کد خبر: ۱۱۷۲۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
در دیدار با رئیس و معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس؛
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه ویژگی مرکز پژوهش‌های مجلس کاربردی‌بودن فعالیت‌های آن است، گفت: من چه زمانی که در وزارت مسکن و شهرسازی بودم و چه اکنون مشکلی با مجلس نداشته و ندارم اما برخی از افراد کار کارشناسی را به موضوعی سیاسی تبدیل می‌‌کنند.
به گزارش 598 به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، علی نیکزاد وزير راه و شهرسازي در نشست مشترک با رئیس و معاونان مرکز پژوهش‌های مجلس که در محل این مرکز برگزار شد، گفت: آقاي جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی کشور هستند.

وي در ادامه با تاکید بر اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس جایگاه مهمی در قانونگذاری دارد، افزود: باید در فعالیت‌های نهادهای کشور به جایی برسیم که بتوانیم با استفاده از نظرات کارشناسی، کارها را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه درباره جایگاه علمی نیروهای مرکز پژوهش‌های مجلس شکی نیست، تصریح کرد: متاسفانه در کشور هزینه چندانی روی پژوهش انجام نمی‌شود.

نیکزاد ادامه داد: قدمت و تاریخ در پیشرفت جامعه خوب هستند اما این عوامل نقطه عطفی برای کشور محسوب نمی‌شوند چرا که نیروی انسانی نقطه عطف جامعه است که شکی در این موضوع نیست اما با وجود این چندان بر این اصل صحه نمی‌گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه ویژگی مرکز پژوهش‌های مجلس کاربردی‌بودن فعالیت‌های آن است، یادآور شد: در تشرح فعالیت مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان مثال گزارش‌های این مرکز در موضوع هدفمند کردن یارانه‌ها را می‌توان بیان کرد و کسانی که می‌خواهند تصمیم‌گیری کنند می‌توانند از این نظرات کارشناسی استفاده کنند چراکه افراد سواد بررسی تمام مسائل را ندارند و این مرکز برای همین کار آماده شده است.

این عضو هیئت دولت با بیان اینکه دولت و مجلس باید از توان کارشناسی یکدیگر در یک محیط علمی استفاده کنند، تاکید کرد: من چه زمانی که در وزارت مسکن و شهرسازی بودم و چه اکنون مشکلی با مجلس نداشته و ندارم اما برخی از افراد کار کارشناسی را به موضوعی سیاسی تبدیل می‌‌کنند.

وی توضیح داد: فرصت پیش آمده برای همکاری کارشناسی با مرکز پژوهش‌های مجلس فرصتی بی‌بدیل است تا همه در یک جایگاه با نگاهی علمی و آگاهانه به مسائل بنگریم و مشکلات کشور را حل کنیم که نتیجه این همکاری‌ها به این صورت خواهد بود که در کارهای اجرایی نظر مرکز پژوهش‌های مجلس خارج از کارهای سیاسی به دستگاه‌های اجرایی کمک می‌کند تا از این نظرات استفاده کنند.

وزیر راه و شهرسازی با استقبال از پیشنهاد رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس مبنی بر تشکیل کارگروه مشترک بین این مرکز و وزارت راه و شهرسازی، گفت: باید با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی نو دراندازیم تا سنگ بنای این همکاری به خوبی بنا نهاده شود که این روند نشان‌دهنده جایگاه خوب و مهم مرکز پژوهش‌های مجلس است.

گفتنی است علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی در پایان این نشست گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در حوزه مسکن مهر و ناوگان حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی ارائه کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها