کد خبر: ۱۰۹۵۴۷
زمان انتشار: ۱۸:۰۸     ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همواره اعلام کرده‌ایم که توان نظامی جمهوری اسلامی ایران در اختیار همه کشورهای اسلامی است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دیدار با شرکت‌کنندگان اولین دوره مسابقات قرانی نیروهای مسلح کشورهای اسلامی اظهار داشت: بزرگترین مشکل بشر امروز نداشتن نسخه‌ای برای آرمان‌های بلند و مسیری برای رسیدن به آنهاست.

وی افزود: فقط قرآن است که می‌تواند شفابخش درد بزرگ بشریت امروز باشد.

وحیدی ادامه داد: انقلاب اسلامی برپایه قرآن شکل گرفت و آغاز شد. ملت ایران تصمیم گرفت جامعه خود را به یک جامعه قرآنی متحول کند و فردی از سلاله پیامبر حضرت امام روح‌الله آمدند و این انقلاب را با کمک مردم محقق کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز که در آستانه سی و چهارمین پیروزی انقلاب هستیم تمام تلاش این انقلاب در حاکمیت قرآن بر جامعه ایران بوده است.

وحیدی تاکید کرد: اولین درس قرآن وحدت بین مسلمین است. عناصر مشترک مسلمانان بسیار زیاد است اما دشمنان اسلام که هزاران تفرقه دارند، تلاش می‌کنند بین خودشان وحدت باشد و بین مسلمانان با فرقه گرایی، طایفه‌گرایی تفرقه ایجاد کنند. در حالی که اساس مسلمانان بر وحدت است و امروز این مشکلی است که باید در جهان اسلام علاج شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز در گوشه و کنار جهان اسلام می‌بینیم کشورهای غربی تلاش می‌کنند جهان اسلام عقب نگه داشته شود و باید توجه کنیم که رمرز دوام و پیشرفت ما وحدت و با هم بودن است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه درس دیگر اسلام، ظلم ستیزی و اسکتبار ستیزی است،‌ گفت: مگر صهیونیست‌ها بدترین دشمنان ما نیستند و سرزمینهای اسلامی را غصب نکرده و مسلمانان را زیر تیغ بمب‌ها و سلاح‌های اهدایی غرب و خود ندارند؟ وظیفه ما چیست؟ مگر نه اینکه باید صف واحد علیه صهیونیست‌ها و دفاع از ملت فلسطین باشیم؟ این درس قرآن است. آیا  نباید در برابر آنها چهره واحد باشیم و با آنها مبارزه کنیم؟

وحیدی افزود: قرآن کریم فرموده تا تابعیت یهود و نصارا نشوید آنها از شما راضی نمی شوند. امروز مظهر اینها رژیم صهیونیستی و رژیم آمریکاست. یک روز با اسم جهانی سازی، یک روز حقوق بشر آمریکایی و یک روز به اسم ایجاد دهکده جهانی می‌خواهند تا ما را درون خودشان حصر کنند.قرآن به ما آموخته که در برابر آنها بایستیم و و ما وظیفه داریم با آنها بجنگیم و از منافع جهان اسلام دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه امروز جهان اسلام در موقعیت خطیری به سر می‌برد، اظهار داشت: ما باید برای دفاع از اسلام، قرآن و رسول مکرم اسلام با تمام قدرت در میدان باشیم و برای دفاع از مسلمانان و مظلومینی که خون‌شان زیر پای صهیونیست‌ها و استکبار جهانی ریخته می‌شود، تلاش کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی مبتنی بر آموزه‌های قرآنی است، گفت: وحدت جهان اسلام و مبارزه بی‌امان علیه رژیم صهیونیستی و اسکتبار جهانی سیاست‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

وحیدی با بیان اینکه 33 سال است در یک نبرد گسترده با رژیم صهیونیستی و استکبار هستیم، اظهار داشت: هجوم آمریکایی‌ها به صحرای طبس، درگیری مستقیم در خلیج فارس و حمایت‌های بی‌دریغ آنها علیه هر کسی که مقابل انقلاب اسلامی ایستاده را شاهد بوده‌ایم و نتیجه آنها قوی‌تر شدن روز به روز جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در قوی‌ترین موقعیت خود به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: شدیدترین تحریم‌ها از سوی آمریکا و غرب علیه ایران در حال اعمال شدن است. اما در خیابان‌ها اصلا اثری از آن نمی‌بینیم زیرا کشور و مسئولین ما مجهز به قرآن هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: امروز در حوزه دفاعی دستاوردهای بزرگی داریم و زیردریایی، ناو، ناوشکن، انواع هواپیماهای رزمی و جنگنده، انواع بالگرد ترابری و تهاجمی، ‌انواع موشک‌های بالستیک و کروز، ماهواره‌بر و ماهواره و انواع فناوری‌های پیچیده را در وزارت دفاع ساخته و می‌سازیم.

وحیدی تاکید کرد: ما به لحاظ تجهیزات نظامی به هیچ کجا وابسته نیستیم و چیزی از جایی نمی‌خریم. دکترین نظامی و آموزش نظامی ما متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: ما همواره اعلام کرده‌ایم این توان مربوط و در اختیار همه کشورهای اسلامی است زیرا همه کشورهای اسلامی را امت واحده می‌دانیم. هر چه ما در حوزه توان نظامی داریم متعلق به همه کشورهای اسلامی است.

وحیدی در ادامه سخنانش اظهار داشت: ما پیشنهاد تشکیل سازمان نظامی متشکل از کشورهای اسلامی را داده‌‌ایم تا اگر مشکلی برای مسلمانان پیش آمد این سازمان با هماهنگی وارد صحنه شود که البته مهمترین این موضوعات دفاع از مردم فلسطین است.

وی افزود: کشورهای اسلامی نباید قدرت درجه سوم در جهان تلقی شوند. جهان اسلام بایستی در طراز اول قدرت‌های جهانی باشد. ما باید با اتکا بر ظرفیت‌های ذاتی کشورهایمان و بهره‌گیری از پیام‌های قرآن این مسیر تعالی و رشد را طی کنیم تا به آنجا برسیم که هیچ متجاوزی به خودش اجازه فکر تجاوز به سرزمین‌های اسلامی را ندهد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پایان با اشاره به اعلام برخی کشورهای اسلامی مبنی بر منع قانونی برای حضور در مسابقات قرانی گفت: متاسف شدیم که برخی کشورها پاسخ دادند حضور ما در مسابقات قرآنی خلاف قانون است. این چه کشور اسلامی است که حضور در مسابقات قرآنی را خلاف تلقی می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها