کد خبر: ۱۱۲۳۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
عملکرد تیم‌های تبریزی در پنج هفته اخیر رقابت‌های فوتبال دسته یک کشور
تیم‌های گسترش فولاد و شهرداری تبریز برای صعود به لیگ برتر خیز برداشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، گسترش فولاد تبریز و شهرداری تبریز به عنوان نمایندگان فوتبال تبریز در لیگ دسته یک حضور دارند که تیم‌های گسترش فولاد و شهرداری تبریز برای صعود به لیگ برتر و ماشین‌سازی قدیمی‌ترین تیم آذربایجان برای بقا در لیگ یک تلاش می‌کنند که با نگاهی کوتاه به عملکرد این تیم‌ها در دور برگشت و 5 بازی اخیر می پردازیم.

ماشین‌سازی تبریز

ابتدا از تیم ماشین‌سازی تبریز آغاز می‌کنیم که عنوان قدیمی‌ترین تیم آذربایجان را با خود به یدک می‌کشد و در فصل پیش با حمایت دکتر دبیری تا یک قدمی صعود به لیگ برتر پیش رفته بود این تیم در حال حاضر در هفته هجدهم با 11 امتیاز و پنج امتیاز اختلاف با تیم بالا سری خود  قعرنشین گروه خود بوده و کاندیدای اصلی سقوط به رده پایین‌تر است که به عملکرد این تیم در پنج هفته اخیر می‌پردازیم.

حاصل تلاش کادر رهبری و بازیکنان تیم ماشین‌سازی از پنج بازی اخیر خود یک برد یک تساوی و سه شکست بوده که از 15 امتیاز ممکن چهار امتیاز کسب کرده‌اند. این تیم، سنگ آهن بافق را در یزد با نتیجه دو بر یک شکست داده، در تبریز با نساجی قائمشهر به تساوی بدون گل رسیده و شکست‌های این تیم به ترتیب در هفته‌های 14 ،15 و 18 مقابل تیم‌های الوند همدان با نتیجه سه بر صفر، گسترش تبریز دو بر یک و نفت مسجد سلیمان یک بر صفر رقم خورده است.       

این تیم در حال حاضر با 11 امتیاز و با پنج امتیاز کمتر نسبت به تیم سیزدهم در قعر جدول و در رده چهاردهم قرار دارد ماشین‌سازی در هفته نوزدهم در اراک به مصاف شهرداری این شهر خواهد رفت و در صورت پیروزی در بهترین شرایط  تنها فاصله خود با رقیبانش را کاهش خواهد داد و در بدترین شرایط با افزایش فاصله امتیازات روبه‌رو خواهد شد.

دیدارهای حائز اهمیت برای ماشین‌سازی

شاهین در بوشهر از پارسه ایرانیان پذیرایی خواهد کرد شاهین با 18 امتیاز در رده یازدهم و پارسه ایرانیان هفده امتیازی در رده دوازدهم قرار دارد.

تیم رده سیزدهمی شهرداری اراک نیز از مهمان خود ماشین‌سازی تبریز پذیرائی خواهد کرد.

شهرداری تبریز

تیم شهرداری تبریز در نیم فصل دوم عملکرد بهتری نسبت به نیم فصل اول داشته و توانسته خود را تا رده سومی جدول بالا بکشد به طوری که از پنج بازی آخر خود صاحب چهار برد و یک شکست شده و با کسب 12 امتیاز از 15 امتیاز ممکن شرایط خود در جدول رده‌بندی را بهبود بخشیده کمالوند که معمولا  تیم‌هایش در نیم فصل دوم وضعیت بهتری به خود می‌گیرند امیدوار است با ادامه این روند تیم شهرداری تبریز را دوباره به لیگ برتر بازگرداند.

شهرداری در تبریز مقابل تیم‌های پاس همدان، سایپای شمال و حفاری خوزستان با نتایج مشابه یک بر صفر به برتری رسیده و در بازی‌های خارج از خانه خود به ترتیب مقابل تیم فولاد یزد با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسیده و در تهران و در مقابل تیم نیروی زمینی این شهر با نتیجه دو بر یک شکست را پذیرا شد.

شهرداری تا پایان هفته هجدهم با 31 امتیاز و با پنج امتیاز اختلاف نسبت به صدر جدول در رده سوم گروه خود قرار دارد و در صورت کسب سه امتیاز از بازی پیش روی خود که مقابل مس رفسنجان در تبریز انجام خواهد داد در بهترین شرایط می‌تواند خود را در جدول رده‌بندی یک پله ارتقاء بخشد و فاصله خود با صدر جدول را کاهش دهد و در بدترین شرایط این تیم تا رده پنجم سقوط خواهد کرد.

دیدارهای حائز اهمیت برای شهرداری تبریز

شهرداری یاسوج در کرمانشاه به مصاف تیم راهیان این شهر خواهد رفت و ایرانجوان در بوشهر میزبان  استقلال خوزستان خواهد بود.

در جدول رده‌بندی این گروه شهرداری یاسوج با 36 امتیاز صدرنشین است و تیم‌های استقلال خوزستان با 32 ، شهرداری تبریز با 31 و راهیان کرمانشاه با 29 امتیاز به ترتیب رده‌های دوم تا چهارم را در اختیار دارند و برای صعود به لیگ برتر تلاش می‌کنند.

گسترش فولاد تبریز

گسترش فولاد تبریز در دور برگشت از رقابت‌های فوتبال  لیگ دسته اول کشور با دو برد، یک تساوی و دو باخت و امتیازات خود را تا پایان هفته هجدهم  به 36 امتیاز رسانده و همچنان صدرنشین گروه خود است.

این تیم  در پنج بازی آغازین خود در نیم فصل اول توانسته بود برابر حریفانش با سه برد مقابل تیم‌های اتکا گرگان، ماشین‌سازی تبریز، گل‌گهر سیرجان و دو تساوی برابر تیم‌های شاهین بوشهر و نساجی مازندران و با کسب 11 امتیاز خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی گروه خود برای صعود معرفی کند.

گسترش در بهترین حالت می‌تواند امتیازات خود با تیم دوم جدول را به پنج امتیاز افزایش دهد.

دیدارهای حائز اهمیت برای گسترش فولاد تبریز

در حساس‌ترین دیدار گروه اول لیگ یک تیم مس سرچشمه رده چهارمی میزبان الوند همدان رده دومی است  و در دیگر دیداری که نتیجه آن برای گسترش فولاد اهمیت دارد بازی نفت مسجد سلیمان با نساجی مازندران است که به میزبانی نفت مسجد سلیمان برگزار خواهد شد.

در جدول رده‌بندی این گروه تیم گسترش فولاد با 36 امتیاز صدر نشین است و تیم‌های الوند همدان با 34 ، نفت مسجد سلیمان با 32 و مس سرچشمه با 31 امتیاز  به ترتیب در رده‌های دوم تا چهارم جدول قرار دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها