کد خبر: ۱۱۳۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۳۱ فروردين ۱۳۹۰
سرویس فرهنگی اجتماعی بی باک؛ مهدی صاحبی: بعد از فیلتر شدن سایت خبری " همت آنلاین" توسط دستگاه قضایی کشور، دیروز "باکری آنلاین" نیز به دليل توهين به وزير محترم اطلاعات و يكي دیگر از مسئولين سابقه دار نظام جمهوری اسلامی فيلتر گشت، تا بار دیگر این جریان برای ورود به عرصه رسانه ای کشور به فکر لرزاندن تن سایر سرداران شهید بیفتد.

شهدای بزرگوار ما که همواره نام و یادشان تداعی کننده بسیاری از افتخارات و حماسه ها بوده است و به هیچ وجه اجازه نداده اند که حتی نزدیکترین منسوبانشان، کوچکترین خللی در ادامه مسیر و تحقق آرمانشان ایجاد کنند، این روزها نام زیبایشان به نوبت توسط جریانی خاص مورد سوء استفاده قرار می گیرد و متاسفانه مسئولین مربوطه با وجود اطلاع از ماهیت افراد پشت پرده این سایتهای خبری بار دیگر اجازه فعالیت با نامهای مشابه را می دهند!

 امّا سئوالی که این ایام  بیش از پیش درافکار عمومی ایجاد می گردد اینکه چرا نسخه مجازی و آنلاین شهدا در فضای مجازی نتوانسته همچون نسخه حقیقی آنها مورد قبول و محبوب و همچنان نام و راهشان ماندگار باشد؟

برای پاسخ به این پرسش کافی است تا مقایسه ای اجمالی بین این دو نسخه صورت گیرد.

1- نسخه حقیقی شهدا از متن مردم و جامعه بیرون آمده بود و همچون سایر ملت و نیروهای انقلاب بدون هرگونه غل و غش دلشان  صرفا برای وصال به حق می تپید و در این راه از احدی جز ولایت حساب نمی بردند امّا با گذری بر رویه برخی رسانه ها که عموما از نام شهدا برای تبلیغ شخص یا جریان خاصی استفاده می کنند، این منش کمتر به چشم می خورد و به نظر می رسد که آنها نه تنها از متن مردم برنخواسته اند بلکه شکمهایشان آنچنان سیر است که هیچگاه دلنگرانیها و دغدغه های ملت را دنبال نمی کنند و تمام دلمشغولی هایشان دفاع از یک شخص و جریان خاص شده است و از دیگاه آنان دفاع سراسیمه و همه جانبه از آن جریان مشکوک و تخریب مخالفان و منتقدان خود - که عموما از چهره های بزرگ و خدوم کشور و انقلاب می باشند - حرکت در مسیر حق می باشد.

2- شهدا در استفاده شخصی از اموال بیت المال دقت خاصی داشتند به گونه ای که حتی خودکار نوشتارهای اداری خود را در نوشتارهای شخصی خود به کار نمی بردند امّا آیا این رسانه های زنجیره ای نیز بر این امر مقید هستند؟ چگونه می شود یک رسانه تازه تاسیس که هنرش تنها دفاع از یک جریان و شخص خاص بوده است، از دیگاه برخی مسئولین مربوطه در وزارت ارشاد و سایر ارگانهای دولتی آنقدر مهم و تاثیر گذار تلقی می شود که آقایان در هر دیدار و جلسه شان با اصحاب رسانه و غیره به هر بهانه ای از آن سایت نامی به میان آورده و به گونه ای مورد تقدیر و تجلیل قرار می دهند!

3- شهدا صرفا برای دفاع از ولایت و آرمانهای الهی انقلاب اسلامی قدم برداشته و لب به سخن می گشودند، امّا متاسفانه این رسانه های خاص، محور و تمرکز خبری و اطلاع رسانیشان را در دفاع از عملکرد فردی قرار داده اند که چنانچه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) پیش بینی کردند، ابقای وی در مناصب دولتی موجب سرخوردگی علاقمندان رئیس جمهور محترم گردیده است.

4- شهدا در پی سالها مجاهدت و تلاش در راه خدا و به میزان لیاقت و ولایتمداریشان در نزد افکار عمومی مشهور و مطرح می گشتند اگرچه خود به این نام و شهرت راضی نبودند امّا این نسخه های مجازی به لطف حمایتهای مالی و تبلیغات گسترده شان، شهرتی چند روزه یافته اند از همین رو نامشان خیلی زود فراموش می گردد.

5- نسخه حقیقی شهدا صرفا برای خدا قدم بر می داشتند و حاضر نبودند برای حفظ موقعیت دنیوی خویش به سایر سالکان راه حقیقت و مدافعان حریم ولایت تهمت و افترا ببندند امّا نسخه آنلاین موجود در دست این افراد همواره بدترین تهمتها و افترائات را به سرداران سپاه حضرت امام خامنه ای در عرصه جنگ نرم و سخت وارد نموده اند و همه را به افتخار شخصیت مشکوک دولت به خیال خود به قربانگاه برده اند تا سفره رزقشان همچنان گسترده باشد که البته راه به جایی نخواهند برد " و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین/ الله یرزق من یشاء"

6- شهدا در دوران زندگی کوتاه امّا با عزّتشان بر گستره خاکی، حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند امّا برخی گردانندگان این نسخه های آنلاین، حفظ جایگاه و منصب خود و شخص مورد نظرشان برایشان اصل و اساس می باشد ولو به قیمت بازیچه گرفتن نظام و نیروهای خدمتگذارش.


لذا این نسخه های آنلاین صرفا نام شهدا را یدک می کشند نه بیش از آن، و الا محور اطلاع رسانی شان ولایت، انقلاب و آرمانهای آن بود نه شخصیتی که موجب سرخوردگی علاقمندان به رئیس جمهور مکتبی گردید.

در پایان امیدواریم که نام سایر سرداران شهید همچون شهید باقری، خرازی، زین الدین و... از این آفت روزگار مصون بماند و مسئولین مربوطه اجازه ندهند شخص یا جریانی به این سهولت و راحتی و صرفا با پشتوانه و حمایتهای مالی و منصبی خویش از نام شهدا و بزرگان انقلاب سوء استفاده کند تا مردم با شنیدن نام زیبای آنها که تداعی کننده رشادتها و اخلاص و تقوایشان می باشد، خاطراتی ناپسند نیز به ذهنشان خطور نکند که  به یقیین این نوع بی دقتی ها و عملکردها ذهنیت برخی عوام را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

امّا سفارش ما به این دوستان رسانه ای این است که محور حرکت و جهت گیریهایشان را تنها ولایت و انقلاب و آرمانهای آن قرار دهند و بیش از این با رفتارهای ناشیانه خود نام شهدا را تخریب نکرده و از آن سوء استفاده ننمایند که جز خواری و ذلت چیزی عائدشان نخواهد گشت.

توصیه آخر: تقاضامندیم که این دوستان رسانه ای بار دیگر سعی نکنند تا از عدم نظارتهای کافی در برخی دستگاههای کشور سوء استفاده نموده و در آینده ای نه چندان دور "باقری آنلاین"، " خرازی آنلاین" ، " زین الدین آنلاین" ، " کاوه آنلاین" و... را راه اندازی کنند که این حنا دیگر رنگی ندارد البته احتمال داده می شود که این جریان مشکوک با نزدیک شدن هر چه بیشتر به انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به سراغ استفاده از نامهای علما و بزرگان دینی و احتمالا شخصیت های ملی و تاریخی برود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها