کد خبر: ۱۱۴۸۲۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
فوتبال ملی ما چند سال است که نفس اش به شمارش افتاده، همه دنبال معجزه هستیم، معجزه گوی قصه باز سنگ بازیکنان قرمز و آبی را بر سینه می زند.

1. استقلال 40 دقیقه حمله می کند، دریغ از یک حمله زهردار، قلعه نويی در نمایی از نزدیک با عینک دودی اش  کنار خط ایستاده، سوتی زده می شود، پنالتی.


گل اول، نیمه دوم گل دوم، سوم، چهارم، پنجم، یاوری تعویض می کند، مهاجم بیرون می کشد مدافع می آورد.


مصاحبه ها پشت سر هم، کسی باز از حرف کسی برداشت بد کرده، کسی با کسی تماس نگرفته، کسی هم نمی خواهد پیگیر ماجرا باشد، تیتر روزنامه ها، حماسه آبی ها در شهر گل و بلبل.


2. سپاهان ده نفره مقابل پرسپولیس، بازی بزرگ هفته، تیترهای آنچنانی، همان تیمی که از 12 هفته گذشته تنها سه بار از تهران خارج شده، همان تیم پر هوادار، باز سوت داور، باز کارت، باز اخراج، سپاهان ده نفر در مقابل پرسپولیس کهکشانی، شاهنامه آخرش اینجا هم خوش است.


دقیقه نود و سه و گل نوروزی، و تمام. بدبیاری های قرمز تمام، "حماسه پرسپولیس"، "آب بردن سپاهان"، "نصف جهان در مشت نصف پرسپولیس"، حماسه قرمز ها باز در بوق و کرنا، آن طرف تر در دورود کسی فریاد می زند: "پرسپولیس، استقلال، خوشا به حالت، داوران فوتبال دارند هوایت".


3. داستان تیم بینوای دورودی، سرگردان این استادیوم و آن استادیوم، ته جدول، تیم دسته یکی، همانی که سقوط کند آب از آسیاب تکان نخواهد خورد، همان میزبان پرسپولیس و استقلال در استادیوم بزرگ آزادی، ده درصد به محاق رفته، همه جا آبی، همه جا قرمز، 6 امتیاز مفت که از دست بپرد کسی یادش می افتد که دورود هم استادیوم دارد، 6 ساعت در اتوبوس بودن برای به بازی رسیدن، همان 6 ساعتی که بازیکنان تا بدانجا برسند از آن خواهند می نالند، شاید قسمت گهر این بوده یک فصل ميهمان فوتبال ما باشد. سر قرمز و آبی سلامت.


4. پرسپولیس و استقلال، شعار همه داشته ما از فوتبال، آن بالا بالاها طلایی پوشان اصفهان چند سالی است که خون به پا می کنند، قرمزهای آذری هم که جای خود را باز کرده اند.


آن بالا بالاها، تیم آبی با دو جین بازیکن طراز اول در سودای قهرمانی می گردد، تراکتور که در اصفهان سپاهان را با 4 گل در هم می کوبد حماسه ای فردا در رسانه ها برای قرمزها ساخته نمی شود، حالا بماند فولاد نفس ها را بند آورده، اما فوتبال است دیگر تا تکی به توک قرمز و آبی نخورد کرکره تیتر روزنامه های پایتخت برای شهرستانی ها پایین است.


5. فوتبال ملی ما چند سال است که نفس اش به شمارش افتاده، همه دنبال معجزه هستیم، معجزه گوی قصه باز سنگ بازیکنان قرمز و آبی را بر سینه می زند.


شائبه ها جذاب نیستند، همه داستان این روزهای فوتبال ما را می دانند.


شنیده شده دو دلال پر سر و صدای این روزهای فوتبال سفارش بازی تراکتور را به بازیکنان فجر کرده اند.


6. راستی یکی تیتر زده "دوباره 90+گل"، ما تیتر می زنیم و می پرسیم: "شائبه+کی بود، کی بود ما نبودیم"


بابك اميري

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها