کد خبر: ۱۱۰۶۹۸
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۱۲ بهمن ۱۳۹۱
«درباره رابطه ايران و آمريكا نبايد سوءتفاهم داشت. آمريكا و غرب، ايدئولوژي ايران را رقيب و دشمن مي دانند».
به گزارش 598 به نقل از کیهان: اين مطلب را محمد برقعي از عناصر نزديك به گروهك نهضت آزادي عنوان كرد. وي با بيان اينكه اپوزيسيون دچار كج فهمي هايي درباره آمريكاست و از جمله اين ادعا كه «ايران از مذاكره سرباز مي زند وگرنه آمريكا خواستار مذاكره و راه حل سياسي است اما ايران فرصت سوزي مي كند» نوشت: ايران نظامي ايدئولوژيك است كه از نگاه غرب بايد به زانو درآيد تا به همگان معلوم شود كه اين ايدئولوژي هم مثل ديگر ايدئولوژي هايي كه در مقابل غرب سر برداشتند محكوم به شكست است و جهان، به ويژه كشورهاي اسلامي بدانند كه تنها راه رشد آنان پيروي و درست تر سرسپردگي غرب است. خطر اين ايدئولوژي كه توسط آقاي خميني به عمل در آمد و در صحنه قدرت جهاني عينيت يافت چنين است. ايجاد جنبش ها و حكومت هايي كه نه تنها خواستار اجراي احكام اسلام هستند بلكه وجودشان در ستيز با غرب معني پيدا مي كند. ايدئولوژيي كه معتقد است زمان سيطره غرب به پايان رسيده و جهان تشنه پيام استقلال طلبانه و دين مدارانه است. اين ايدئولوژي مردم محور، و از همين نظر خودكفا است و براي حركت نيازي به ياري كشورهاي قدرتمند ندارد. اين ايدئولوژي به سرعت فراگير شد و حتي فرزنداني آورد.
وي مي افزايد: گاه برخي از سياسيون مي گويند آمريكا و غرب بدنبال سركوب ايران نيستند زيرا اينان با بسياري از كشورها كه كاملاً نظامشان با ارزش هاي غرب در تضاد است رابطه برقرار مي كنند زيرا غرب منافع دارد نه ايدئولوژي. خطاي اين افراد در آن است كه توجه ندارند كه غرب هم يك نظام ارزشي دارد و تلاش فراواني دارد كه جهان را تابع آن ارزش ها كند و از اين طريق هژموني خود را گسترش دهد ضمن آن كه شديداً هم معتقد است كه اين تنها راه درست است و هر راه ديگري به جز ليبرال دموكراسي و مالكيت خصوصي راه به ناكجا آباد مي برد. بله غرب با حكومت هاي ديكتاتور و فاسد براي منافعش كنار مي آيد ولي نه با ايدئولوژي كه با آن رقيب و دشمن است.
با اين اوصاف گردانندگان سايت جرس (ارگان حلقه لندن) بايد توضيح دهند كه اگر آمريكا و غرب دنبال به زانو در آوردن ملت ايران و «سرسپرده كردن آنها»- به تعبير نويسنده اين سايت- هستند، پس چرا گردانندگان حلقه لندن در جبهه غرب ايستاده اند و با سياست هاي آنها همكاري مي كنند و در عين حال مدعي وطن دوستي و مسلماني هستند؟! همچنين مي توان سؤال كرد كه اگر غرب با ديكتاتورها و فاسدان كنار مي آيد اما با جمهوري اسلامي نه، جريان فتنه گر حاوي كدام مشخصه هاست كه مورد حمايت غرب قرار دارد؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها