کد خبر: ۱۱۷۳۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۲     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
مدیر اداره مسکوکات و نشر اسکناس بانک مرکزی با اشاره به درخواست مجوز این بانک برای چاپ اسکناس 20 و 50 هزار تومانی در سال آینده گفت: در این راستا منتظر مجوز وزارت اقتصاد هستیم.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» مجید صنیعی در نشست خبری با اشاره به اینکه چند طرح مختلف برای اسکناس‌های 20 و 50 هزار تومانی تا کنون تدوین شده است، گفت: طرح نهایی بزودی تعیین و برای چاپ انتخاب می‌شود.

وی افزود: درخواست مجوز برای انتشار این اسکناس‌ها به وزارت اقتصاد ارسال شده که منتظر اعلام نظر این وزارتخانه هستیم.

به گفته صنیعی، در صورت تأیید و تصویب، چاپ این اسکناس‌ها برای سال آینده انجام خواهد شد.

صنیعی با اشاره به وظایف بانک مرکزی برای چاپ، توزیع و امحاء اسکناس اظهار داشت: این اداره براساس سفارش‌های بانک مرکزی به چاپ، ضرب و توزیع اسکناس و سکه اقدام می‌کند.

وی افزود: در سال جاری سکه‌های 500 ریالی، 2000 ریالی و 5000 ریالی تولید و توزیع شد و برای سکه‌های 2000 ریالی، طرح جدیدی به مناسبت سند چشم‌انداز ایران 1404 به عنوان یادبود چاپ شده که فعلاً توزیع نمی‌شود.

مدیر اداره مسکوکات و نشر اسکناس بانک مرکزی افزود: برای اواخر سال گذشته به اندازه کافی اسکناس چاپ شده و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته یکی از انتقادات این بود که چرا در خودپردازها اسکناس 100 هزار ریالی نیست که علت آن عدم تولید کافی اسکناس 100 هزار ریالی در آن سال بود و امکان توزیع گسترده آن وجود نداشت.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای چاپ اسکناس‌های چاپ درشت‌تر گفت: برای اسکناس‌های 200 هزار ریالی و 500 هزار ریالی طراحی‌های لازم صورت گرفته و به محض تأیید بانک مرکزی و اخذ مجوز از وزارت اقتصاد، در ابتدا اسکناس 200 هزار ریالی و سپس 500 هزار ریالی تولید و توزیع خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها