کد خبر: ۱۱۶۱۱۶
زمان انتشار: ۰۰:۱۵     ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
به گزارش پایگاه 598 به نقل از هم اندیشی، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، ‌شب گذشته در نشست هم اندیشی «رایتل، توسعه ارتباطات یا توسعه نا امنی» که در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، گفت: مباحث لزوم پیشگیری از مقدمات گناه، مقابله با موانع یاد خدا و نماز و سنجش کیفی سود و زیان، از جمله دلالت‌های آیات قرآن کریم بر موضوع مکالمه تصویری از طریق تلفن همراه هستند. 


وی افزود: پیشگیری از وقوع گناه اصل انکار ناپذیر آموزه‌های دینی است همان‌طور که خداوند در آیه ۳۲ سوره احزاب زنان را از این‌که در حضور نامحرمان نازک صحبت نکنند،‌ نهی کرده است و علت آن را به طمع نیفتادن مردان و مریض نشدن قلب‌هایشان می‌داند. 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: همچنین خداوند در آیات ۵۳ سوره احزاب و ۳۳ سوره یوسف مؤمنان را به رعایت حریم و حجاب بین زن و مرد نامحرم توصیه می‌کند و هدف از آن را پاک ماندن قلب‌ها و پیشگیری از وقوع گناه می‌داند. 

وی خاطرنشان کرد: زمانی که خداوند در آیه ۵۳ سوره احزاب اصحاب و زنان پیامبر(ص) را که امر به رعایت و حفظ حجاب می‌کند بنابراین نسل ما که نه در حد اصحاب رسول خدا(ص) و نه در حد زنان پیامبر اکرم(ص) هستند به طریق اولی باید از مقدمات گناه پیشگیری کنند. 

حجت‌الاسلام حسین خانی تأکید کرد: مضرات سیمکارت‌هایی همچون رایتل که اینترنت و مکالمه تصویری را هر لحظه در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهند، بیشتر متوجه سنین بالا به‌ویژه متأهلان و تخریب روابط گرم دو همسر است و محدودیت سنی قائل شدن در فروش آن نه تنها فایده‌ای هم ندارد بلکه خودفریبی نسبت به جلوگیری از مفاسد است. 

وی اظهار داشت: پرهیز از خلوت کردن با نامحرم که امری ضروری و بدیهی از تعالیم اسلامی است نیز اشاره به لزوم جلوگیری از وقوع گناه می‌کند؛ بنابراین لازم است از اموری که حجاب را از میان زنان و مردان کنار می‌زند و آنان را در فضایی خلوت قرار می‌دهد، ‌پرهیز کرد. 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: همان‌طور که از آیه ۱۰۲ سوره بقره اهمیت پرداختن به امور منفعت دار و پرهیز از امور مضر، برداشت می‌شود، باید در تمامی امور منافع و مفاسد را سنجید و در صورت بیشتر و مهم‌تر بودن منافع، کاری را انجام داد. 

وی بیان داشت: خدای متعال در آیه ۲۱۹ سوره بقره می‌فرماید که برای شراب منافعی وجود دارد اما ضررات آن بسیار بیشتر و بزرگتر از این منافع است، بنابراین باید از آن پرهیز کرد. 

حجت‌الاسلام حسین خانی گفت: فواید زیادی همچون پایان محدودیت در ارتباط پدر و مادر با فرزند خود، تسهیل در معاینه پزشکی و اطلاع پیدا کردن از احوال دوستان و آشنایان برای سیمکارت‌های رایتل ذکر شده است اما اگر این فواید را قبول کنیم و تنها راه دستیابی به چنین فوایدی را استفاده از این سیکارت‌ها بدانیم، باید مضرات آن هم بررسی شود و سپس نتیجه‌گیری کنیم. 

وی با اشاره به آسیب‌های استفاده از نسل سوم تلفن همراه و سیمکارت‌های رایتل تصریح کرد: ورود این سیمکارت‌ها به جامعه ما، آسیب‌های سیاسی و امنیتی فراوانی همچون تسهیل فعالیت‌های مخرب و ضدامنیتی؛ همچنین تسهیل خبررسانی صوتی و تصویری به شبکه‌های معاند، را در پی خواهد داشت. 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: احساس ناامنی و عدم اعتماد خانوادگی، ‌سست شدن تدریجی روابط همسران و زمینه سازی برای رویارویی والدین و فرزندان از آسیب‌های خانوادگی استفاده از این نوع سیمکارت‌ها خواهد بود. 

وی ابراز داشت: همچنین زمینه‌سازی برای انتخاب گزینه‌های انحرافی، ایجاد زمینه برای روابط ناسالم زن و مرد و زمینه‌سازی برای عیب جویی، تجسس و افشای اسرار از دیگر آسیب‌های اخلاقی شیوع سیمکارت‌های رایتل در جامعه است. 

حجت‌الاسلام حسین خانی در پایان گفت: با توجه به مضرات فروان استفاده از سیم‌کارت‌های رایتل و نسل سوم تلفن‌های همراه و فواید قلیل و کم اهمیت آن، پخش چنین سیمکارت‌هایی در سطح جامعه فقط سبب فراوان شدن فساد بین زنان و مردان خواهد شد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها