کد خبر: ۱۱۷۳۳۸
زمان انتشار: ۱۷:۱۱     ۱۳ اسفند ۱۳۹۱
استفان لندمن کارشناس آمریکایی:
یک کارشناس آمریکایی: رسانه‌های غربی، از آمریکا و اسرائیل حمایت می‌کنند و به خاطر پولی که می گیرند، دروغ می‌گویند. انرژی هسته‌ای، مانند دیگر کشورها، حق مسلم ایران است و تمامی فعالیت‌های آن، قانونی است؛ اما بحث بر سر چیز دیگری است و آن تغییر رژیم است.
به گزارش 598  به نقل از خبرنگار بین الملل ندای انقلاب،‌ نشریه نظامی «وترنز تودی» در مقاله‌ای به قلم «استفان لندمن» کارشناس آمریکایی می‌نویسد: تعجبی ندارد، سالیان سال است که همین طور است. ایران به طور قانونی حق غنی سازی اورانیوم را دارد. بسیاری از دیگر کشورها نیز همین کار را انجام می‌دهند، اما تنها از تهران انتقاد می‌شود و اخبار نادرست سازمان دهی شده نیز، این مسأله را تشدید می‌کنند. واشنگتن، اسرائیل و شرکای اروپایی آن‎ها هم به طور زننده‌ای این اخبار را تکرار می‌کنند.


* تبلیغات، عاملی مهم برای هدایت افکار عمومی در آمریکا

آن‎ها دروغ می‌گویند و می‌دانند که دروغ می‌گویند. آن ها چیزی را که خود نیز می‌دانند اشتباه است، تکرار می‌کنند و رسانه‌ها هم به طرز مشمئز کننده‌ای از آن‎ها حمایت می کنند و با این کار، شریک جرم آن‎ها می شوند. مردم آمریکا ناآگاه‌ترین مردم جهان هستند و به آن‎چه که بیش از همه دارای اهمیت است، بی‌توجه هستند. تبلیغات کار خود را به درستی انجام می‌دهد. یک نظر سنجی که توسط موسسه «گالوپ» صورت گرفته، نشان می‌دهد که ۹۹ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که برنامه اتمی ایران، امنیت آمریکا را تهدید می‌کند. یعنی از نظر آن‎ها، ایران که هیچ‎گونه سلاح اتمی ندارد، خطرناک‌تر از کشورهایی است که آن‎ها را واقعا در اختیار دارند. در نظرسنجی‌های پیشین،‌ آن‎ها ایران را دشمن درجه یک آمریکا معرفی کرده بودند و پس از ایران، چین در رتبه دوم قرار داشت.

* سوءاستفاده واشنگتن از«ناتوانایی ملی» مردم آمریکا

«پل گریک روبرتز»، اقتصاددان آمریکایی و مشاور خزانه‎داری آمریکا در دولت ریگان، نحوه تفکر مردم آمریکا را «ناتوانایی ملی» می‌نامد. بی‌تفاوتی به واشنگتن اجازه می‌دهد تا بدون هیچ نگرانی و یا بازدارنده‌ای، هر کاری که دوست دارد انجام دهد. ایران به طور کامل از مقررات پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان پی تی) پیروی می‌کند. برنامه اتمی این کشور صلح آمیز است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا نیز همین را می‌گویند و هرساله، ارزیابی‌های قبلی خود را تکرار می‌کنند.


* برنامه اتمی ایران کاملا صلح آمیز است

در ششم فوریه، آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران شروع به نصب سانتریفیوژهای «آی آر-۲» کرده است. ایران حق انجام چنین کاری را دارد و این کار را در تأسیسات نطنز،‌ که تأسیسات اصلی غنی سازی اورانیوم ایران است، انجام می‌دهد. گفته می‌شود که «این اولین باری است که سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته‌تر از مدل «آی آر-۱» نصب می شوند». علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد که برنامه اتمی ایران کاملا صلح آمیز است.


* غنی سازی اورانیوم تا سطح ۲۰ درصد، برای سوخت رسانی به رآکتور تهران

علی اصغر سلطانیه افزود: «مهم‎ترین نکته این گزارش، این است که پس از گذشته یک دهه از بازرسی‌های مداوم توسط آژانس، هیچ مدرک و یا اختلاف نظری در خصوص وجود مقاصد نظامی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران، گزارش نشده است». به گفته آژانس، غنی سازی اورانیوم در ایران، هم‎چنان بدون هیچ گونه مشکل و تحت نظارت کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی، قرار دارد. طبق گزارش آژانس، غنی سازی اورانیوم تا درجه خلوص ۲۰ درصد، با هدف سوخت رسانی به رآکتور تهران، هم‎چنان با موفقیت ادامه دارد و حاکی از استفاده صلح آمیز غنی سازی در تأمین سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران برای تأمین رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز بیمارستان‌ها است.


* رآکتور تحقیقاتی تهران، رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در درمان سرطان را تولید می‌کند

ایران متعهد به ادامه مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی است و خواستار حل و فصل تمامی مسائل باقیمانده است. رآکتور تحقیقاتی تهران، رادیوایزوتوپ‌های مورد نیاز در درمان سرطان را تولید می‌کند. هیچ چیزی خلاف این مسأله را ثابت نمی‎کند. در ۱۳ فوریه، تهران به آخرین دور مذاکرات پایان داد. بیشتر مسائل، حل و فصل شدند. به گفته سفیر هند، ایران باموفقیت این مذاکرات را به اتمام رساند و به هر چیز دیگری که نیاز بود، متعهد شد. امید است که در «فضایی آرام و توأم با هم‎کاری»، این کار انجام شود.


* در پشت تمامی این قضایا، اسرائیل حضور دارد

«ویکتوریا نولاند»، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا، سانتریفیوژهای جدید ایران را «یک گام تحریک آمیز دیگر» نامید و به گفته وزیر امور خارجه انگلیس، «این نگرانی جدی است». گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی، چند روز پیش از مذاکرات ۱+۵ منتشر شد. این مذاکرات در ۲۶ فوریه در آلماتی قزاقستان از سر گرفته شدند و ۶ قدرت بزرگ جهان، با ایران ملاقات کردند. انتظار نمی‌رود که هیچ گونه پیشرفتی حاصل شده باشد. کارشکنی‌های آمریکا مانع این کار می‌شود. به نظر می‌رسد که در پشت تمامی این قضایا، اسرائیل حضور دارد. برنامه اتمی ایران، موضوعی فریبکارانه و گمراه کننده است و موضوع اصلی بحث، برنامه تغییر رژیم است. آمریکا تحمل دیدن هیچ دولت مستقلی را ندارد و قصد دارد تا آن‎ها را با دولت‌هایی متملق و طرفدار غرب، جایگزین کند.


* بحث بر سر توسعه منابع جایگزین انرژی است

اگر تهران برنامه هسته‌ای نداشت، آمریکا بهانه دیگری پیدا می‌کرد. واشنگتن و اسرائیل، به مراتب بدتر هستند. ایران با چالش‌های دشواری روبه‎رو است. این کشور متعهد به استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای است و حق انجام چنین کاری را نیز دارد و نمی‌خواهد که از حق بی‌ چون و چرای خود صرف نظر کند. این‎که آمریکا، اسرائیل و شرکای اروپایی آن‎ها، از ایران می‌خواهند که چنین کاری کند، ناعادلانه است. به گفته رویترز و سایر منابع، تهران در نظر دارد که ۱۶ تأسیسات جدید هسته‌ای را تأسیس کند و سایت‌های مربوط برای ساخت آن‎ها انتخاب شده‌اند. بحث بر سر توسعه منابع جایگزین انرژی است.


* نقش تعیین کننده سردبیران نیویورک تایمز

ذخایر قابل توجه جدیدی از اورانیوم، در مناطق ساحلی جنوب یافت شده‌ است و ذخایر ایران را به سه برابر رسانده است. ذخایر اورانیوم ایران، از جمله اکتشافات ۱۸ ماه گذشته، به ۴۴۰۰ تن می‌‎رسد. واشنگتن می‌خواهد که کنترل کامل نفت، گاز، اورانیوم و سایر منابع ایران، از جمله زغال سنگ، کروم، مس، سنگ آهن، سرب، منگنز، روی و گوگرد را در اختیار داشته باشد. آمریکا تمایل دارد وارد جنگ شود و این همان کاری است که وقتی از روش‌های دیگر به چیزی که می‌خواهد، نرسد، به آن متوسل می‌شود. رسانه‌های فرومایه و بی‌مقدار نیز از آن‎چه که باید محکوم کنند، حمایت می‎کنند. سردبیران نیویورک تایمز در این خصوص، نقش تعیین کننده‌ای دارند.


* آن‎ها انگشت اتهام خود را به سمت اشتباهی نشانه گرفته‌اند

آن‎ها برنامه اتمی ایران را «یکی از مورد اختلاف‌ترین مسائل در یکی از بی‌ثبات‌ترین مناطق جهان» می‎نامند اما هرگز دلیل آن را نمی‌گویند. آن‎ها انگشت اتهام خود را به سمت اشتباهی نشانه گرفته‌اند. طرح‌های امپریالیستی آمریکا، مناطق راهبردی را در معرض خطر قرار داده است. ایران و غرب، سالیان سال است که در تقابل برای برنامه هسته‌ای آن، به سر می‌برند. همه چیز اخیرا شدت گرفته است. بحث بر سر تغییر رژیم است زیرا برنامه هسته‌ای این کشور کاملا قانونی و مشروع است.


* سردبیران تایمز مانع افشای کامل حقیقت می‌شوند

سردبیران تایمز مانع افشای کامل حقیقت می‌شوند. آن‎ها از اهداف دیرینه امپریالیستی آمریکا و بی‌قانونی آن، حمایت می‌کنند و آن را عدالت می‌نامند. آن‎ها به خاطر قدرت دروغ می‌گویند و ایران را تهدیدی برای صلح جهانی می‌نامند و به گفته آن‎ها، ایران قادر به ساخت سلاح هسته‌ای است و این احتمال نیز وجود دارد که دست به این کار بزند. آن‎ها از تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنند و قوانین بین المللی را نقض می‌کنند.


* کارشکنی‌ها و خرابکاری‌های آمریکا

آن‎ها انگشت اتهام خود را به سمت اشتباهی نشانه گرفته‌اند و تهران را به خاطر کارشکنی‌ها و خرابکاری‌های آمریکا سرزنش می‌کنند. آن‎ها به دروغ ادعا می‌کنند که ایران تهدید به نابودی اسرائیل کرده است. اخبار نادرست سازماندهی شده نیز این مسأله را تشدید می‌کند. حقیقت و افشای کامل آن، وجود ندارد. آن‎ها با این کار خود، به خوانندگان وفادار خود خیانت می‌کنند. حق آن‎ها بیش از این است و این مسأله را درک نمی‌کنند. آن‎ها اخبار خود را غیرمسئولانه پخش می‌کنند و تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند. «تمامی اخبار آماده چاپ» چیزی جز صنایع ادبی نیستند، این‌ها مطالبی عوام فریب و اخباری دوپهلو و مغلطه آمیز هستند.


* آمریکا، اسرائیل و متحدان ناتو، جان میلیون‌ها نفر را به خطر انداخته‌اند

بر روی حقیقت سرپوش گذاشته شده است. سردبیران تایمز این کار را برای هر چیزی که از اهمیت بیشتری برخوردار است، انجام می‌دهند. آن‎ها به جای طرفداری از صلح، از جنگ پشتیبانی‌ می‌کنند و به جای آن‎که برنامه هسته‌ای ایران را به طور دقیق توضیح دهند، به خاطر قدرت دروغ می‌گویند. آن‎ها به جای درست، از غلط پشتیبانی می‌کنند و با این کار، در معرض خطر جنگ بزرگ‎تری قرار می‌گیرند. آن‎ها اشتباه خود را نمی‌پذیرند و برای آن‎که از آن‎چه که باید محکوم کنند، پشتیبانی کنند، پول کافی دریافت کرده‌اند. کسی چه می‌داند که چه چیزی پیش روی آن‎ها قرار دارد. واشنگتن، اسرائیل و متحدان ناتو، در این بی‌قانونی امپریالسستی دست دارند و با این کار جان میلیون‌ها نفر را به خطر انداخته‌اند.

کشورهای سرکش، جهان را در معرض جنگ قرار می‌دهند. آن‎ها انسانیت را در معرض خطر قرار می‌دهند. بازداری آن‎ها ضروری است و باید این کار را قبل از آن‎که خیلی دیر شود، انجام داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها