کد خبر: ۱۱۴۴۴۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۳۰ بهمن ۱۳۹۱
عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی می شود
در پی نارضایتی رهبر معظم انقلاب از روند مبارزه با مفاسد، کمیته مبارزه با مفاسد مجلس مأمور بررسی عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و راه‌های فعال‌تر شدن این ستاد شد.
به گزارش 598، مصطفی افضلی فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس درباره نشست عصر امروز این کمیسیون به فارس گفت: در این جلسه گزارش اجمالی از مباحث مربوط به ارز، خودرو، مشکلات فعالان اقتصادی، معوقات بانکی و نهادهای نظارتی ارائه شد.
 
وی خاطر نشان کرد: گزارش مربوط به ارز در گذشته نهایی شده و گزارش مربوط به خودرو، مشکلات فعالان اقتصادی، معوقات بانکی و نهادهای نظارتی هفته‌های آینده نهایی خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 گفت: در جلسه امروز کمیسیون با توجه به نارضایتی مقام معظم رهبری از روند مبارزه با مفاسد در کشور، کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی مأمور بررسی عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی شد.
 
افضلی فرد افزود: در جریان این بررسی قرار است علل عدم تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با مفاسد مورد مطالعه قرار گرفته و همچنین سازوکاری به منظور تقویت و فعال تر شدن ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی طراحی شود.
 
وی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیون اصل 90، کمیته سیاسی و نظامی کمیسیون مأموریت یافت موارد نقص اصل 138 قانون اساسی را احصاء و در این خصوص از مسئولان اجرایی مربوطه بازخواست کند.
 
افضلی فرد ادامه داد: طبق قانون هیئت وزیران و یا هر یک از وزرا حق دارند برای انجام وظایف اداری و تأمین اجرای قوانین و تنظیم سازمان های اداری آئین‏ نامه وضع کنند اما در حال حاضر به دلیل عدم تهیه آئین نامه اجرایی برخی قوانین مصوب، بر زمین مانده‌اند.
 
سخنگوی کمیسیون اصل 90 همچنین گفت که این کمیسیون قصد دارد در نشستی با معاون حقوقی رئیس جمهور، عملکرد این معاونت در اجرای قانون صیانت از حقوق اتباع ایرانی آسیب‌دیده در خارج از کشور را بررسی کند.
 
افضلی فرد از نهایی شدن دستورالعمل وحدت رویه بانک مرکزی در «برخورد با معوقات بانکی و نظارت بر تخصیص ارز» در کمیسیون اصل 90 خبر داد و گفت که این دستورالعمل پس از تصویب در جلسه هفته آینده شورای پول و اعتبار، به بانک‌ها ابلاغ می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها