کد خبر: ۱۱۵۱۴۶
زمان انتشار: ۲۳:۳۵     ۰۲ اسفند ۱۳۹۱
مظلومی در رقابت‌های جام حذفی موفق شد در وقت‌های اضافی با سه گل پرسپولیس را شکست دهد تا لقب سوبله چوبله را از هواداران آبی هدیه بگیرد.

به گزارش 598 به نقل از سایت گل-در آستانه‌ی هفته‌ی بیست و هفتم هستیم و پرویز مظلومی، سرمربی جدید آلومینیوم هرمزگان در خطر سقوط، در آستانه‌ی دیدار با تیمی قرار دارد که آمار فوق‌العاده‌ای را برابر این تیم در لیگ برتر ثبت کرده است. پرویز مظلومی در قامت سرمربیگری تیم‌های ابومسلم مشهد، مس کرمان و استقلال تهران برابر سرخ‌پوشان پایتخت در لیگ برتر به میدان رفته است که کسب 4 پیروزی، 3 تساوی و تنها 2 شکست از او یک متخصص آنتی‌پرسپولیس در این رقابت‌ها ساخته است. یکی از دو شکست مظلومی در شرایطی به‌گونه‌ای تاریخی رقم خورد که در خط حمله‌ی پرسپولیس ایمون زائد، ملقب به آقای هت‌تریک وجود داشت، اما حالا مظلومی با دیدن آقای هت‌تریک در اردوی تیم خود بیش از پیش خود را برابر پرسپولیس ضدشکست می‌بیند !

پرسپولیس تهران 3-3 ابومسلم مشهد؛ شادی و غم، برد و باخت سهم مظلومی خوش‌باور !

در شرایطی که مظلومی ابومسلم را در شرایطی بحرانی از خداداد عزیزی در میانه‌های لیگ هفتم تحویل گرفته بود، از آن تیم قعرنشین هفته‌های نخست لیگ برتر یک تیم مدعی ساخته بود، تیمی که در آزادی شاگردان قطبی را به شدت به چالش کشید.

اولین مصاف پرویز مظلومی در قامت سرمربیگری، در برابر سرخ‌پوشان پایتخت در هفته‌ی بیستم لیگ هفتم رخ داد، زمانی‌که افشین قطبی سرمربیگری پرسپولیس را برعهده داشت. خاطرات این دیدار شاید هیچ‌گاه از ذهن مظلومی پاک نشود، خاطراتی که به او یادآوری خواهد کرد چگونه برد را با تساوی تلخ، شادی را با غم عوض کرد تا جشن تولد قطبی، آنتی‌من او، با شکوه هرچه‌ بیش‌تر برگزار گردد.

در آن دیدار طوفان ابومسلم و مظلومی در نیمه‌ی نخست پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی تحقیر کرد و با سه گل شکست داد. اما مظلومی در شطرنج نیمه‌ی دوم کیش و مات شد و با دریافت سه گل، برد نیمه‌ی نخست را فراموش کرد و به تساوی رضایت داد، تلخ‌ترین رضایت تاریخ !

این بازی که نقطه‌ی آغاز مظلومی در جدال با پرسپولیس بود، بسیار پربرخورد دنبال شد تاجائی‌که ابومسلم از دقیقه‌ی 60 مجبور شد با اخراج حسین‌خانی بازی را 10 نفره دنبال کند.

پرسپولیس 0-1 مس کرمان؛ شلیک نهائی مظلومی با گلوله‌ی مسی !

با آغاز لیگ هشتم، مظلومی به مس کرمان پیوست و هدایت این تیم کرمانی را برعهده گرفت. مظلومی و پرسپولیس خیلی زود به هم برخورد کردند، آن‌هم در هفته‌ای که به عدد مقدس پرسپولیسی‌ها یعنی شش مزین بود و اما خوش‌یمن نبود !

سرخ‌پوشان پایتختب با هدایت افشین قطبی میزبان نارنجی‌پوشان کرمانی در آزادی بودند، نارنجی‌پوشانی که بر روی نیمکت یک مربی پرانگیزه اما زخم‌خورده به نام مظلومی را داشتند. البته این مربی بسیار خوش‌شانس نیز بود که دروازه‌ی تیمش به نام سید مهدی رحمتی سند خورده بود، دروازه‌بانی که در ابتدای سال‌های اوج‌گیری خود بود و با درخشش خود توانست جدا از آن کلین‌شیت تماشائی، زمینه‌ی پیروزی تیمش در دقایق پایانی را فرآهم کند.

بدین ترتیب بود که مظلومی انتقام آن تساوی تلخ را با یک گلوله‌ی مسی از پرسپولیس و البته قطبی در ورزشگاه آزادی گرفت.

مس کرمان 1-1 پرسپولیس؛ پرویزخان حریف این افشین نشد !     

مس کرمان با هدایت مظلومی در دور برگشت لیگ هشتم درحالی در ورزشگاه امام علی میزبان پرسپولیس بود که دیگر خبری از افشین قطبی نبود و با جدائی او، این افشین پیروانی بود که هدایت سرخ‌پوشان را بطور موقت برعهده گرفته بود. در این دیدار پربرخورد، این سرخ‌پوشان بودند که در نیمه‌ی نخست با گل پژمان نوری از حریف خود پیش افتادند اما این پایان کار نبود و گل روح‌اله بیگدلی در دقیقه‌ی 61 مظلومی را از شکست نجات داد.

این بازی نیز مطابق تمام جدال‌های گذشته‌ی تیم‌های تحت هدایت مظلومی پر برخورد دنبال شد و در دقیقه‌ی 92 با اخراج حسین‌خانی، این مربی آبادانی خوش‌شانس بود که فقط لحظاتی را شاهد نمایش 10 نفره‌ی تیمش بود.

مس کرمان 3-3 پرسپولیس؛ مظلومی و پرسپولیس، بار دیگر تساوی در عدد سه  

لیگ برتر در نهمین دوره‌ی خود با دیدار دو تیم پرسپولیس و مس کرمان آغاز شد. دیداری که مظلومی در ورزشگاه شهید باهنر میزبان تیم پرسپولیسی بود که با مربی کروات و البته خوش‌نام خود یعنی زلاتکو کرانچار لیگ نهم را آغاز کرده بود.

در این دیدار پرسپولیس سه‌بار بر شاگردان مظلومی برتری یافت و هیچ‌گاه نتوانست برتری خود را حفظ کند تا در نهایت یک تساوی دیگر در کارنامه‌ی مظلومی برابر پرسپولیس رقم بخورد و همچنان پرسپولیس در حسرت تحمیل یک شکست به مظلومی بماند.

در این بازی گل‌های سوم هر دو تیم درشرایطی به ثمر رسید که شاگردان مظلومی طبق قاعده‌ای نانوشته ده‌نفره شدن، با اخراج امیرحسین یوسفی از دقیقه‌ی 75 ده نفره به کار خود ادامه می‌دادند.

پرسپولیس 2-0 مس کرمان؛ پرویزخان در نهایت زانو زد !

درست در پنجمین مصاف مظلومی با پرسپولیس، مهاجم اسبق استقلال طعم اولین شکست را در قامت سرمربی مس چشید. کرانچار نیز در هفته‌ی هجدهم توانست این پیروزی قاطع را به مظلومی تحمیل کند.

استقلال 1-0 پرسپولیس؛ آغاز عصر مظلومی در دربی پایتخت !

پرویز مظلومی پس از سال‌ها انتظار در نهایت سرمربیگری استقلال را عهده‌دار شد و گرچه توفیق خاصی جز یک جام حذفی نتوانست با آبی‌پوشان پایتخت کسب کند اما در دربی‌ها عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست از این مجرا نام خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین مربیان استقلال به قلب تاریخ سنجاق کند.

مظلومی در نخستین تجربه‌ی سرمربیگری خود در دربی پایتخت، یک پیروزی دیرهنگام را برابر شاگردان دائی بدست آورد، پیروزی که با گل دقیقه‌ی 1+90 فرهاد مجیدی، اسطوره‌ی محبوب استقلالی‌ها به ثمر نشست. این پیروزی در هفته‌ی یازدهم لیگ دهم برای آبی‌پوشان پایتخت به ثبت رسید.

نکته‌ی جالب این دیدار در تعداد کارت‌های زردی بود که شمار آن برای هر تیم برابر عدد سه بود. بدین ترتیب بازهم شاهد جدال پر برخورد تیم مظلومی با پرسپولیس بودیم.

پرسپولیس 0-1 استقلال؛ پرویزخان دوبله شد !

دیدار برگشت دربی در لیگ دهم، نتیجه‌ای جز نتیجه‌ی دیدار رفت نداشت. سرخ‌پوشان با هدایت دائی بار دیگر برابر شاگردان مظلومی زانو زدند. آرش برهانی ستاره‌ی گل‌زن آبی‌پوشان در این دیدار بود.

مظلومی با شکست پرسپولیس در دومین تجربه‌ی متوالی خود در دربی در لیگ دهم، ضامن حضور خود بر روی نیمکت استقلال برای یک فصل دیگر شد.

پرسپولیس 0-2 استقلال؛ پرویز دوبله سوبله !

دربی پایتخت در لیگ یازدهم در هفته‌ی هفتم برگزار شد و پرسپولیس در شرایطی میزبان استقلال بود که دیگر خبری از علی دائی نبود و این حمید استیلی بود که هدایت سرخ‌پوشان را بر عهده گرفته بود. با این وجود استیلی نیز در شکست مظلومی و شاگردانش بسیار ناکام بود و فرصت رکوردزنی دیگری هم به پرویز مظلومی که حالا پرویز دوبله سوبله نیز شده بود، داد. مظلومی که حالا هت‌تریک خود در دربی‌های پایتخت را با گل‌های فرهاد مجیدی و مجتبی جباری جشن گرفته بود، توانست پس از 12 سال به عنوان سرمربی تیمی لقب گیرد که موفق شده دربی را با اختلاف یک گل ببرد.

پرسپولیس 0-3 استقلال؛ جام‌حذفی آوردگاهی برای سوبله چوبله شدن !    

مظلومی در رقابت‌های جام حذفی موفق شد در وقت‌های اضافی با سه گل پرسپولیس را شکست دهد تا لقب سوبله چوبله را از هواداران آبی هدیه بگیرد.

استقلال 2-3 پرسپولیس؛ حماسه‌ی 10 نفره‌ی 10 دقیقه‌ای سرخ‌پوشان با هت‌تریک زائد!

پرویز مظلومی برای دومین بار برابر پرسپولیس چوب خوش‌باوری خود را خورد. پرسپولیس در شرایطی که درست تا دقیقه‌ی 82 با حساب 2 بر 0 از حریف خود عقب بود و در دقیقه‌ی 67 نیز 10 نفره به کار خود ادامه می‌داد، درس بزرگی به مظلومی و شاگردانش داد.

مصطفی دنیزلی، سرمربی وقت پرسپولیس در آن بازی یک تعویض رویائی را برای قرمزپوشان انجام داد و آقای هت‌تریک را که پیش از آن ایمون زائد نیمکت‌نشینی بیش نبود را به میدان فرستاد. ایمون زائد هم درست همان دقایقی که مظلومی در اندیشه‌ی پس و پیش کردن جملات خود در کنفرانس مطبوعاتی بود، در دقایق 82، 83 و 1+90 سه گل برای سرخ‌پوشان به ثمر رساند تا پرویز خان رویای پوبله شدن را با کابوس 10 دقیقه‌ای آقای هت‌تریک عوض کند.

آلومینیوم ؟-؟ پرسپولیس؛ انتقام مظلومی با گلوله‌ی آلومینیومی ؟ شاید آلومینیوم سبک‌تر از این حرف‌ها باشد !

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها