کد خبر: ۵۳۶۶۶۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) از شهر رفح در منتهی الیه جنوبی نوار غزه به عنوان «شهر کودکان» توصیف و تاکید کرد این شهر نباید مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه تحلیلی خبری 598؛ «جیمز الدر» ، سخنگوی یونیسف روز سه‌شنبه در نشستی مطبوعاتی در مقر سازمان ملل در شهر ژنو گفت شهر رفح، «شهر کودکان» است و «نباید مورد حمله قرار بگیرد» و خواستار تداوم جریان کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شد.او در این نشست بیان کرد: «به نظر می‌رسد بدترین ترس ما و کابوس غزه‌ای‌ها دارد به واقعیت می‌پیوندد. واقعیتی که کسانی که قدرت را در دست دارند می‌توانند جلویش را بگیرند.»نخست‌وزیر اسرائیل امروز سه‌شنبه با بیان اینکه دستور ورود نظامیان خود به منطقه رفح را داده گفت که این عملیات تا زمان بازگشت اسرا ادامه خواهد داشت.یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه گفت: «دیروز من به ارتش اسرائیل دستور دادم وارد رفح شود. این عملیات تا زمان حذف حماس در این منطقه و در سراسر نوار غزه یا تا زمانی که نخستین گروگان‌ها به اسرائیل برگردند ادامه خواهد داشت.»روز گذشته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس اعلام کرد طرح پیشنهادی مصر و قطر برای تبادل اسرا/آتش‌بس را پذیرفته است. مقام‌های اسرائیل حصول توافق را رد کرده و مدعی شدند حماس طرح پیشنهادی مصر را «تعدیل» کرده است. ساعاتی بعدتر، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای از آغاز «حملات هدفمند» در رفح خبر داد.
سخنگوی یونیسف این که رژیم صهیونیستی برای حملات به رفح تمامی هشدارها و «داده‌های حیرت‌انگیز» پیرامون تعداد مادران و کودکان به شهادت رسیده و خانه‌ها و بیمارستان‌های ویران شده در غزه را نادیده می‌گیرد را محکوم کرد.جیمز الدر تاکید کرد در شهر رفح بیش از نیمی از کودکان غزه زندگی می‌کنند و این شهر را می‌توان شهر کودکان دانست. او بیان کرد رخدادهای روزهای اخیر در جریان جنگ غزه و تداوم کشتار کودکان در این جنگ از سوی رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده بی‌اعتنایی تمام عیار به جان کودکان و غیرنظامیان و محافظت از آنها است.این مقام ارشد یونیسف تاکید کرد: «این وضعیت باید تغییر پیدا کند. در حقیقت ما حالا آخرین شانس را برای تغییر دادن آن داریم. جریان کمک‌رسانی به غزه باید برقرار شود. اسرا باید آزاد شوند. رفح نباید مورد حمله قرار بگیرد و کودکان دیگر نباید قتل عام شوند.»او با تاکید بر درخواست یونیسف برای متوقف شدن جنگ گفت: «ما محض خاطر کودکان رفح نیاز داریم همین الان آتش‌بس برقرار شود.»الدر با اشاره به اینکه رفح درگاه ورود اکثر کمک‌ها برای غزه است گفت: «حمله نظامی دست کم باعث پیچیدگی شدید در تحویل کمک‌ها خواهد شد. اگر گذرگاه رفح برای مدتی طولانی بسته شود دیگر نمی‌توان جلوی قحطی در غزه را گرفت.»الدر همچنین ادامه داد رفح میزبان «بزرگترین بیمارستان باقی مانده در غزه» یعنی بیمارستان اروپایی است. او این بیمارستان را در پی انهدام سیستماتیک نظام بهداشت و درمان غزه «آخرین شریان حیاتی» غیرنظامیان غزه خواند.
سخنگوی یونیسف با تاکید بر ناگوار بودن وضعیت در رفح بیان داشت که در این شهر تنها یک دستشویی به ازای هر ۸۵۰ نفر و یک حمام به ازای هر ۳۵۰۰ نفر وجود داشته و حالا نیز به خانواده‌های حاضر در این شهر هشدار ترک آنجا را داده‌اند.به گفته وی صدها هزار نفر از کودکان در رفح دچار معلولیت و مشکلات و آسیب‌های پزشکی بوده به همین دلیل با «خطر شدیدتر» مواجهند و کار آنها برای جابجا شدن خیلی سخت‌تر است.نزدیک به ۱.۵ میلیون نفر فلسطینی در شهر رفح واقع‌ در جنوبی‌ترین نقطه غزه پناه گرفته‌اند. در صورت آغاز عملیات اسرائیل در این منطقه، آوارگان فلسطینی جایی برای رفتن ندارند. آژانس امدادرسانی سازمان ملل متحد روز جمعه گفت چنانچه اسرائیل طرح خود برای حمله به رفح را پیش ببرد صدها هزار نفر در معرض خطر مرگ قرار خواهند گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها