کد خبر: ۱۰۹۵۰۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
در فوتبال دنیا مربیانی که نتیجه گرا هستند معمولا باب دندان طرفداران فوتبال نیستند و بر عکس مربیانی که جسورانه تصمیم می‌گیرند، از وجهه قابل قبولی برخوردارند. حال سوال اینجاست که امیر قلعه‌نویی در دربی 76 دنبال چه بود؟

به گزارش خبرنگار مهر، تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس بار دیگر به یک تساوی کسل کننده تن دردادند. اما آیا به راستی  می توان از نقش مربیان در کسب نتایج به راحتی گذشت.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پایان این بازی به صراحت گفت استقلال به هدف خود که گل نخوردن، کسب یک امتیاز و صدرنشینی بوده رسیده است. این حق طبیعی یک مربی است که هر آنگونه می خواهد نفرات تیمش را در بازی ها بچیند. درست به مانند کسی که در هنگام شطرنج عاشق ترفند وزیر به وزیر است. اگرچه بازی شطرنج بدون وزیر کیفیتی ندارد اما خلاف قواعد بازی نیست.

قلعه نویی در بازی رفت هم نشان داد نباختن در دربی و به حاشیه نرفتن تیمش را به انجام یک بازی شجاعانه ترجیح می دهد. در واقع روند بازی های استقلال نشان داده که در طول رقابت‎های فصل اقتصادی عمل کرده و یک نگاه آماری نشان می‎دهد که قلعه نویی اهل خطر کردن نیست و شاید تجربه سال‎ها حضور در لیگ این موضوع را به این مربی آموخته است. استقلالی‌ها در 23 بازی گذشته 23 گل به ثمر رسانده اند در حالیکه تیم هشتم جدول رده بندی که راه آهن است 22 گل زده است.

تراکتورسازی 38 گل به ثمر رسانده و فولاد و سپاهان هر کدام با 37 گل در رده‎های بعدی هستند. از سویی استقلال با دریافت 12 گل بهترین خط دفاعی لیگ را دارد. چرا که تراکتور، فولاد و سپاهان به ترتیب 21، 24 و 23 گل دریافت کرده اند. همه اینها نشان می دهد که قلعه نویی که معمولا معروف به این بوده که بازی هجومی را در دستور کار داشت، چرخشی بزرگ داشته و  به بازی تدافعی روی آورده است.

اینکه کیفیت دو بازی اخیر دربی نسبت به زمانیکه پرویز مظلومی مربی استقلال بود، افت فاحشی داشته برای این بوده که مظلومی جسورانه تر بازی می کرده که البته نتیجه این جسارت، گل است و آمار نشان می دهد که زمان این مربی گل‌های زیادی از خط دروازه ها عبور کرده است.

مخلص کلام اینکه این تفکرات یک مربی است که بی تردید بر عملکرد تیم حریف تاثیر می گذارد مگر اینکه تیم مقابل به لحاظ تاکتیکی آنقدر قوی باشد که سیستم بازی خود را تحمیل کند همانگونه که معمولا تیم هایی مثل بارسلونا و منچستر حریفان خود را در منگنه قرار می دهند. در فوتبال ایران هنوز تیم ها آنقدر به لحاظ تاکتیکی قوی نشده اند که اجازه ندهند تیم مقابل آنها را به خواسته خود وادار کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها