کد خبر: ۱۱۱۴۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۱۵ بهمن ۱۳۹۱
نقطه مشترک و البته تعجب برانگیز، آن است که با ورود به هر کدام از رسانه های خارجی فارسی زبان، بخشی بنام «آموزش زبان» در این قبیل سایت ها خودنمایی می کند.
598 به نقل از صراط، همزمان با شکل گیری نهضت امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 میلادی، جبهه غرب به سرکردگی آمریکا و با همکاری متحدین آن، تلاش مضاعفی را در جهت نشان دادن چهره ای مخدوش، مرتجع و ناکارآمد از جمهوری اسلامی ایران را به کار بستند.

یکی از اهرم های اعمال فشار غرب در برابر انقلاب مردمی ایران، استفاده از هجمه رسانه های ذی نفوذ دیداری و شنیداری سراسر جهان، علیه جمهوری اسلامی بود.

از این رو نفس شکل گیری بسیار از شبکه های ضد انقلاب و اپوزیسیون را که منشأ قریب به اتفاق آنها در خارج از ایران است را می توان در همین راستا تحلیل و تفسیر نمود.

این هجمه تهاجمات به قدری است که در سالیان اخیر، با وجود فعالیت تعداد کثیری از شبکه های ضد انقلاب فارسی زبان، شبکه های خبری و خبرگزاری های با سابقه خارجی نیز اقدام به راه اندازی بخش فارسی زبان رسانه متبوعشان کرده و از این ظرفیت در جهت اثرگذاری سوء بر اذهان ایرانیان، بهره برداری می کنند!

فارغ از بررسی محتوای کذب این دست سایت ها و شایعه پرکنی های مغرضانه آنها بر ضد جمهوری اسلامی، نکته ای جالب توجه و مشترکی در بسیاری از این سایت ها دیده می شود که آگاهی از آن خالی از لطف نیست.

نقطه مشترک و البته تعجب برانگیز، آن است که با ورود به هر کدام از رسانه های خارجی فارسی زبانی هم چون "BBC فارسی"؛ "بخش فارسی VOA"؛ "دویچه وله فارسی"؛ "یورو نیوز"، بخشی بنام «آموزش زبان» در این قبیل سایت ها خودنمایی می کند.


«بی بی سی فارسی»



«صدای آمریکا»



«دویچه وله»



«یورو نیوز»


ممکن است در نگاه نخست این وجه مشترک در تمامی سایت های فارسی زبان خارجی، نه تنها مذموم محسوب نشود بلکه اقدامی تحسین برانگیز بشمار آید!

اما درک اهداف پشت پرده و مقاصد شوم این رسانه ها زمانی قابل تشخیص خواهد بود که یقین داشته باشیم «هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد!»

بسیار بودند افرادی که به بهانه یادگیری و آموزش، عاقبت به شر شدند و در نهایت امر سر از اینگونه رسانه های معاند درآوردند!

حال با این وجود هنوز مشخص نیست که هدف چنین رسانه هایی یادگیری زبان خارجی به زبان آموزان است یا آنکه اهدافی چون تغییر هنجارها و تعویض ارزش ها در پس اینگونه آموزش ها دنبال می شود؟!

فلذا می باید با دقت و تأمل بیشتری با چنین موارد شک برانگیزی برخورد نمود و جانب احتیاط را در رویارویی اینگونه نمونه ها رعایت کرد!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها