کد خبر: ۱۱۴۹۲۸
زمان انتشار: ۲۳:۴۱     ۰۱ اسفند ۱۳۹۱
آقای سید ناصر موسوی لارگانی نماینده ی مردم فلاورجان یکی از امضاکنندگان استیضاح وزیر کار و رفاه اجتماعی بود که در روز استیضاح در کنار احمد توکلی و علی مطهری به دفاع از استیضاح ایراد سخنرانی کرده بود.

متن کامل مصاحبه وتر نیوز با آقای سید ناصر موسوی لارگانی به شرح زیر می باشد.

از عمر دولت 5ماه بیشتر نمانده بود، چه هدفی را از استیضاح دنبال می کردید؟

هدف استیضاح کنندگان با توجه به اینکه یکسری قانون گریزی و قانون شکنی هایی را مشاهده میکردندو حس میکردند قانون دور زده می شود مثلا با تغییر صندوق به سازمان، واگذاری سازمان به معاون اول و امثال آن.

با توجه به آنکه استیضاح یک حرکت تنش زاست آیا راه دیگری جز آن وجود نداشت؟

راه های مختلفی را نمایندگان طی کرده بودند. نمایندگان مجلس در دوره گذشته،  دوره هشتم نیز  استیضاح را مطرح کردند و با حکمیت آقای حدادعادل قول شرفی داده شد که ایشان استعفا بدهد اما چون این امر انجام نشد به همین دلیل در دوره ی نهم تذکر دادند و جلسات متعددی برگزار شد و در روز های آخر جلسه ای با آقای مظفر برگزار شد و در آن قرار شد که ایشان روز شه شنبه برکنار شود که متاسفانه باز واگذار شد به معاون اول ریاست جمهور. این راه هایی بود که رفته شد.

آیا استیضاح کنندگان به سوء استفاده هایی که رسانه ها از این کار خواهند کرد اندیشیده بودند؟

باید گفت که رسانه های غربی از همین تغییرات سازمان به صندوق و واگذاری آن به معاونت اول نیز سوء استفاده کرده بودند.

ببینید حضرت آقا نفرمودند استیضاح نشود، ما  و همه ی استیضاح کنندگان اگر حتی یک درصد احتمال می دادیم که حضرت آقا از استیضاح ناراحتند، ما امضاء و ورود نمی کردیم. الان هم من به نوبه ی خودم بعد از فرمایشاتی که آقا فرمودند از مشکلی که پیش آمد و از این استیضاح عذرخواهی می کنم. البته این را از طرف خودم عرض می کنم و کاری به این ندارم که سایر استیضاح کنندگان چه نظری دارند.

برای من آقا فصل الخطاب است به عنوان مثال در مورد سوال از رئیس جمهور نمایندگان کنار کشیدند الان هم ما نمی دانستیم که آقا از این استیضاح ناراحت هستند.

در جلسات شبانه یک وحدت نسبی بین دولت و مجلس ایجاد شده بود که پس از استیضاح از بین رفت. برای جبران آن چه تصمیمی دارید؟

ببینید آن جلسات شبانه در واقع بین دولت و مجلس نبوده بلکه  تعدای از نمایندگان در آن جلسات حضور پیدا می کردند برای یکسری مسائل در رابطه با  پرداخت عیدانه ها یی بوده  که قرار بوده پرداخت شود و آن جلسات پا بر جا بوده و  الان هم قرار است دومرتبه  ادامه  پیدا کند و مشکلی در این رابطه بوجود نیامده است.

پس شما معتقدید که اختلافی پیش نیامده؟

نه خیر الان قرار است جلسات ادامه پیدا کند. قرار است جلسات پیرامون هدمندسازی یارانه ها ادامه پیدا کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها