کد خبر: ۱۱۶۸۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
از دیدگاه وی؛ راه امنیت کشور در دعوت و خوب پذیرایی کردن از جاسوس آمریکایی است و به آن افتخار هم می کند، راه دفاع از ولایت از دیدگاه توکلی تطبیق مشی الهی ولی فقیه با دولتمردان فاسد آمریکایی است و راه تحول اقتصادی نیز از دیدگاه توکلی در الگو پذیری از شیوه اقتصادی آمریکایی ها می گذرد!
598: احمد توکلی نماینده پرحاشیه مجلس شورای اسلامی راه حل همه مشکلات کشور را در الگو پذیری از آمریکایی ها می داند!

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، از دیدگاه توکلی؛ راه امنیت کشور در دعوت و خوب پذیرایی کردن از جاسوس آمریکایی است و به آن افتخار هم باید بشود ، راه دفاع از ولایت از دیدگاه توکلی تطبیق مشی الهی ولی فقیه با دولتمردان فاسد آمریکایی است و راه تحول اقتصادی نیز  از دیدگاه توکلی در الگو پذیری از شیوه اقتصادی آمریکایی ها می گذرد!

راه دفاع از سایت میزبان جاسوس آمریکایی را بلدم!

میزان بصیرت احمد توکلی را در همان ماجرای دعوت از جاسوس ورشکسته آمریکایی به ارتباط گیری با مردم کشورمان می توان دریافت که بعدها به این اقدام خلاف امنیت خود افتخار کرد و حاضر به عذرخواهی نشد و  بار دیگر در نشستی در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه به سایتش و عملکردش افتخار کرد و گفت: من حزب ندارم یک سایت دارم و تنها سیاستمداری هستم که مسئولیت سایتم را قبول می کنم و مرتب به دادگاه می روم.  هر چند موفق نشده اند مرا محکوم کنند چون به حقوق خودم واقف و نحوه دفاع کردن را بلدم!

گفتنی است؛ توکلی چندی پیش در اقدامی مشکوک‏، غیرقانونی و ضدمنافع نظام از یک جاسوس آمریکایی بعنوان میهمان ویژه رسانه اش دعوت کرده بود تا کاری که آمریکایی های با صرف میلیاردها دلار انتظار برآورده شدن آنرا نداشتند، اینبار توسط توکلی و براحتی برای دولت پلید و منفور آمریکا محقق شود اما توکلی روز گذشته با نادیده گرفتن شعور ملت و نخبگان جامعه این اقدام ناشیانه یا خائنانه را در راستای دفاع از نظام خوانده است.

توکلی به اقدام مشکوک و غیرقانونی سایت الف افتخار کرده و با درشت گویی تمام گفت: کار سایت الف بسیار حساب شده بود و من به آن افتخار می‌کنم(!!!)

توکلی در پاسخ به اعتراض مردم و  برخی نمایندگان مجلس که خواستار عذرخواهی و اعلام برائت از عملکرد سایت الف شده بودند در اظهاراتی عجیب گفت: من از عملکرد سایت الف اعلام برائت نمی‌کنم!




دفاع از ولایت فقیه با استناد به عملکرد مفسدان جنایتکار!

وقتی میزان فهم و بصیرت توکلی به حدی باشد که به دعوتش از جاسوس آمریکایی افتخار کند و آنرا حساب شده بداند، باید استدلال های وی در دفاع از ولایت نیز قابل تامل باشد از همین رو توکلی برای اثبات عدم دیکتاتوری بودن ولایت فقیه سریعا به سراغ جنایتکاران مفسد آمریکایی می رود و با اشاره به عملکرد آنان، به بهانه دفاع از ولایت فقیه خط عجیبی را دنبال می کند.

نماینده مردم تهران خط مشی رهبری در حمایت از دولتها را قابل دفاع دانست و گفت: البته سیاستمدارانی نیز ممکن است باشند که هزینه این روش را سنگین بدانند ولی عقلانی این است که در کشور خط مشی و مسائل مهم را یک نفر تعیین کند و این به معنی دیکتاتوری نیست، بلکه یک واقعیت عقلانی است که همه جوامع بشری به آن رسیده اند و عمل می کنند.

وی در ادامه با بیان مثالی از دولت فاسد و جنایتکار آمریکا گفت: در سال 2000 میلادی ، کنگره آمریکا یک قطعنامه آورد در محکومیت دولت عثمانی ترکیه به خاطر آنچه که آن را کشتار ارامنه در 27 آوریل سال 1914 می نامند .

توکلی با اشاره به اینکه قطعنامه آمریکا در محکومیت عثمانی ها بود گفت: این قطعنامه کاری با دولت فعلی ترکیه نداشت ولی دولت لائیک ترکیه تهدید کرد و گفت اگر شما این قطعنامه را تصویب کنید ما در روابط استراتژیک آمریکا تجدیدنظر خواهیم کرد.

نماینده  ادامه داد: روزی که رئیس کنگره پشت صندلی نشست یک نامه خیلی فوری از کلینتون رسید که کلینتون در این نامه نوشته بود ای خدای من در شب 27 آوریل خوابم نمی برد، تا صبح ناراحت چنین شبی هستم که در سال 1914 قتل عام ارامنه رخ داده است اما ادامه داده بود ما با ترکیه هم پیمان استراتژیک هستیم.

مردم تهران گفت: در این نامه کلینتون، ترکیه را عضو ناتو در آستانه عضویت در اتحادیه اروپا دانسته و گفته بود ترکیه همسایه دشمن خونی ما صدام حسین و دشمن خونی ما جمهوری اسلامی ایران است. خلاصه آخر نامه نتیجه گرفته بود  که تصویب قطعنامه اشتباه است و ذکر کرده بود من از محکم ترین و از موثرترین افراد شما می خواهم که این لایحه را از دستور خارج کنید که همان موقع لایحه را کنار گذاشتند و سراغ دستور بعدی جلسه رفتند.

وی با اشاره به مجلس ششم گفت: حالا در مجلس ششم وقتی رهبر انقلاب گفتند لایحه مطبوعات را از دستور خارج کنید عده ای در مجلس هوار کشیدند و گفتند این چه وضعیتی است؟ دیکتاتوری اتفاق افتاده است! اما باید بدانیم هر نظامی اختیار را به یک نفر می دهد آنجا اختیار با آقای کلینتون بود که با منشی اش ارتباط نامربوط داشت اینجا اختیار با یک ولی مهذبی است که از خیلی عیوب معمولی هم پاک است. به خاطر تمرینی که کرده ، معصوم نیست ولی تمرینی که کرده خودش را پاک نگه داشته است.

توکلی در ادامه به اصطلاح دفاعیات خود از ولایت فقیه بار دیگر به جای استناد به ادله متقن نقلی و عقلی به سراغ دولت فاسد آمریکا می رود و از عملکرد بوش ها مثال می آورد و می گوید: در حمله سال 2001 به عراق مجلسین آمریکا با حمله مخالفت کردند اما بوش پدر با لابی مخالفت را وتو کرد و حمله صورت گرفت بوش پسر هم در هر دو کنگره مخالف داشت به خاطر حمله به عراق ولی سرانجام وتو شد و حمله انجام گرفت و این عمل کاملا عقلانی است.

البته توکلی که به واکنش های احتمالی این استنادات موهن و مشکوک خود آگاه است، در ادامه می گوید: ممکن است کسانی بگویند این مصداق این طوری درست نیست من می گویم اشکالی ندارد ولی در نهایت یک نفر باید در کشور حرف آخر را بزند.

البته ترواشات ذهنی و میزان فهم و بصیرت و مبانی توکلی به همین مسائل ختم نمی شود بلکه وی در ادامه مجلس بدون حزب را در راس امور ندانستند، دولتی نهم و دهمی که با همه اشتباهات سهوی و عمدی اش، قطار انقلاب را به ریل برگرداند و بارها مهر تائید رهبر معظم انقلاب را به همراه داشته است را فاسدتر از دولتهای قبلی خواند و ...

فساد دولت احمدی نژاد بیش از دولتهای قبلی است!

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه در فسادهای کشور فقط دولت نهم و دهم نقش داشتند یا کسان دیگری نیز مانند هاشمی رفسنجانی دخیل بودند گفت: پدیده فساد یک باره  رخ نمی دهد بلکه تدریجا اتفاق می افتد.

توکلی تصریح کرد: زمان آقای هاشمی و بعد از آن آقای خاتمی، فساد پایه گذاری شد البته اگر بخواهیم واقع بینانه به فساد نگاه کنیم بر می گردد به آخر دولت آقای موسوی که من در همان موقع در مورد جوانان یقه سفید یک بحثی داشتم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: یقه سفیدان کسانی هستند که نفوذ دارند و از نفوذ خود استفاده می کنند که در این صورت فساد سیاسی درست می شود و فساد سیاسی پایه گذار فساد اقتصادی است. رانت خواری هایی که از قبل قدرت فراهم می شود فساد را به شدت تشدید می کند که اگر این گونه نگاه کنید نشان می دهد فساد ریشه دار است که از زمان موسوی شروع شده و به ترتیب وضعیت بدتر شده است.

وی با اشاره به اینکه فاصله ادعاهای احمدی نژاد با واقعیت خیلی بیشتر است تصریح کرد: همانطور که می بینیم فساد 3 هزار میلیارد تومانی در زمان دولت وی رخ داده هرچند گذشته نیز در آن تاثیر داشته ولی فساد این دولت بسیار بیشتر از دولت های قبلی است.

البته توکلی توضیح نداد که اگر به سایر پرونده های برخی افراد در دولتهای گذشته نیز همچون این پرونده توسط دستگاه های قضائی قبلی رسیدگی می شد، چه تعداد پرونده های فساد چند هزار میلیاردی برملا می شد.

این مجلس راس امور نیست چون حزب نیست!

این روزها دیگر برای همگان آسیب ها و معضلات احزاب برای جوامع پرواضح شده است اما توکلی همچنان مشکلات کشور را در نظام حزبی مورثی غرب جستجو می کند کما اینکه دفاع از ولایت را در شاهد مثال و الگوآوری از نظام های فاسد دنبال می کند و راه امنیت را در باز کردن پای جاسوس آمریکایی می داند.

توکلی که قبلا بخاطر انتقادات برخی دولتی ها از مجلس فریاد در " در راس بودن مجلس سر می داد" اینبار صریحا می گوید، مجلسی که حزب ندارد در راس امور نیست!

وی در پاسخ سئوالی مبنی بر اینکه چرا به جای انتقاد طرحی را آماده و برای اجرا ابلاغ نمی کنید توضیح داد : ببینید مجلس ما یک ناکارآمدی دارد البته به چند دلیل. البته من زمانی گفتم مجلس در راس امور است ولی مجلسی که این طور رفتار می کند خودش را از راس امور دور می کند. یکی از مشکلاتی که وجود دارد مشکل ساختاری است و آن اینکه نظام پارلمانی بدون حزب کارآمدی اش پائین می آید. متاسفانه ما حزب موثر در کشور نداریم.

کار مجلس بدون حزب پیش نمی رود

وی با اشاره به اینکه کار مجلس بدون حزب خوب پیش نمی رود، تصریح کرد: من گاهی دنبال 9 نماینده می گردم که امضایشان را از پای طرح پس نگیرند ولی نماینده ای که ملی نگاه نمی کند و تفکر منطه ای دارد امضایش را پس می گیرد.

وی با انتقاد از نمایندگان غیر حزبی گفت: نماینده ای که خُردنگر است نمی تواند وظایفش را درست انجام دهد همه اینها مشکلات رفتاری و ساختاری است حال به اینها مال دوستی و قدرت طلبی را اضافه کنید و اینطور می شود که مجلس کارآمدی اش پائین می آید و ناکارآمد می شود.

وی افزود: اینها نشان دهنده این است که مجلس مثل ژله ای که در داخل یخچال نگذاشته اند شده است البته من یک وقتی گفتم مجلس بیمار است که آقای لاریجانی با ناراحتی گفت مجلس بیمار نیست.

توکلی با اشاره به اینکه دو سوم وقت مجلس برای اصلاح قوانین صرف می شود تصریح کرد: اینها نشان دهنده ناکارآمدی است که باید اصلاح شود.

دفاع از طرح اقتصادی با استناد دوباره به شیوه های رایج در آمریکا

در حالی که اولین گام تحول در علوم انسانی که برکاتش در همه حیطه ها و زمینه نمایان خواهد شد، پی بردن به ناکارآمدی سیستم های غربی و شناخت و عملی کردن دستورات و راهکارهای اسلامی در عرصه های زندگی می باشد، توکلی بار دیگر دست به دامن آمریکایی ها شد البته اینبار نه برای دفاع (!) از ولایت و نه برای خدمت (!) به مردم با دعوت از جاسوس آمریکایی بلکه برای دفاع از یک طرح اقتصادی دیگربار به سراغ سرزمین لابی صهیونیست ها رفت و در پاسخ به سئوالی مبنی بر حمایتش از دولت کوپنی گفت: من از دولت کوپنی حمایت نکردم من از توزیع کالاهای ضروری دفاع کردم و به آن افتخار می کنم.

وی از دلایل افتخار خود به این طرح اشاره کرد و گفت: می گویند کوپنیسم همان کمونیسم است در حالی که توزیع و سهمیه  بندی یک سری از کالاهای ضروری ابزار سیاستی است در دست دولتها برای حمایت از اتباع خود.

توکلی ادامه داد: الان در آمریکا 47 میلیون و 531 هزار نفر کوپن غذا می گیرند و با آن فقط می توانند غذا بخرند نه مشروب یعنی نزدیک 18 درصد جمعیت آمریکا، حال چرا آنها این کار را می کنند برای اینکه در آنجا رکود تورمی ایجاد شده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه نباید بگذاریم مردم له شوند تصریح کرد: همیشه کار خوب و طرح خوب جواب می دهد. من از این کار دفاع کردم و اعتقاد دارم اگر این حمایت صورت نگیرد آن حیایی که در موردش حرف می زنیم و مردم ما از آن برخوردارند ممکن است دیگر جواب ندهد.

به هر حال بسیار عجیب و قابل تامل است که از دیدگاه توکلی؛ راه امنیت کشور در دعوت و خوب پذیرایی کردن از جاسوس آمریکایی است و به آن افتخار هم می کند، راه دفاع از ولایت از دیدگاه توکلی تطبیق مشی الهی ولی فقیه با دولتمردان فاسد آمریکایی است و راه تحول اقتصادی نیز  از دیدگاه توکلی در الگو پذیری از شیوه اقتصادی آمریکایی ها می گذرد.

با این حساب توکلی سرباز کدام جریان است؟ آیا همانگونه که ادعا دارد؛ خادم ملت و سرباز ولایت و نظام است یا ....
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۱
۰
۰
نماینده ای که ازفرمایشات رهبری تبعیت نمی کند وهمیشه طراح استیضاحاتی است که درنهایت باناراحتی رهبری مواجه میشود هرگز تابع ولی فقیه نیست وفقط یک سیاس مکاراست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها