کد خبر: ۱۱۲۶۱۵
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: طرح پیشنهاد مذاکره مستقیم از سوی آمریکا یک فتنه است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: باید بکوشیم تا بر نفس خود مسلط شویم چراکه اگر نفس را به حال خود بگذاریم دشمنی بی‎رحم و ظالم می‎شود و انسان را به هلاکت می‎رساند.

وی بر ضرورت اصلاح نفس تاکید کرد و افزود: اصلاح نفس سبب می‎شود تا انسان در مسیر الهی قرار گیرد و از انحراف به سوی بدی‌ها و گناه بازداشته شود.

نکونام در ادامه با اشاره به آیات سوره مبارکه قیامت، بر ضرورت تبیین فلسفه معاد و قیامت تاکید کرد و گفت: برخی در طول تاریخ به معاد با دیده اعجاب و انکار می‎نگرند و خداوند به این نوع رفتار آن‌ها در آیات متعددی از قرآن پاسخ می‎دهد.

امام جمعه شهرکرد بر ضرورت آشکار نکردن اشتباه و گناه دیگران تاکید و تصریح کرد: پرداختن به بدی دیگران نشانه بی‌ایمانی است برهمین اساس باید بکوشیم تا می‎توان خوبی‌های را در جامعه ترویج و بدی‌ها را کم‌رنگ کنیم.

نکونام در ادامه با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، اظهار داشت: در این ایام شاهد حاکمیت ارزش‌های الهی و برچیده شدن بساط ظلم و کفر در کشور بودیم و این مهم 34 سال است که تداوم دارد.

وی با گرامیداشت 21 بهمن، تصریح کرد: در این روز مردم کشور به فرمان امام خمینی(ره) حکومت نظامی را شکستند و ما در 22 بهمن موفق به شنیدن صدای انقلاب از رسانه ملی شدیم.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها، با بررسی آسیب‌شناسی انقلاب اسلامی، بیان داشت: 34 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و برای اینکه این انقلاب همچنان استمرار و تداوم داشته باشد باید آسیب‌ها و تهدیدهایی که این انقلاب را به خطر می‎اندازد را به خوبی شناخت و آن‌ها را رفع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تفرقه مهم‌ترین آسیبی است که نظام اسلامی را تهدید می‌کند، اظهار داشت: اولین و مهمترین آسیبی که کشور را تهدید می‌کند، تفرقه و چنددستگی است و بر همین اساس با حفظ و تقویت وحدت می‎توان این آسیب بزرگ را خنثی کرد.

نکونام ادامه داد: فاصله گرفتن از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، غفلت از فتنه‌های دشمن، دنیاطلبی و سهم‌خواهی از انقلاب، سرپیچی از فرامین و اوامر ولی‎امر مسلمین، بی‎تفاوتی و رکود در جامعه و کم‌رنگ شدن معنویت در جامعه از دیگر آسیب‌هایی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بی‎نظیر در طول تاریخ بشریت است، اذعان داشت: این انقلاب امتیازاتی دارد که در هیچ‌یک از انقلاب‌های جهان وجود نداشته پس این انقلاب یک نعمت الهی است که باید با دل و جان آن را حفظ کرد.

نکونام در ادامه با اشاره به طرح پیشنهاد مذاکره مستقیم از سوی امریکا، ابراز داشت: این طرح یک فتنه بیش نیست و مقام معظم رهبری به این فتنه به زیبایی پاسخ دادند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آمریکا دم از مذاکره مستقیم می‎زند در حالی که روز به روز بر فشارها و تحریم‌ها می‎افزاید و به فکر توطئه‌افکنی در کشور است.

نکونام بر ضرورت فتنه‌شناسی در رویدادهای آتی کشور تاکید کرد و گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آتی با فتنه‌های بسیاری روبرو می‎شویم که این فتنه‌شناسی می‌تواند به ما کمک به سزایی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان روز 22 بهمن با حضور حماسی و پرشور خود در راهپیمایی نشان خواهند داد که فتنه‌ها و آسیب‌های دشمن ناکارآمد و این انقلاب پایدار و جاودان خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها