کد خبر: ۱۱۳۱۳۵
زمان انتشار: ۱۷:۱۶     ۲۳ بهمن ۱۳۹۱
سیدرضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال این روزها میزبان علی تارقلی زده رئیس دپارتمان فوتسال و ماموران فوتسال AFC است. افتخاری در بازدید از مسابقات دانش آموزی وضعیت فوتسال پایه و پتانسیل فوتسال ایران را برای ماموران کنفدراسیون فوتبال آسیا شرح داد. گفتگوی ندای انقلاب با سرپرست کمیته فوتسال را در زیر می خوانید:

ندای انقلاب: آقای افتخاری ماموران AFC فوتسال ایران را چطور ارزیابی کردند؟

افتخاری: من در این مدت که ماموران از ایران بازدید کردند تلاش کردم فوتسال ایران را به بهترین نحو برای آنها تشریح کنم. جلسات متعددی در کنار کفاشیان با آنها داشتیم. ماموران از امکانات تهران و ورزش دانش آموزان در بخش استعدادیابی بازدید کردند.

ندای انقلاب: برای میزبانی جام باشگاهها درخواست دادید؟

افتخاری: علاوه بر درخواست میزبانی جام باشگاههای آسیا از آنها درخواست کردیم سهمیه ایران را در این مسابقات به دو تیم افزایش دهند. در این بازی ها ایران فاصله فاحشی با سایر تیم های آسیایی دارد و ما می توانیم در این بازی ها دو نماینده داشته باشیم. هنوز در این مورد تصمیم گیری نشده است. ولی فکر می کنم با توجه به امکانات و جایگاه ایران نظرشان مثبت باشد.

ندای انقلاب: از تیم ملی بگویید. وحید شمسایی اعلام کرده است که سرمربیگری تیم ملی را می خواهد.

افتخاری: نه اینطور نیست. برای شمسایی زود است که به سرمربیگری تیم ملی فکر کند. بعید می دانم خودش هم سرمربیگری را بخواهد. در جلسه ای که باهم داشتیم این مسئله را عنوان نکرد.

ندای انقلاب: ولی آقای شمسایی در مصاحبه ها اعلام کرده است که حاضر نیست در تیم ملی دستیار شود؟

افتخاری: ما هم از او درخواست نکردیم که در تیم ملی دستیار شود!

ندای انقلاب: به عنوان بازیکن هم گزینه مد نظرتان نیست؟

افتخاری: من به "خسوس" اختیار تام داده ام. با توجه به این که شمسایی هیچ تیمی ندارد و نمیدانیم آماده است یا خیر باید تست بدهد. اگر مورد نظر خسوس بود به تیم ملی دعوت می شود. به هر حال او بازیکن بزرگی است و نمی توانیم شمسایی را نادیده بگیریم.

ندای انقلاب: اسامی نهایی تیم ملی را چه زمانی اعلام می کنید؟

افتخاری: اگر قبل از هفته آخر قهرمان مشخص شود اسامی را اعلام می کنیم. در غیر این صورت تا پایان لیگ صبر می کنیم تا قهرمان مشخص شود. چرا که اگر زودتر اسامی را اعلام کنیم جو تیم ها بهم می ریزد و باید جوابگو باشیم. امسال از همه نفرات تیم ملی تست کامل پزشکی می گیرم وهر کس که کوچکترین مشکلی داشته باشد از لیگ کنار گذاشته می شود.

ندای انقلاب: چرا به مربیان داخلی برای سرمربیگری تیم ملی اعتماد نکردید؟

افتخاری: من به مربیان داخلی اعتماد دارم و باید به زودی هدایت تیم ملی را به مربیان داخلی بسپاریم. ولی فعلا شرایط فراهم نیست. دانش مربیان داخلی سنتی است. خسوس در ایران است تا دانش مربیان را ارتقا دهد و به زودی هم میدان را به دست مربیان داخلی می سپرد. اگر در تورنمنت روسیه از کارش راضی نباشیم کادر را تغییر می دهیم.

ندای انقلاب: یعنی تضمین می کنید اگر خسوس در تورنمنت روسیه نتیجه نگیرد او را کنار می گذارید؟

افتخاری: نه چنین ضمانتی نمی دهم. من نتیجه مدنظرم نیست. در تورنمنت روسیه تکنیک بازیکنان، برنامه تیمی و نظم بازیکنان و نحوه چیدمان آنها مد نظر است. از چند کارشناس استفاده می کنم و با همین دو بازی هم می توانم عملکرد او را بسنجم. ولی شکی نداشته باشید که به زودی گوی و میدان را به مربیان داخلی می دهم. فقط زمان می خواهم تا دانش فنی آنها را ارتقا بدهم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها