کد خبر: ۱۱۴۱۲۹
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۲۸ بهمن ۱۳۹۱
گزارش رسانه های غربی از وضعیت اسف بار زندان های آمریکا:
سایت گویل فوردیان (www.guilfordian.com) در مطلبی تکان دهنده با ارائه آمارهای تحلیلی سال 2012 از افزایش جرائم جنسی در زندان ها و بازداشتگاه های ایالات متحده خبر داد. این نرخ که از بررسی های بین سال 2005 تا 2008 به دست آمده نشان می دهد که طی سه سال، جرائم جنسی در زندان ها و بازداشتگاه ها از 6241 به 7444 مورد رسیده است. موسسه ”حقوق برابر“ در سال 2012 زندان توتویلر در ایالت آلاباما را بارزترین نمونه ارتکاب جرائم اینچنینی نسبت به زنان دانست و مسئولین زندان را مقصر بروز آن عنوان کرد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، ای بی سی نیوز به نقل از اسوشییتدپرس ساعاتی پیش، از احداث دو زندان جدید توسط امریکا در هائیتی خبر داد. دولت امریکا بهانه این اقدام را وضع اسف بار زندانیان در زندان های این کشور دانست و آن را گوشه ای از تلاش های برخی کشورهای خارجی در بهبود وضعیت زندانیان هائیتی عنوان کرد.

مقامات مسئول در وزارت خارجه ایالات متحده که داعیه دفاع از حقوق بشر را دارند در حالی با افتخار از این اقدام خود سخن می گویند که کوچکترین اشاره ای به زندان های مخفی خود در نقاط مختلف جهان و رسوایی های مکرر در زمینه نقض حقوق اولیه بشر در زندان هایی نظیر گوانتانامو و ابوغریب نمی کنند.

گفتنی است در امریکا از هر صدهزار نفر، 760 نفر در زندان به سر می برند که نیمی از آنها را سیاهپوستان تشکیل می دهند. این تعداد زندانی در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته، بین 7 الی 10 برابر است.

در واقع 25 درصد از افراد زندانی سرتاسر جهان در زندان های امریکا به سر می برند. وضع زندان های امریکا نیز بر کسی پوشیده نیست و هر از گاهی با بررسی آمارها و یا با توجه به گفته های شاهدان عینی، گوشه ای از تراژدی های رایج در آن اماکن افشا می گردد.

به عنوان مثال سایت گویل فوردیان (www.guilfordian.com) در مطلبی تکان دهنده با ارائه آمارهای تحلیلی سال 2012 از افزایش جرائم جنسی در زندان ها و بازداشتگاه های ایالات متحده خبر داد.

این نرخ که از بررسی های بین سال 2005 تا 2008 به دست آمده نشان می دهد که طی سه سال، جرائم جنسی در زندان ها و بازداشتگاه ها از 6241 به 7444 مورد رسیده است. موسسه ”حقوق برابر" در سال 2012 زندان توتویلر در ایالت آلاباما را بارزترین نمونه ارتکاب جرائم اینچنینی نسبت به زنان دانست و مسئولین زندان را مقصر بروز آن عنوان کرد.

لورا وایتهورن که حبس خود را در زندان آلاباما گذرانده است در گفتگو با این سایت عنوان کرده بود: ”زندانیان زن به هیچ عنوان قدرت دفاع از خود را در مقابل زندان بان های مرد نداشتند."



از طرفی، تعداد زندان های رسمی در ایالات متحده (به علاوه کانون های اصلاح و تربیت و تبعیدگاه ها) 1558 عدد است که 2019234 نفر زندانی را در خود جای داده اند.

رفتار نامناسب و خشونت آمیز زندان بان ها با زندانیان و همچنین رواج خشونت و اعتیاد و تجاوز در بین زندانیان امریکایی به علت فقدان نظارت کافی و عدم رسیدگی به شکایات آنان، باعث شده تا ادعای دفاع از حقوق زندانیان هائیتی توسط امریکا، بیشتر طنز و فکاهه به نظر برسد. ناگفته نماند که در هر ماه قریب به بیست نفر در زندان های امریکا به قتل می رسند.

با وجود تمام این آمار، مقامات ارشد وزارت امور خارجه امریکا وضعیت زندانیان هائیتی را دستاویزی قرار داده تا در دو نقطه از خاک این کشور به احداث زندان بپردازند. گفتنی است برای احداث این دو زندان که در شهرهای ساحلی پتیت جاو و کابارت ساخته می شوند، بین 5 تا ده میلیون دلار از محل مالیات های مردمی هزینه خواهد شد!

منبع:

http://abcnews.go.com/International/wireStory/us-plans-build-prisons-haitis-provinces-18517423

http://bostonherald.com/news_opinion/international/americas/2013/02/us_plans_to_build_2_prisons_in_haitis_provinces

http://www.guilfordian.com/worldnation/2013/02/15/sexual-assault-rates-rise-in-us-jails-prisons-and-military-according-to-new-2012-statistical-analysis

http://rabble.ca/podcasts/shows/redeye/2013/02/white-supremacy-us-prison-system

http://www.nationmaster.com/country/us-united-states/cri-crime

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها