کد خبر: ۱۱۱۸۸۳
زمان انتشار: ۰۸:۳۰     ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
این همزمانی بازداشت یکی از مسئولین دولت احمدی نژاد با سفرهای بین المللی رئیس جمهور مسبوق به سابقه نیز می باشد . مهرماه امسال همزمان با آغاز سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ، سرپرست موسسه ایران و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) ازسوی دادستانی استان تهران بازداشت شد.
به گزارش 598 ، درحالی بامداد سه شنبه داستانی تهران خبر از بازداشت سعید مرتضوی می دهد که رییس جمهور ایران به دعوت همتای مصری خود جهت شرکت در دوازدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی امروز (سه شنبه) عازم سفر به به قاهره پایتخت مصر است.

این سفر برای جمهوری اسلامی ایران از آنجا پراهمیت می شود که آقای احمدی نژاد اولین رئیس جمهور ایران اسلامی است که پس از انقلاب اسلامی به دعوت همتای خود جهت دیدارهای رسمی به مصر سفر می نماید. کشوری که در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با قیام مردمی، رژیم حسنی مبارک را سرنگون نمودند ، قیامی که با وجود شبهه افکنی های فراوان بسیاری از کارشناسان بر اشتراک آن با انقلاب اسلامی ایران صحه گذاردند.

البته در دوران حسنی مبارک به صورت محدود شخصیت های سیاسی به این کشور سفر نموده اند از جمله سفر سید محمد خاتمی، علی لاریجانی و آیت الله احمد جنتی در قالب کنفرانس های بین المللی بود اما این قفل روابط ایران و مصرهمچنان ناگشوده باقی ماند  وهمه‌ی نگاه‌ها به ابعاد نمادین و تاریخی دیدار رئیس جمهوری اسلامی از مصر معطوف شده است.

این همزمانی بازداشت یکی از مسئولین دولت احمدی نژاد با سفرهای بین المللی رئیس جمهور مسبوق به سابقه نیز می باشد . مهرماه امسال همزمان با آغاز سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل، علی اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری ، سرپرست موسسه  ایران و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) ازسوی دادستانی استان تهران بازداشت شد.

بازداشتی که توانست خوراک رسانه های معاند بین المللی را فراهم نماید ، بگونه ای که سخنرانی آقای احمدی نژاد را در حاشیه خبر بازداشت علی اکبر جوانفکر مخابره نمایند . به عنوان مثال یک روزنامه ایتالیایی زبان در کنفرانس مطبوعاتی رییس جمهور به جای پرسش از مسائل مطرح شده از سوی جمهوری اسلامی ایران، پرسید واکنش شما نسبت به دستگیری مشاور مطبوعاتی و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) چیست؟

بازداشت سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان پیشین تهران (که تا این لحضه نگارنده هیچ گونه اطلاعی از علت بازداشت او ندارد) از نظر زمانی باز همزمان شده است با یک سفر مهم برای جمهوری اسلامی ایران . سفری که قرار است علاوه بر شرکت رئیس جمهور ایران در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی و دیدار با محمد مرسی ، با جمعی از سردبیران رسانه های مصری نیز دیدار و گفت وگو نماید و همچنین با اصحاب رسانه مصر نیز جلسه ای داشته باشد.
از الان می توان محور سوالات رسانه های مغرض با جمهوری اسلامی ایران را متصور شد و همچنین بازتاب های غلط آنان از نظام جمهوری اسلامی ایران .

نگارنده به هیچ عنوان قصد انتقاد از عملکرد دستگاه قضا در برخورد با متهمین را نداشته ، اما آنچه در اینگونه بازداشت ها از سوی دادستانی تهران مورد غفلت واقع می شود این همزمانی هاست . دستگاه قضا می توانست علاوه بر رسیدگی به جرم متهمین، مسائل کلان نظام را هم در نظر بگیرد و در وقت و زمان مناسب تری اقدام به بازداشت نماید که اقدام آنها خللی در روند مسائل کلان نظام ایجاد ننماید . آنچه مشخص است رسانه های وابسته غربی و عربی  در کمین فرصت نشسته اند که علاوه بر آن که دستاوردهای این سفر مهم را مخدوش نمایند ، سعی درالقاء ناکار آمدی نظام اسلامی ایران و به دنبال آن مصادره بيداري اسلامي و جلوگيري از الگو برداري كشورهاي منطقه از انقلاب اسلامي ايران هستند.

شاید دادستان تهران می توانست ، اگر دلیل بازداشت سعید مرتضوی، پرونده ایشان در موضوع کهریزک بوده بازداشت را با کمی فاصله زود تر و یا دیرتر از سفر مهم رئیس جمهور انجام نمایند و اگر مربوط به ضبط فیلم از یک جلسه خصوصی بوده است با سعه صدر خود بازداشت این فرد متهم را به پس از این سفر رئیس دولت می گذاشتند . البته دادستانی تهران ثابت نموده است که برای بازداشت یک متهم منتسب به دولت ، حضور و یا عدم حضور احمدی نژاد تفاوتی در عملکردشان نداشته است و این نمی تواند یکی از ادله مفروض در بازداشت این شخص در چنین برهه ای از زمان باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها