات مختلف از مردم هم مشورت می گیرند. علی الظاهر منظور آقای هاشمی این است که مقام معظم رهبری هر کاری قرار است انجام دهند با او مشورت کند!

اگر رای مردم ملاک است؛ مردم می گویند ما هاشمی را نمی خواهیم

وی در بیان نکته سوم خود گفت: اینکه آقای هاشمی می گوید "رای مردم نماد مشورت است" سخن کاملا بجایی است اما وقتی مردم می گویند که آقای هاشمی و منتسبین ایشان را نمی خواهند لذا هم در انتخابات ۸۴ و هم در انتخابات۸۸ نشان دادند که هیچ علاقه ای به عملکرد فعلی آنان ندارند، پس چرا آقای هاشمی و خانواده اش به رای مردم احترام نمی گذارند؟

به گزارش بی باک، هاشمی در این دیدار در ادامه اظهارات خود به گروه های افراطی صاحب رسانه نیز اشاره کرده و اظهار داشته: "در مكتب اسلام كه بايد انتقاد همراه با ادب و اخلاق اسلامي باشد، متأسفانه توسط گروه‌هاي افراطي صاحب رسانه توأم با توهين و به كار بردن زشت‌ترين الفاظ ادا مي‌شود و تحمل شنيدن هيچ‌گونه نداي مخالف و يا مغاير با عقايد خود را ندارند"

ابوموسی اشعری معتدل بود یا ابوذر؟

حجت الاسلام قاسم روانبخش پیرامون سوء استفاده برخی شخصیت های تاریخی از اعتدال گرایی گفت: آقای هاشمی بگویند ابوموسی اشعری معتدل بود یا ابوذر؟

وی افزود: همین اشعث و ابوموسی اشعری به بهانه اعتدال گری در مقابل حضرت علی(ع) ایستادند که کار امیرالمومنین (ع) به حکمیت کشید و سرنوشت اسلام به خاطر نادانی اینها تغییر کرد و معاویه حاکم شد. چرا که اینان دم از صلح زدند و بر امیر المومنین (ع) شمشیر کشید.

حجت الاسلام روانبخش گفت: در ماجرای هسته ای که دشمن فشار می آورد سایت آقای هاشمی از قول وی با تعابیری چون "کله شقی متحجرانه" می گوید باید معتدل حرکت کنیم! آیا از نظر آقای هاشمی اعتدال این است که سرمایه هسته ای کشورمان را به دشمن تحویل دهیم و سر میز مذاکره با آمریکا بنشینیم؟!

هاشمی اگر می تواند بگوید که مرم انرژی هسته ای را نمی خواهند

عضو شاخص جبهه پایداری انقلاب اسلامی افزود: چرا هاشمی واژه اعتدال را دست آویز خود می کند اگر می تواند، راحت بگوید که "مردم انرژی هسته ای را نمی خواهند." تا آنوقت خود مردم جواب ایشان را بدهند لذا آقای هاشمی بهتر است معنای اعتدال مدنظرشان را هم مطرح کنند.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز در این باره و در گفتگو با بی باک گفت: نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به حال مسیر اعتدال را طی کرده و اگر افراط و تفریطی اتفاق افتاده در بخش های جزئی از مدیریت جامعه است که در هر دوره کسی مسئول بوده است. هشت سال سکان اداره کشور دست آقای هاشمی و طیف منتسب به وی بود.

خفقان حزبی در دوران هاشمی بیش از دیگران بود

ذالنور افزود: در مقایسه ۳ دولت آقایان هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد کمترین تحرک حزبی در کشور مقارن با دوره ریاست جمهوری خود هاشمی بوده است و در دوره خاتمی و احمدی نژاد، تحزب و کار حزبی از دوره هاشمی بیشتر بوده است لذا تعداد روزنامه ها و جراید دگراندیش در دوره خاتمی و احمدی نژاد نیز بیشتر از بوده است.

وی به مشی کارگزاران دولت هاشمی مبنی بر ریخت و پاش ها، اشرافی گری، خروج از اعتدال در زندگی مردم ، خروج از اعتدال در زندگی مدیران در دولت سازندگی تاکید کرد و گفت: شاید آقای هاشمی حرف هایشان براساس ۸ سال دوره مسئولیت خودشان است. که فضا تنگ تر و اظهار نظرات سخت تر بود.

برخی پیدایش جریان دوم خرداد را محصول افراط و تفریط دولت هاشمی می دانند

حجت الاسلام ذوالنور تصریح کرد: بسته بودن فضای سیاسی نسبت به وضع موجود و خروج از اعتدال در امر اداره کشور در زمینه های اقتصادی و ریخت و پاش هایی که در دستگاه های دولتی که فرهنگ مصرف زدگی و اشرافی گری مسئولین، محصول کارگزاران دولت هاشمی بود که زمینه انحرافات اجتماعی را فراهم کرد.

اگر آقایان نقدی دارند باید خودشان را نقد کنند.

جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: در قانون اساسی تحزب و آزادی احزاب به رسمیت شناخته شده است. اگر در دولتی فضا باز یا بسته باشد محصول سیاست های همان دولت است و رئیس دولت باید پاسخگو باشد. هیچ کس نیست که نداند فضای امروز سیاسی بسیار بازتر از دولت آقای هاشمی است.

ذوالنور در ادامه افزود: اگر نقدی در اینباره از جانب آقای هاشمی است او ابتدا بایستی دولت خودشان را نقد کنند، اگر هم می خواهند به دیگران ایراد بگیرند و توپ را در زمین دیگران بیندازند چنین چیزی ممکن نیست.

در هیج کجای دنیا همچون ایران سالی یک انتخابات برگزار نمی شود

وی افزود: در باره رای مردم هم باید گفت؛ رای مردم از ابتدای انقلاب تا امروز ملاک انتخاب مسئولین بوده است و قطعا در هیچ جای دنیا کشوری مثل ایران نیست که سالی یک بار انتخابات داشته باشد.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه گفتگو خود با بی باک به تلاش طیف هاشمی، کارگزاران و مشارکت به منظور تغییر قانون اساسی با هدف ابقای هاشمی پس از دوره ریاست جمهوری وی اشاره کرد و گفت: شرکت در انتخابات اخیر از ادوار ایشان بیشتر بوده است. هم میزان مشارکت بیشتر بوده و هم رای روسای جمهور بعد از ایشان بیشتر بوده است. پس هیچ اراده ای در کشور نیست که مانع تحزب شود و راه را برای احزاب باز کند.

وی گفت: اگر منظور هاشمی این است که با هیچ حزبی برخورد نشود این با مبانی قانون اساسی، دینی، انقلابی و دموکراسی در تضاد است. در هیچ کشور و نظامی، چنین امری عاقلانه نیست و کجا می توان مشاهده کرد که حزبی آزادانه پایه های حاکم بر کشور را هدف قرار دهد اما با آن برخوردی نشود؟!

اظهارات بوش و پاسخ مقام معظم رهبری

جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: برخی احزاب در فتنه ۸۸ مورد حمایت استکبار بودند و بوش گفت؛ "ما از غزه تا بغداد و از بیروت تا تهران از اصلاحات و اصلاح طلبان حمایت می کنیم" که مقام معظم رهبری در پاسخ فرمودند؛ " مگر بعضی ها چه غلطی کردند که آقای بوش از آن ها حمایت می کند؟! "

وی در پایان افزود: اگر منظور از آزادی، راحت گذاشتن ایادی استکبار و خائنین به ملت است تا همه اهداف و آرمان ها ی انقلابی که ۲۳۰ هزار شهید داده هدف قرار گیرد، این با عقل دینی و عرف جامعه سازگار نیست.

حجت الاسلام ذوالنور در پایان اظهار داشت: ممکن است که در گذشته افراط و تفریط هایی در اداره کشور بوده است ولی مسیر اصلی انقلاب به سمت تامین آزادی های مردم ، تامین مصالح مملکت و مردم است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۷ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱۳
۰
سلام

درود بر آقای روانبخش و ذوالنور
حرف دل ما رو زدند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۱
۵
اگر هاشمی بمیرد تنها کسی که بیش از همه ناراحت می شود شما هستید و معلوم نیست چقدر بیچاره می شوید
چون دیگر هیچ خبری ندارید که مخابره کنید و نمی توانید برای برنده شدن خود را در مقابل هاشمی قرار دهید و فضا را دو قطبی کنید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۱
۴
۱
هاشمی خودش را وارث بزرگ نظام میداند و از اینکه افکار متحجرانه و واگرایانه ایشان در کشور اجرا نمیشود دارد ... میکند.و اگر تا بحال جلوی رهبری موضع آشکاری نگرفته به جهت ترس از مردم است
پاسخ
فدایی رهبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۱
جیگر داره جلوی رهبری موضع آشکار بگیره یه اعتدالی بهش نشون بدیم اون سرش ناپیدا
جدیدترین اخبار پربازدید ها